Verwaarloosde pony

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
max_4ever
Berichten: 377
Geregistreerd: 16-07-02
Woonplaats: steenbergen

Verwaarloosde pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-03 21:14

In de weg waar mijn paardjes staan, staat nog een pony waar ik nooit iemand zie. Hij ziet er niet al te best uit. Maar hij ziet er ook al redelijk oud uit. Zijn wei is slecht afgezet, De stukken prikkeldraad hangen helemaal los. Zijn stal ligt vol mest . Er ligt geen stro. Wel ligt er allemaal muf en rottig hooi. Daar krijgt hij waarschijnlijk ook niks van want er ligt altijd even veel.Ook heeft hij geen water meer bij zijn weitje.
Wij zijn een tijdje geleden gewoon zijn weitje in gegaan om eens in zijn stalletjes te kijken. Hij kan gewoon in en uit lopen. Het dak bestaat uit klapraampjes en lekt dus met regen door. Als hij binnen wil staan staat hij in de mest.
Vind het echt zo erg voor hem Huilen
Het is een hele lieve pony en komt altijd naar het hekje toe als er iemand voorbij komt. Over het hek gesproken als hij er tegen aan duwt kan hij er gewoon uit. Zit met niks vast gemaakt.

Maar sinds een week staan er bordjes bij zijn weitje en daar staat op :

Ik wordt verwaarloosd. Wie heeft er nog brood voor mij. Want ik rammel van de honger.

Ik heb eerst die bordjes nog weggegooid want was bang dat hij koliek zou krijgen als mensen hem allemaal (vers) brood zouden geven.

Maar vandaag stonden ze er weer. Ik vraag me nou af . Wie doet er nou zoiets? Misschien die mensen van wie hij is zelf? Omdat ze hem niet meer willen of kunnen verzorgen?

Ik heb gehoord dat hij van iemand was die is overleden. En dat zijn dochter hem geerfd heeft, Maar dat die er niet voor kan zorgen omdat ze allemaal kleine kinderen heeft. En geen geld. Maar of dit waar is?

Ik vind het zo erg voor die pony?
Wat moet ik hier nu aan doen? Zo kan dat toch niet langer doorgaan, Zonder drinken in een weitje met heel weinig gras. En verder geen eten?
Overigens zie je die pony heel weinig buiten hij staat meestal in zijn stalletje te suffen in de mest

Ik zet hier een paar foto's op van hem. Ze zijn wel 2 maandjes geleden gemaakt. Hij is nog magerder . De dierenbescherming hebben we gebeld 5 x en ze vragen steeds waarvoor bellen jullie ons Frusty

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

http://www.bokt.nl/forums/profile.php?mode=viewprofile&u=4234 KLIK HIER OP !!!!
MIJN PROFIEL IS VERNIEUWD!!!!! VEEL FOTO'S


max_4ever
Berichten: 377
Geregistreerd: 16-07-02
Woonplaats: steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-03 21:45

Van zijn stalletje heb ik foto's geprobeerd te maken . Die waren mislukt met de digi. Het was veel te donker daar binnen.

Mijn ouders zullen denk ik niet gaan bellen. Ben zelf wel oud genoeg hoop ik Knipoog
Ik bel morgen nog een. Is toch niet normaal dat ze daarvoor nog geen eens moeite willen nemen om te gaan kijken?
terwijl ze bij ons wel geweest waren omdat ze te lang op stal stonden Verward
terwijl ze van 10 tot 6 buiten lopen............
Op de foto's lijkt hij idd alleen oud. Maar hij heeft een hele dikke vacht, Maar zijn ribben en botten zie je er nu echt heel erg door heen.

Maar dat het nu zo'n groote moeite is om hem ook water te geven

Heb bij heel veel mensen al gevraagd van wie hij was maar niemand weet precies van wie.
Heb zelfs ook een briefje opgehangen bij zijn weitje.

http://www.bokt.nl/forums/profile.php?mode=viewprofile&u=4234 KLIK HIER OP !!!!
MIJN PROFIEL IS VERNIEUWD!!!!! VEEL FOTO'S


max_4ever
Berichten: 377
Geregistreerd: 16-07-02
Woonplaats: steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-03 22:56

Hij staat rustig een paar dagen zonder water, Wij en mensen die er naast wonen geven hem water, Maar na een aantal keer waren ook zijn bakjes weggehaald . Nu drinkt hij dus uit een emmer. De mensen die er tegen over wonen houden het ook in de gaten. Er stopt weleens een auto om hem een appel te geven. Maar of dat nu de eigenaar is? Dat was toen wij er niet waren. Dat hadden die buren gezien.
Ik zal er proberen achter te komen van wie hij is. Maar wat moet ik nog meer tegen die mensen zeggen dan? Nouja denk dat als je zegt dat ze hem verwaarlozen ze niet zo aardig zullen zijn?

http://www.bokt.nl/forums/profile.php?mode=viewprofile&u=4234 KLIK HIER OP !!!!
MIJN PROFIEL IS VERNIEUWD!!!!! VEEL FOTO'S

max_4ever
Berichten: 377
Geregistreerd: 16-07-02
Woonplaats: steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-03 18:39

bedankt voor de berichtjes allemaal.

