wat moet ik doen.......??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

wat moet ik doen.......??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-03 12:26

Het zit zo, faf is eigenlijk nog van iemand anders maar ik heb samen met een andere vrouw(A) de verantwoording over haar. We betalen ook alles samen.
Vanaf januari dit jaar ging die vrouw wegens veel omstandigheden in een therapie voor haar problemen hierdoor moest ze ergens anders gaan wonen( dit zou voor een jaar zijn),je snapt dus wel dat ik en opeens 7 dagen een pony had en opeens een kostenpost van 130 euro meer had…………
Gelukkig kon ik iemand vinden die mij 3 dagen in de week kon helpen en een klein bedragje wou mee betalen. Sindsdien gingen ik en faf met sprongen vooruit, ze luisterde beter dan ooit.
Opeens belde A mij op en vertelde dat ze eind februari al weer terug kwam, er leuk natuurlijk en natuurlijk mocht ze weer een paar dagen rijden. Ze vertelde me wel dat ze weer naar een andere instelling zou gaan want de vorige was haar niet bevallen, dit zou ongeveer een maand duren. Ik vond het prima als ze faf weer wat vaker ging rijden. , zij was tenslotte ook mede ”eigenaar”.Sindsdien luistert faf weer erg slecht, ze holt door mijn handen heen en doet alles wat niet mag. Ik weet wel waar dit door komt, A. rijd faf gewoon veel te lief ze mag alles en hoeft niets. Alleen maar een beetje te draven en te galopperen buiten ze zet haar niet echt aan het werk.
Ik weet ten eerste niet waar ik aan toe ben bij haar, wanneer ze weer weg gaat en hoelang het dan weer duurt totdat ze weer terug komt. Ten tweede kan ik niet steeds tegen die andere vrouw zeggen sorry A. is weer terug dus jij kan weer gaan totdat ze weer terug is.
Ten derde faf wordt hopeloos vervelend.
Ik vind dit echt heel moeilijk, mede doordat ik heel goed bevriend ben mat A.
Wat vinden jullie, moet ik haar vertellen dat ik met die andere vrouw wil doorgaan? Want ik weet zeker dat A. niet met faf wil gaan werken dit heb ik namelijk al een keer gevraagd maar dit vind ze saai ze wil liever naar buiten.
Ik zit echt met mijn handen in het haar!!!!!

Groetjes maaike

Percy

Berichten: 12080
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 12:37

Tja, dat is niet zo'n gemakkelijk probleem.
Wat vindt de oorspronkelijke eigenaar hier eigenlijk van?

Je moet er wel rekening mee houden dat deze vrouw al problemen heeft en het paardrijden voor haar misschien wel eens heel belangrijk zou kunnen zijn bij de verwerking van die problemen. Misschien maakt dat het de moeite waard om (tijdelijk) een stap terug te doen qua niveau?

Mer1980

Berichten: 18886
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 12:50

Ik denk inderdaad dat je het met de oorspronkelijke eigenaar moet overleggen. Ga anders ook een keer met Die vrouw om de tafel zitten en leg je probleem voor. kijk of je eruit kunt komen. Zo niet ben ik bang dat je zelf het plezier kwijtraakt in het rijden dus dat je misschien een ander bijrijdpaard kan gaan zoeken. (is gewoon een optie hoor)

favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-03 12:51

tja die zegt dat ik faf net zo goed zelf 6 dagen kan doen en 1 dag stil kan zetten( in de padock) en verder bemoeit ze zich er niet mee.
tja in niveau naar benden gaan vind ik niet zo erg, maar ik vind het wel erg dat ik steeds weer een strijd moet leveren om haar op een normale manier te laten lopen, en dan bedoel ik dat ik dus niet als een gek door de bak scheur.
het is wel heel moeilijk

favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-03 12:53

ik heb het al een keer met haar overlegt, ik heb haar vertelt dat ze faf echt aan het werk moet gaan zetten omdat ze dus steeds vervelender wordt.