Paard op de A15, en ik was erbij

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Paard op de A15, en ik was erbij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-03 11:08

Ik weet niet of iemand het al gehoord heeft of er misschien al iets in de kranten heeft gestaan maar ik zal even mijn verhaal vertellen.

Peter ging enkelspan rijden met een paard en vroeg of ik nog een keer met hem meewilde want ik was al een keer met hem meegeweest met een 2-span. IK ben maar meegegaan terwijl ik nog twijfelde want hij gaat wel eens vaker met die bok alleen weg in t enkelspan. Wij dus rijden en hij was wel eenbeetje schieterig maar niks aan het handje.

Wij rijden een stoepje op om een grasveldje op te gaan en die bok begint dus te bokken en slaat met zn achterbenen over het lamoen. Hij bleef bokken en rondjes om de kar heen springen en ik ben dus van de kar af gesprongen en heb hem bij zn hoofd vast gepakt en een paar keer een ruk gegeven aan de leidsels maar meneer bleef bokken en rondjes springen. Ik moest hem los laten op een gegeven moment anders had hij mij door een hek geduwd en Peter valt met bokkussen en al van de kar aangezien die omsloeg door die bok en daar liep het paard dus los. Peter moest nog opzij kruipen anders lag hij onder de kar maar de kar is nu alleen met zn achterwiel over zn voet heen gereden. Peter is het paard achterna gebeld en ik heb een vriend gebelt. De broer van Peter. Koos heet hij. Ik heel rustig uitgelegd wat er aan de hand is en Koos is met zn buurman, waar hij op dat moment koffie zat te drinken, in zn auto gesprongen. Hij kwam richting mij en ik had intussen al een lift gehad van een wildvreemde meid. Heel lief dat ze me een lift gaf.

IK tegen haar gezegt zet mij er aub hier maar uit want dan word ik hier opgehaald door een vriend en dan gaan wij wel verder. Zij mij eruit gezet op een viaduct zie ik op de snelweg, de A15 peter lopen en daarvoor op de vluchtstrook die knol. Ik zag dat peter toen bij een wit busje instapte. Ik zag koos aankomen en daarachter kwam zijn hoogzwangere vrouw ook aangeracet met haar auto dus ik ben bij haar erin gesprongen. Ik koos al bellend uitgelegd waar die bok liep en wij daarheen geracet. Echt hard gingen we. Wij bij het volgende viaduct naar rechts gegaan want daar reden allemaal auto's heel langzaam dus daar moest hij wel lopen. Wij over de vluchtstrook als kamikaze met 2 auto;s en door andere auto's heen.

Koos heeft zn auto 100 meter voor die bok neergezet en is eruit gesprongen en wij met de auto zijn ook langs hem heen gereden. Koos ging voor hem staan maar hij week uit voor koos. En toen is marie maar voor hem gaan rijden in de hoop dat hij langzamer zou gaan of op haar auto knalde. Als hij maar stopte. Maar nee hoor. WE waren bij een uitvoegstrook en die bok keert naar rechts en gaat die uitvoegstrook op. Wij er achter aan, wij waren dus spook aan het rijden en ineens vliegt hij de bosjes in, valt met kar en al 2 meter naar benee en de kar blijft hangen tussen de bomen. Wij uit de auto, ik wist niet dat ik zo hard kon rennen. Marie en ik aan 2 kanten van zn hoofd gaan staan. Niet ervoor want anders rent hij nog over je heen en de andere hebben hem losgemaakt. Dus de kar was los en alles en toen hebben we hem uit de bosjes getrokken. Koos is naar huis gereden om de vrachtwagen te gaan halen en peter en ik zijn daar gebleven bij die bok. Politie heeft alle gegevens opgenomen.

Ik heb intussen al het tuig van het paard gehaald en hij had alleen zn hoofdstel nog in en zn strijklappen achter nog om. Die wilde ik er af halen want hij had 1 poot helemaal open. Maar ik mocht niet eens in de buurt komen want dan sloeg hij al. Marie kwamterug met een deken en even later de vrachtwagen dus wij de koets in de vrachtwagen geduwd en toen het paard en op naar huis. Ben eerst nog met Marie naar de plek gegaan waar het begon want dar lag het bokkussen, in 2 stukken en de zweep nog.

Nou het is een heel verhaal geworden maar ik moest het even van me afschrijven. Wat ben ik geschrokken maar ik ben niet bang want heb al wat vaker meegemaakt met paarden in de sloot enzo maar dit was wel heel spannend omdat die bok op de snelweg liep.

