Verslag van het jaar!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Verslag van het jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-03 12:25

Oke, waar waren we gebleven, ong. een jaartje geleden..? Haha!

Een groot aantal bokkers kent mij waarschijnlijk niet (meer), maar ooit was ik een heel ( lees: te) fanatiek bokker, vooral in de tijd dat ik eigenlijk aan m'n scriptie hoorde te werken en da's alweer bijna 2 jr. geleden inmiddels..!!

Ik heb al eerder een teken van leven willen geven hier, maar steeds kwam het er niet van, maar heb nu dan toch de moed uit m'n tenen gehaald om es flink te typen Lachen

Eerst maar even over de paarden:
In mijn fanatiekere bokt-periode had ik 2 eigen paarden, een fjordenmerrie (Leorna) en mijn eerste eigen pony, een hoogbejaarde half-fjord ( Roy).
Ik kreeg fok-kriebels en in de zomer van 2001 is Wayorna geboren, het veulen van mijn merrie Leorna. En toen had ik er dus 3.
helaas ben ik inmiddels weer terug bij af, want 1 oktober 2002 is Roy, ondanks zijn leeftijd onverwacht overleden.
Juist omdat het opeens zo snel ging en het feit dat hij aan huis stond en ik dus zelf alles moest doen ( van het land laten halen, aan de weg leggen en afdekken, etc. had ik het er knap moeilijk mee. Dat gezeul met het beestje waar je ruim 12 jaar lief en leed mee hebt gedeeld, hem zo te zien liggen als een stuk oud vuil.. Verdrietig
Ik had Wayorna mede gefokt als gezelschap voor Leorna, want er zou een dag komen dat Roy er niet meer zou zijn. Maar dat 'ie zo snel er niet meer was had ik toen niet kunnen indenken.
Hij heeft echt nooit, maar dan ook nooit iets gemankeerd en leefde er nog lustig op los.
Kan me niet herinneren dat ik me ooit eerder zo kl*te heb gevoeld en zoveel gehuild als toen.. Huilen
Maar goed, life goes on , ik moet reeel blijven, voor het beestje zelf kon het nauwelijks mooier. Hij heeft een goed leven gehad, met een schitterende oude dag waar menig paard jaloers op zou zijn denk ik.
Nu heb ik er dus nog 2 van mezelf en daar houd ik het ook maar even bij.
Wel loopt er een fjordje van Ilona ( fjordido op bokt) bij ons, Wendrika. Zij loopt hier al van veulen af aan en is dus dikke maatjes met Wayorna
( zijn beiden even oud).

Ik ben nu, na een soort van 'winterstop' , het rijden weer meer aan het oppakken en in de zomer/najaar ga ik misschien wat meer met Wayorna doen.

Verder:

In november '02 heb ik mijn baan opgezegd en aansluitend ben ik bij een ander bedrijf begonnen. Ik doe nog steeds hetzelfde werk, alleen bij een andere werkgever waar het me echt tig x beter bevalt.
( op elk gebied: 'filosofie'/beleid, sfeer, arbeidsvoorwaarden, interessante opdrachten, etc Knipoog )

Ik wordt gedetacheerd aan gemeenten en doe alles wat met sociale zekerheid te maken heeft. Werk momenteel als consultant, doe nu deels de claimbeoordelingen Abw en deels overige aanvragen.
Vind het leuk werk en bij het bedrijf waar ik nu werk heb ik het prima naar m'n zin Lachen

Inmiddels ben ik ook fanatiek op huizenjacht, met me vooral aan het orienteren in Noord-West Brabant en ben nu bezig met een leuke, halfvrijstaande dijkwoning. Wordt vervolgd!

Verder heb ik niet heel veel nieuws te melden volgens mij.. Verward

Ben benieuwd of er nog mensen zijn die mij kennen.
Dit zijn voornamelijk de mensen van de "oude garde" denk ik?! *LOL*

Madelein


Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-03 14:13

ik ben nu ruim een jaar 'afwezig' geweest, d.w.z. heb af en toe wel bijgelezen uiteraard ( eens een bokker...) en soms wat geplaatst, maar da's maar heel weinig. Heb wel meer gepb't met een paar bokkers die ik beter ken.

Wayorna wordt in juni 2 jaar en die is al echt een fjord in alle opzichten. Ze groeit voorspoedig en het gaat prima met haar. Ik doe niets met haar, behalve af en toe poetsen en wandelen. Ze is mak zat Haha!

Zomer 2002 is ze naar de keuring geweest in Dordrecht, daar werd ze eerste in haar rubriek met een dikke eerste premie en vervolgens werd ze ook jeugdkampioen ( 1 en 2 jr. samen) Bloos Vingers aflikken
Ze lijkt tot nu toe een geschikte opvolger voor haar moeder, die 'alweer' 12 wordt.

Ik ken jullie allen ook nog uiteraard, alleen moet ik voor percy en kaj ff dieper graven.., sorry!!

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-03 17:34

op ITP staan een paar foto's van juli 2002. Toen we ze dus een jaarling, inmiddels is ze bijna 2.

de foto's hebben er eerder op gestaan, ik zal binnenkort anderen in laten scannen.
We hebben wel een digi, maar daar is de oplader van zoek en we hebben nog geen nieuwe.

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-03 21:17

hoi, oh, ik ben bekender dan ik dacht ! Haha!

Ik ben ook sporadsich nog wel op bokt geweest hoor en sowieso lees ik regelmatig ff bij.
Alleen het plaatsen en reageren stond op een laag pitje.

ja, klopt fitzroy ( ehh.. ik merk dat ik de echte namen ff kwijt ben, maar de bokt-namen ken ik nog wel hoor *LOL* )
ik heb ergens rond mei/juni een topic geplaats over banen: wel-niet oevrstappen etc. Ook heb ik tegelijkertijd ( hoe toevallig..) een topic gestart over de kosten van een eigen auto.

Waar het door kwam dat ik weinig bokte..? tja.. goeie vraag,
Misschien omdat ik 90% van de bezoekers niet meer ken of omdat de items me niet zo heel erg boeiden, of omdat veel bezoekers 8 a 10 jaar jonger zijn en op een iets andere golflengte zitten ofzo...?

Heb ook geen tijd meer om veel vaak/lang te bokken, dus dan loop je al snel "achter de feiten aan" (dat je zaken niet echt kunt volgen en/of de mensen niet kent).

Maar ik was vandaag vrij en heb ff lekker ouderwets bijgelezen ( en geplaatst!).

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-03 21:31

Kitty, ik ben idd mee geweest naar de Efteling ja, een van de eerste keren, zal idd wel 2001 geweest zijn!
Ik ken jou ook nog wel.
Die groep ken ik dus , doe daar nog 3 man bij die ik ken van pb en dat zijn mijn bekende bokkers *LOL*
Trouwens, van die groep zijn er inmiddels een paar bokt-af, volgens mij..?

Jantina, het gaat inderdaad heel snel!
Zag jouw foto's van jouw "uk", die ook al geen uk meer is.
het is gewoon normaal dat ze groeien, maar ik sta soms echt versteld van hoe volwassen die van mij al is, zit weinigs jeugdis meer aan, behalve de blik in haar ogen.. -zucht- , een combinatie van zoiets:
}> Koe Kusje

Hoewel ze te vaak op grondgebied staat dat niet het onze is ( komt dat je niet bekend voor Verward ), is het toch wel een schat hoor Lovers

Misschien ga ik naar de HK eind maart, daar zal ik wellicht een paar fjorden-bokkers tegenkomen..?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Otti1977 en 146 bezoekers