Nu las ik toch weer een advertentie...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Nu las ik toch weer een advertentie...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-03 16:32

De volgende advertentie kwam ik tegen op marktplaats:

Ik heb een shetlander hengst waar ik met spoed van af wil. Reden is dat hij gedrag vertoon van bokken en slaan MAAR VOORAL BIJTEN. Is absoluut NIET geschikt voor kinderen, vandaar dat ik hem weg doet.
Hij is (gratis) af te halen voor één handtekening dat u hem voor eigen verantwoording meeneemt.
Voor iemand die tijd, aandacht en liefde kan geven is er nog wel iets van te maken.
Het is een shetlander hengst (vos) van 1998 en stokmaat van ca 1.05 m.
Wie kan mij er van af helpen anders ben ik gedwongen om een andere oplossing te bedenken.
Reactie's uitsluitend per e-mail met opgaven van wanneer u hen kan afhalen in de Betuwe.


Vooral dat stukje over die handtekening *LOL*

misschien is castreren een oplossing Verward

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 16:34

Jeetje, die mensen zijn echt niet wijs... Dat doe je toch niet zo?

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 16:38

hahaha, dan heb je ook geen verstand van paarden...
Vage advertentie jah

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 16:51

Jaaaa, hier gaan vast veel mensen op reageren. Hoe verzin je zo'n advertentie. Ik bedoel, eerlijk zijn is één ding, maar op deze manier geef je zo'n beestje toch geen enkele kans. Terwijl het misschien gewoon het resultaat van een totaal verkeerde opvoeding is.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 17:14

Ik las er laatst een waarin iets stond over een 4-jarig TREK-paard wat Z zou lopen. Hoe verzinnen ze het toch?

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 17:21

Arm beestje, waarschijnlijk eerst totaal verpest door mensen die niet weten dat een Shetlander gewoon als een paard opgevoed moet worden en hengstenstreken heeft en nu moet hij het veld ruimen.

Als hij meer in de buurt zou staan dan zou ik er nog wel over denken om hem over te nemen (met handtekening) Knipoog Haha!
Maar aan de andere kant: als ik alle zielige shets hier zou moeten plaatsen zou ik geen plek meer over hebben voor mijn andere paarden.

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 17:24

Had de advertentie ook gelezen ja! En de foto erbij was niet echt angstaanjagend, hihi. Maar castreren lijkt me een eerste optie, en ik denk dat de huidige eigenaars geen paarden meer moeten houden..... hoe kun je het zo ver laten komen? Of wie weet is er wel wat anders aan de hand.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 17:44

whahaha mij iedee toen ik het op marktplaats las....."waarom haal je niet gewoon zijn ballen er af??" T is dat je m moet gaan halen anders hadden ze hem mogen brengen....

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 18:06

Dat beestje heeft gewoon last van z'n hormonen. Bijten is echt hengstengedrag (ik kan er over mee praten). Waarschijnlijk is hij ook door die mensen verpest en zit nu in een neerwaartse spiraal. Pffff.... hopeloos dat soort mensen, waarom beginnen ze uberhaupt aan zo'n beestje.

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 18:55

Tjees gewoon casteren heb je nergens geen last van Boos!
dan moet je geen paardjes nemen hoor en zeker geenbhengst

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 18:59

Duidelijk een gebrek aan opvoeding...
Ze hadden hem gewoon flink moeten straffen op het moment dat hij dit gedrag ging vertonen. Dom hoor, weer een beestje naar de Filistijnen geholpen.

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 19:04

Hier de foto:
Afbeelding

idd volgesmij heeft ze ook neit echt veel verstand.. Gewoon hengsten gedrag(denk ik)

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 19:14

Volgens mij is er niets van waar... .Er staat uitsluitend per email.Kan toch gewoon iemand zijn die je zitten wil hebben ?Erg mooi beestje is het wel , en dat gratis ?Dat kan toch bijna niet... .En ziet er idd niet echt kwaad uit , erg lief zelf Lovers.

Pasterza

Berichten: 2694
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 19:35

imker schreef:
Ik las er laatst een waarin iets stond over een 4-jarig TREK-paard wat Z zou lopen. Hoe verzinnen ze het toch?


Dat een trekpaard Z zou kunnen lopen is wel waar hoor. Maar niet op 4-jarige leeftijd. De trekpaardhengst Dancer van Ulrieka Avontuur rijd Z-dressuur Kwijl Heb 'm zelfs op video

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 20:19

Ik zag gisteren of eergisteren ook een advertentie op marktplaats waar mijn mond van open viel.

Aangeboden een groninger merrieVEULEN, wat staat er op de foto een veulen met een hoofdstel en BIT in Misselijk Boos! . Dat vind ik dus echt niet kunnen, om zo'n jong dier al op te tomen met een bit. Dan ben je volgens mij ook niet echt lekker met je paarden bezig Frusty .

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 21:08

Op marktplaats zijn wel vaker van die gekke advertenties! Eerst ook zo'n tinkerveulen: niet goed geld terug
Of soms staan er ook van die advertentie's van pennymeisjes: gratis pony gezocht, minimaal M-dresuur en L-springen Lips are sealed
En eerst een meisje: ik krijg binnenkort een fjord maar nu zoek ik alles van babyblauw, dus heeft u iets gratis van babyblauw...
of deze, voor een arabier ruin (ik ken hem toevallig IRL): is niet trailermak en kan niet in de trailer. die trapt hij namelijk kapot (uit paniek dat heeft hij nog niet geleert)
misschien lukt het wel als men een hele tube sedalin gebruikt.
Dat zet je toch niet in een advertentie???

Maargoed... ieder zijn mening...

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 02:29

Ach gut, hij ziet er wél lief uit Lachen ! Wat heeft hij trouwens om z´n hals hangen ?? Is dat een luchzuiger band ofzo Verward .

Charaz

Berichten: 24282
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 02:49

hij ziet er wel lief uit ja, maar goed ik wil hem zo hebben!
weet alleen niet waar ik hem zou moeten laten, maar die mensen hebben geen verstand van paarden in ieder geval

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 08:01

Ik heb de mensen gemailt... dat ik m wel wil hebben , maardat ik m niet kan ophalen... en of ze hem tegen vergoeding willen brengen... ben benieuwd...

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 10:36

Sterre.. dat ding om z'n nek is volgens mij een halster (of tenminste...de overblijfselen ervan Haha!)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 10:47

aaaaaaahh, hij is wel cute met dat blesje!!!!

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 10:58

Ja he ik vond hem ook al zn liefie, maar castreren en opvoeding zal een hoop goed doen. Maar niet iedereen heeft evenveel paardenkennis, en een hengtje is nou eenmaal goedkoop.

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 11:07

Debo schreef:
Ik heb de mensen gemailt... dat ik m wel wil hebben , maardat ik m niet kan ophalen... en of ze hem tegen vergoeding willen brengen... ben benieuwd...



Wat ontzettend goed van je! Ik ben erg benieuwd hoe ze reageren, laat je even weten hoe dit afloopt?

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 11:51

Nou zeg, als je zo'n advertentie op marktplaats zet, moet je toch wel trots zijn op je paard! Wie weet wat deze mensen allemaal met dat beestje doen als ze er al zo openbaar over praten............als ik kon zou ik hem direct nemen...........

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 11:55

Feetje schreef:
Sterre.. dat ding om z'n nek is volgens mij een halster (of tenminste...de overblijfselen ervan Haha!)


Ja idd. Hahahha.... hij heeft hem gesloopt! Zou ie dan toch onhandelbaar zijn? Knipoog Hij kent gewoon z'n eigen krachten niet.