Arm Shetje.......

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JollyHumpy
Berichten: 1954
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: Driebergen

Arm Shetje.......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-03 21:00

De mensen waar ik bij op stal sta die hebben een Shetlander merrietje van 12 jaar.
Ze heeft aan haar voorbeentjes atrose maar daar heeft ze niet zo heel veel last van gelukkig.
Vroeger is ze verwaarloosd geweest..en erg ook... Huilen Maar toen mij "stalbaas" haar ging verzorgen was ze al snel weer heel gezond Vingers aflikken .
Het ging een paar jaar goed maar een half jaar geleden ging het steeds slechter met haar....ze at eerst heel weinig en daarna helemaal niet meer..soms als je heel veel geduld had at ze een beetje uit je hand. Verdrietig
De dierenarts heeft haar grondig onderzocht maar hij kon niets vinde....de paardentandarts is geweest....niemand wist wat het was......... Ondertussen ging het steeds slechter met Lady ( zo heet ze ) ze at helemaal niets meer...ze werd opgenomen in het "paardenziekenhuis" en bleef daar een poos aan het infuus. Na een tijdje ging het wat beeter met haar....waarschijnlijk omdat ze iets meer binnenkreeg en ze mocht weer naar huis...ze at niet veel maar wel wat. Party!! Het ging steedt ietsjes beter met haar en uiteindelijk werd ze zelfs ietsjes dikker Pling ! Toen alles einelijk weet bijna helemaal goed was kreeg ze een verzorgstertje het was eigelijk weer helemaal over... Toen perongeluk kwam ze bij 2 grote paarden ( naja mijn pony en een heel groot paard) in de wei ( ze was ontsnapt.. Extreme duivel tis toch een shet he ?!) en ze gingen leuk met elkaar rennen het grote paard en Lady gingen een beetje stoeien en toen kreeg Lady een harde klap op haar knie....rechts achter..ze liep er helemaal niet meer op....na dat de dierenarts was geweest (die ookniet helemaal zeker wist of het gebroken was of niet) kwam er geen verbetering in de hoefsmit had ok nog even goed gekeken en die voelde dat er een spier niet geod zat hij heeft hem goed gemasseerd en toen ging het al iets beter ( ze had ook pijnstillers gekregen). Ze was wel heel vrolijk maar ze stond 24 uur per dag op stal .......op 3 benen die extra werden belast...nu is ze naar de dierenkliniek voor een kijk operatie ! Het is iniedergeval niet gebroken maar wat dan wel..........
Trouwens met een dubbele dosis pijnstillers liep ze bijna helemaal goed op haar beentje... Vingers aflikken
Ik hoop heel erg dat dit helemaal goed komt!! en als ze terug is zal ik foto's maken !!

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 21:13

Wat heeft ze veel ellende meegemaakt zeg, ik ben benieuwd naar de uitslag + de foto's

Ik hoop dat ze weer vlug naar huis mag...

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 21:25

Wat sommige dieren hebben moeten doorstaan is soms echt erg. Ik denk dat je dat als mens niet zou aankunnen. Ben benieuwd hoe t afloopt.

JollyHumpy
Berichten: 1954
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-03 21:38

Ik hou jullie op de hoogte !

Irene2

Berichten: 5235
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 21:39

jeetje...ik hoop dat ze snel opknapt!! Ik w8 op je fotos, naar voor Lady joh...zij(en jij) veel sterkte:))!KUZ!

JollyHumpy
Berichten: 1954
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-03 21:41

Ja ik zal ze snel maken !!

Amiro

Berichten: 108
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 18:39

Lady moest es weten hoe iedereen met dr mee leeft!!
XXX

Amiro

Berichten: 108
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 19:01

ik vind het zo zielig dat ik nog maar een berichtje stuur.

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 20:28

ach arm beestje ,ik hoop dat het allemaal snel goed komt met haar!

someone

Berichten: 530
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 21:48

ocharme,wat zielig.Ik hoop dat alles goed komt.

JollyHumpy
Berichten: 1954
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-03 10:56

Ja ik ook..... iekks ik heb nogsteeds niets van dr gehoord... Boos! zometeen ga ik weer naar mijn paard en ik zal kijken of de eigenaar van Ladykindje dr is !!! en ik hooppp dat alles goed is !

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 15:54

WAT heeft dat beestje veel pijn gehad in haar leventje.
Hopelijk komt alles weer goed.

Tetris
Berichten: 5515
Geregistreerd: 04-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 15:47

wat zieeeelig zeg, dat het bot verkeerd zit ..... ik hoop dat ie blijft leven ....
ook zielig voor roos, die kan m misschien wel nie meer verzorge... Boos! maar ja,,,,, z'n hele leven met pijnstillers is ook nie nks.......... Huilen