Mijn eerste echte buitenrit op Ewald

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Mijn eerste echte buitenrit op Ewald

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-03 18:14

Gister met Pellie afgesproken dat we op buitenrit zouden. Het begon al goed, toen we net het erf af waren kwam dr een vrachtwagen alngs ons en beide paardjes vlogen een stukje weg. Michèle (Pellie) is een paar keer tijdens het buitenrijden van Gammon afgevallen en had dus wel een beetje de kriebels om weer op buitenrit te gaan. En het begon al lekker, maar toch besloten om nog een stukje door te gaan om te kijken hoe het ging. Dat ging heel goed, paar x dribbels als er een trekker of vrachtwagen alngs reed, maar verder goed. We zijn een stukje op fietspad geweest tot aan een dorp, toen zijn we terug gegaan. OMdat het toch wel goed ging zijn we verder door gereden. We moesten een fietstunnel door, Ewald is een behoorlijke schijterd dus was benieuwd of ie Gammon achterna ging de tunnel door. De tunnel voor auto's zit er naast dus behoorlijk wat lawaai en mijn hoofd zat gewoon zowat tegen het plafond aan, dus 1 sprong en ik stootte mijn kop Maar alles ging goed, hij begon zelfs al stoer te worden door Gammon in te halen Haha!
We zijn richting Broek gereden (klein dorp net buiten Joure). Op een soort zandpad hebben we lekker gegalopeerd, paardjes even vrolijk naar elkaar gebokt Haha! Na een half uurtje rijden kon ik precies zeggen waar Ewald van ging schrikken of waar hij niet langs zou willen, minstens 1x in de 5 minuten sprong ie wel opzij, ach houd er een beetje spanning in Knipoog
Toen we uit Broek reden en weer in Joure kwamen, vlakbij het centrum en gemeentehuis (waar mijn moeder werkt) leek eht me wel leuk om mn moeder even te verrassen, dus op naar het gemeentehuis. Mams vond het harstikke leuk dat we langs kwamen Lachen
Weer richting stal gereden, maar eerst langs Michèle dr ouders om wat te drinken, dachten we tenminste. Die waren niet thuis Boos! Maargoed we hebben de paardjes daar in de tuin gezet om even uit te rusten want we waren inmiddels al ong. anderhalf uur onderweg. Hele mooie hoefafdrukken op het nette gras achter gelaten *LOL* Weer opgestapt en verder gereden. Nog klein stukje gedraafd en langs een heeele grote malteser gegaan.
Op het laatst durfde Stoere Ewald zowaar vlak langs putten te lopen Cool
Weer door tunneltje naar Scharsterbrug gegaan, paardjes waren aardig moe. Dus die op stal afgezadelt en laten drinken en weer de wei in gedaan.

Michèle heeft haar angst voor buitenritten zowat overwonnen en we hebben al een nieuwe dag geplant om weer te gaan Haha!
Was een zeer geslaagde rit!! Ewald was super braaf en zn angst voor putten gaat ooit nog wel weg Knipoog


Maaike

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 18:19

Jaaaaaaa ik ben ook hartstikke blij dat ik toch doorgezet heb! Na 3 minuten scheet ik echt 10 kleuren stront maar Anna-Jelly en Ewald hebben ons er doorheen gesleurd.
En toen we ons konden ontspannen waren we de koning en koningin te rijk. Gam vond het leuk om samen met Ewald te lopen. En die gekke bokken naar elkaar in de galop... lachen hoor!

Het was trouwens mos wat er bij mijn ouders in de tuin ligt Haha! geeft niks dus. Mijn moeder vroeg zich gistermiddag net af of ik ook weer eens met Gam op pad ging en langskwam... ja dus, goed aagevoeld memmie Lovers

Gam is wel héél erg struikelig als hij moe wordt, niet normaal meer. Die moet echt leren om zijn poten te gebruiken en niet zo voorover te hangen.

Het was een hele leuke middag!!

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 18:27

Leuk!! haha pellie.. je moeder had dus een mooi aan denken aan de paardjes *LOL*

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 18:40

haha...
wat fijn dat het toch goed is gegaan!

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 18:55

Gefeliciteerd! Fijn dat jullie allebei nu officieeel naar buiten durven! Haha! Veel plezier en volgende keer foto's!!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-03 22:05

Jah ik zei onderweg ook al tegen michèle, dat we volgende keer een fotograaf mee moesten hebben Tong uitsteken

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 22:13

Littleroosie er maar op de fiets achteraan... }>

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 00:49

In je dromen Pellie Tong uitsteken
Ik wil ik zooooo graag mee, maar dat is gewoon zelfmoord Haha!
Ben iig blij dat jullie het leuk hebben gehad Lachen

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 10:16

Ik had gisteren ook mijn eerste buitenritje gereden op mijn verzorgpony! echt cool Lachen