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 11:15

zo dat is schrikken zeg!
maar gelukkig is het allemaal enigszins goed gekomen!

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 11:16

Pffffff, wat een ellende joh.
Als er wat mis gaat bij Peter gaat het ook goed mis he?
Kan me voorstellen dat jullie behoorlijk geschrokken zijn, maar gelukkig maar dat het goed afgelopen is.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 11:17

Wat bezielde dat kreng om ineens zo te gaan doen? Ik vind dat een heel onbetrouwbaar paard en ik zou hem nooit meer in durven te spannen.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 11:17

gadver wat een verhaal zeg!

Is het nu wel goed met het paard? Gelukkig is er verder niks gebeurd zeg. Dat had veel gekker af kunnen lopen.

Signe

Berichten: 5807
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 11:35

sjonge jonge, wat een nachtmerrie! Die komt voorlopig niet meer voor de kar denk ik. Over de snelweg nog wel!

mrnino

Berichten: 995
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Een plaatsjuh bij `t ijsselmeer ENKHUIZEN !

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 11:44

jeetje dat is pas schrikken.
die zal inderdaad niet meer zo gauw voor de kar lopen denk ik zomaar.

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 11:47

Hing er ook een bokkenkar achter Lips are sealed

Misschien handig om te bedenken waar het gedrag van dit paard vandaan komt.
Heel vervelend voor het paard, deze ervaring. Ben benieuwd of dit paard ooit nog veilig voor de wagen zal staan.

Hoe is het nu met het paard? Heeft hij er nog verwondingen aan over gehouden?

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-03 11:53

Het paard zn achterbeen zit onder de schaafwonden. Geen diepe wonden gelukkig.
Het paard gaat denk ik binnenkort weg of hij word verkocht aan Koos. Koos wil hem misschien wel rijden. Maar als hij nu nog ingespannen word dan zal het dus in het 2-span zijn. Maar misschien word hij ook nooit meer ingespannen ook hoor.

Hij is wel eens schieterig, dan schiet hij er vandoor maar hij is zo weer terug maar ja nu bleef hij gaan. Hij had zo de A15 uitgelopen volgens mij als niemand iets gedaan had. En dan hadden we nog het geluk dat het op zondag was en er dus geen vrachtverkeer daar reed.

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 12:05

zo das effe schrikken zeg .
Ik zou em ook niet zo snel meer inspannen.
Ik ga vandaag ook trainen met Lasagna voor het mennen :3.

Maar dit is nog heel goed afgelopen.
Wel raar dat dat paard opeens zo in de stress schoot Verward

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 12:05

irene schreef:
Hing er ook een bokkenkar achter Lips are sealed

Misschien handig om te bedenken waar het gedrag van dit paard vandaan komt.
Heel vervelend voor het paard, deze ervaring. Ben benieuwd of dit paard ooit nog veilig voor de wagen zal staan.

Hoe is het nu met het paard? Heeft hij er nog verwondingen aan over gehouden?



Bok knol bok bok bok, Irene, je haalt de woorden uit mijn mond Haha!

Hele nare ervaring, voor jullie maar ook voor het paard, ik hoop maar dat hij er geen blijvend letsel (bedoel ik meer in zijn hoofd) aan heeft over gehouden of had hij dat misschien al omdat hij zo reageerde en dat wel vaker blijkt te doen?
Nou, ik hoop maar dat alles weer goed komt en misschien is het idd wel beter dat Koos hem koopt en onder het zadel gaat rijden.

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-03 12:21

Ja we gaan hem nu zadel mak maken maar dat word geen pretje want je kan hem ook niet aansingelen want dan gaat hij al gelijk bokken. Je moet echt gaatje voor gaatje aansingelen en dan gaat het goed. Dat wisten wij de eerste keer natuurlijk ook niet en toen trapte hij Peter ook over het schot een andere stal in. DUs ik denk niet dat hij het nog lang uit houd en Peter zn vriendin wil hem al helemaal vermoorden,

Ja dat bok knol bo bok geval van mij komt omdat ik het een K*Tbeest vind en dan ga ik zulke dingen zeggen. En trouwens dat beest heet Romantiek, en om dat nou elke keer te typen kan ik beter bok neerzetten. hihi

wendy1

Berichten: 1006
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: hoogvliet/rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 12:22

Jeetje mien,das even schrikken!
Gelukkig is het nog goed afgelopen.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 12:25

Paard doet zijn naam geen eer aan... Romantiek?
Lijkt me ontzettend schrikken, adrenaline door je lijf heen.

eponine
Berichten: 1598
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Brabantse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 12:31

Tjonge zeg, ik moet er niet aan denken, zo'n paard moet je denk ik nooit meer inspannen.
Ik heb ooit een haflinger gehad met een traumatische ervaring, een ramp was dat.
Ik heb hem moeten verkopen op een paardenmarkt want ik durfde dat beest niet aan een particulier te verkopen.
Ik had hem ook van een markt gekocht.Doe ik dus ook nooit meer!!

