wel of niet verhuizen??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-01 19:44

Tja, moeilijk! Maarreh, willen jouw stalgenoten echt wel weg? Want mijn ervaring is dat er vaak volop geklaagd wordt maar dat als puntje bij paaltje komt dan toch iederen gewoon blijft en de boel slikt. Dus waarom zou de eigenaar de boel verbeteren? Waarom zou hij/zij geld steken in de bak als de mensen toch blijven? En och, als de bak dadelijk berijdbaar is zijn de meesten de ellende van afgelopen winter vergeten en blijven gewoon staan. Trouwens vergeet niet dat we wel een ontzettende sh*t-winter hebben gehad. De meeste bakken waren niet te berijden.
Ik denk dat jullie met zijn allen moeten gaan praten met de eigenaar. Bedenk ook dat je goedkoop staat en dan alles zijn prijs heeft. Ook achterstallig onderhoud! Tel zelf eens alle kosten bij elkaar op; reken uit hoeveel de eigenaar dan overhoudt voor onderhoud. Dat is even slikken denk ik.... Ik denk niet dat jij het dan zou redden.
Aan de ene kant vind je het fijn dat je goedkoop staat en aan de andere kant verwacht je er ook (te) veel voor?! Succes met het maken van je beslissing!!



Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-01 13:19

Tja, hij houdt 800 gulden in de maand over...
Heb je ook de volgende kosten meegerekend:
vaste lasten:
-afschrijving stallen, gebouwen, materiaal
-rente hypotheek
-huurwaardeforfait
-WOZ-belasting
-polderlasten
-rioolrecht enz.enz.

Variabele kosten:
-water en licht
-afvoer mest
-kunstmest voor de weide
-onderhoud gebouwen, tractor en stallen
-zijn eigen arbeidsloon!!!!!

Als je al die kosten er afhaalt dan blijft er van die 800 gulden niet meer over denk ik.
Maar ik ben het met je eens dat hij niet iets moet beloven wat hij niet waar kan maken. Ik kan me voorstellen dat je tegenstrijdige gevoelens hebt.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bianca_v_s, DayDream21, henshem, Piekosjj, Raineri, spookyskippy, Vagabondo en 115 bezoekers