Iemand ervaring met hackamore?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Yess

Berichten: 1345
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Hooge Zwaluwe

Iemand ervaring met hackamore?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-03 10:36

Mijn verzorpaardje heeft een tijdje terug ontzettende last van haar mond gekregen, sindsdien rijd ik haar met een hackamore, een behoorlijk pittig bit zonder mondstuk.
Een keer per week rijd een springruiter haar, en die zegt dat het bit te pittig is om zonder kinbontje mee te rijden, hij heeft wel een veel sterkere hand dan ik. Dat heb ik dus geprobeerd, maar met dat bontje is ze voor mij niet te hanteren, stompt ze helemaal af.
Als ik het niet gebruik, verder staat ie zo los afgesteld als mogelijk is, loopt ze fantastisch.
Wie heeft hier ervaring mee?



Yess

Berichten: 1345
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Hooge Zwaluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-03 12:44

ik gebruik een hackamore met korte schaar, dus dat is de zachtste inwerking, ik weet alleen niet of die kinketting te scherp is. Voor het springen wel, dan valt ze voor een hindernis stil, maar met het dressuren heeft ze daar geen last van.

Yess

Berichten: 1345
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Hooge Zwaluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-03 21:39

Sonja schreef:
De hackemore lijkt me niet te scherp, de hand van de ruiter wel. Ik weet zeker dat mijn paard nog niet stilvalt voor een hindernis als ik met een ijzerdraadje rijdt ipv met een bit..........


dankjewel... dat d8 ik ook. Lachen Gelukkig dan maar, ik heb nergens last van, moet die man dus anders rijden


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Leukertje en 121 bezoekers