Het briefje hing er vandaag nog, maar was helemaal verregend.
Ik geef hem zelf geen voer bij. Af en toe geef ik hem een snoepje. Want hij is niks gewend om te eten van brokken, dus lijkt het me niet zo verstandig als ik hem dat dan ineens ga geven.
Ik zou hem natuurlijk we erbij willen verzorgen, Een beetje poetsen enzo. Maar heb er zelf al 4. Hij staat daar ook alleen.
Ik wilde eigenlijk een briefje ophangen, Dat als wij de verzorging van de pony op ons namen dan hun weitje mochten gebruiken om de veulens op te zetten of eentje als een maatje voor hem. En dan de wei opnieuw afzetten etc. Dus dat wij dan voor hem zorgen.

Bij de dierenbescherming had ik een man aan de lijn . weet niet meer wie,
we belde een aantal keer achter elkaar omdat ze niet opnamen en toen werden ze erg boos. dusja.

De pony staat idd in steenbergen. In de straat waar mijn paardjes staan.

Heb in het begin zijn stal nog gemest , maarja kan dat niet blijven doen natuurlijk, Wie weet willen die mensen dat helemaal niet. Ik geef hem wel water en geef hem altijd even een aai.
Het is echt zo'n lieve pony

Ik ga morgen de dierenbescherming nog eens bellen.
Hopelijk willen ze komen kijken bij hem.
Misschien ga ik vanavond nog wel eventjes kijken hoe zijn stal er nu uit ziet enzo.

Als ik nieuws heb laat ik het horen.
Als iemand verder nog tips of ideetjes heeft laat ze dan aub weten.


http://www.bokt.nl/forums/profile.php?mode=viewprofile&u=4234 KLIK HIER OP !!!!
MIJN PROFIEL IS VERNIEUWD!!!!! VEEL FOTO'S

max_4ever
Berichten: 377
Geregistreerd: 16-07-02
Woonplaats: steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-03 22:27

machie schreef:
tja, hier staat ook een pracht van een paardje, ook helemaal verwaarloosd Boos!
EN DIE HEEFT ZELFS GEEN WATER Boos!!!!!
echt schandalig. Wij voeren af en toe broodkruimels, en wat water.... en nee, de dierenbescherming doet er ook niks aan Boos!

Deze pony heeft dat ook niet. Hij heeft regenwater dan , en wat wij of de andere mensen hem dan geven . echt heel erg.
Soms vraag ik me weleens af wat die dierenbescherming nu doet. Lijkt wel of ze als het echt nodig is niet gaan. En dan wel naar mensen die hun beestjes wel goed verzorgen.

http://www.bokt.nl/forums/profile.php?mode=viewprofile&u=4234 KLIK HIER OP !!!!
MIJN PROFIEL IS VERNIEUWD!!!!! VEEL FOTO'S

max_4ever
Berichten: 377
Geregistreerd: 16-07-02
Woonplaats: steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-03 22:53

Ik ga ook een briefje ophangen bij zijn weitje dat wij alle verzorging op ons nemen en dan zijn weitje bijhouden als we er dan een van onze bij mogen zetten ofzo. dan hebben wij ook weer een extra stukje wei.
Maar denk niet dat ze dat briefje lezen als er toch nooit iemand komt.
weet verder ook niet wat ik er nog meer aan kan doen. Ga nog wel een keer de dierenbescherming bellen.
Maarja iedereen kan hem dus ook zo meenemen zonder dat ze het merken. zijn hekje staat niet eens op slot , Dat kan hij zo open duwen. en de draden zitten ook niet eens allemaal vast. Snap ook niet dat die pony niet zelf denkt vanne ik ben weg hier ofzo Knipoog

hopelijk komt het allemaal nog goed met de verwaarloosde beestjes.

http://www.bokt.nl/forums/profile.php?mode=viewprofile&u=4234 KLIK HIER OP !!!!
MIJN PROFIEL IS VERNIEUWD!!!!! VEEL FOTO'S


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Getty_Maan, Ginny135, GrapeshotBot, Kla4tje, Mark0919, RenskeFrea en 34 bezoekers

cron