Naisven

Berichten: 1013
Geregistreerd: 22-01-02
Woonplaats: Odijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 12:43

Hoi, volgens mij ben ik langs de oprit de snelweg op gereden toen het gebeurd was gisteren, want daar stond onwijs veel politie en een aantal luxe auto's op de vluchtstrook.... Jakkes, je moet toch niet denken over wat er had kunnen gebeuren... relatief "goed" afgelopen...

RoCKyLoVE

Berichten: 1766
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 13:53

lijkt me doodeng!!

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 14:00

Ienemienie schreef:
Ja dat bok knol bo bok geval van mij komt omdat ik het een K*Tbeest vind en dan ga ik zulke dingen zeggen. En trouwens dat beest heet Romantiek, en om dat nou elke keer te typen kan ik beter bok neerzetten. hihi


Hmmmm, paard dekt de lading ook aardig hoor! Knipoog

Maar, idd een rotverhaal! Door dit soort verhalen twijfel ik nog steeds of ik Tjal moet laten beleren. Zeker in de stad is het een groot risico!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 14:07

Nou het is wel een eind-goed-al-goed verhaal geworden Lachen !
Is de bokkenkar trouwens nog heel ??

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 15:00

Lijkt me vreselijk (voor jou en voor het paard) om zoits mee te maken.
Maar als hij ook met het zadel (je singelt toch altijd gaatje voor gaatje aan?) zo raar doet, is hij medisch dan wel helemaal in orde, of heeft hij een traumatische ervaring gehad? Lijkt mij dat er weinig paarden zijn die van zichzelf zo'n karakter hebben.

Judibo

Berichten: 1411
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 23:47

Jeeetje, wat een nachtmerrie!
Ik kan me goed voorstellen dat je nog vol met adrenaline zit. Toen ze die van mij hadden laten ontsnappen en ze dus op een 'gewone' 50km weg liep, stond ik al gigantisch te trillen op m'n benen en was ik kotsmisselijk achteraf....
Hoop dat dat paard er verder niets ernstigs aan overhoudt.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 00:24

Hoe bang en paniekig een paard ook is, hoe vervelend dat hij ook lijkt, het zijn geen rotbokken, en hebben benen ipv poten!!!! Boos!

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 02:10

Hihi, nou als die lompe ***** van mij weer eens met zijn dikke klompen op mijn voeten gaat staan heeft hij voor mij poten hoor! Maar het viel alleen een beetje op in haar verhaal, zelfde benaming nogal vaak gebruikt, kan me het wel voorstellen hoor, het is niet niks natuurlijk wat je zo even mee maakt (ik weet het, heb ongeveer het zelfde mee gemaakt)
Maar we dwalen af, nogmaals, ik hoop echt dat het onder het zadel beter zal gaan en dat hij ook een keer goed nagekeken wordt, het lijkt mij nl. ook dat er lichamelijk iets niet helemaal in orde is hoor.
Veel succes!

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-03 11:21

Sterre schreef:
Nou het is wel een eind-goed-al-goed verhaal geworden Lachen !
Is de bokkenkar trouwens nog heel ??


De kar is nog wel heel gelukkig alleen het lamoen is niet meer bruikbaar maar die buigen wel wel weer recht.

Voor de rest was alles goed met het paard. Hij heeft gister in de stapmolen gestaan en hij was niet kreupel. Gelukkig maar.

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-03 11:23

Naisven schreef:
Hoi, volgens mij ben ik langs de oprit de snelweg op gereden toen het gebeurd was gisteren, want daar stond onwijs veel politie en een aantal luxe auto's op de vluchtstrook.... Jakkes, je moet toch niet denken over wat er had kunnen gebeuren... relatief "goed" afgelopen...



Ja dat klopt, ik denk dat je er idd langs gereden bent, stonden er ook auto;s in de verkeerde richting geparkeerd want wij hebben een stukje spookgereden.