afzeiken langs de kant

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

afzeiken langs de kant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-03 12:51

MOet het er toch nog eens over hebben hoor, niet dat het mij overkomen is onlangs voor zover ik het weet. Maar er zijn mensen die een enorme geldingsdrang hebben. Nu is dat niet zo erg maar dit gaat vaak ten koste van anderen. Ik ken zoveel mensen die zich er aan schuldig maken. Je weet dat wel, met een zogenaamde kennersblik aan de kant staan, met samengeknepen ogen de ruiter en paard volgen en links en rechts een opmerking maken die niets meer van paard en ruiter heel houdt.
Zeg eens eerlijk mensen, wie van jullie maakt zich daar aan schuldig? Ik niet!

Ik zal eerder nog de ruiter tot ander inzicht brengen dan afzeiken. Ik kan wel een uitspraak doen als ik het niet eens ben over iemands rijden maar ik doe dat toch op een mildere manier. ONDANKS het feit dat ik zo direct ben..... Trouwens, ik moet eerlijkheidshalve wel bekennen dat ik een heel stuk minder mild ben als de ruiter niet eerlijk is naar het paard toe. MAar ook dan kan ik directe reacties naar de ruiter geven. Omdat het voor mij namelijk moeilijker is om mijn mond te houden dan deze te openen. En dat is toch een heel stuk minder achterbaks, al zeg ik het zelf.

De hond is de betere mens


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-03 13:44

Fitzroy"]
Btw dit is ook de reden dat ik niet in Lunteren zal verschijnen Knipoog
[/quote]
Dat zegt toch iets over een aantal mensen op bokt lijkt me.

[quote="Picasso schreef:
Ik denk dat als je eerlijk bent, iedereen zich weleens schuldig maakt aan "commentaar" geven op een ander. Ik vind alleen wel, dat je ook zo flink moet zijn om het ook recht in iemands gezicht te durven zeggen. .

Klopt maar wat is commentaar? Je kunt inderdaad zeggen van "dit of dat mag wel meer of minder" maar dat hoeft niet perse definitief te zijn. Maar het kan ook echt op een hele negatieve manier gaan en dat vind ik echt afzeiken.

De hond is de betere mens


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-03 14:04

Tocg moet je dat zo niet proberen te zien. Mensen zullen altijd kijken en denken, waar je ook mee bezig bent. En daar hebben ze ook recht op. Wees blij dat ze juist hun mond houden en neem het ze niet kwalijk: commentaar wordt immers beschouwd als afzeiken, en als ze rechtstreeks reageren worden ze beticht van bemoeien. Dus houden ze hun mond.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-03 16:19

Fitzroy"]
[quote="UniferB schreef:
Weet je waar ik me ook zo aan kan ergeren, als je de mensen ook kent aan de kant en ze zeggen niets. Bv iemand die voor het eerst je paard ziet, of naar een les komt kijken of naar een wedstrijd komt kijken. En dan staan ze te kijken zonder dat er een woord uitkomt....grrrrr!


Maar ondertussen voel je die ogen prikken, o, ik herken dit helemaal.
[/quote]

waarom heb ik het gevoel dat ik weet wie jullie bedoelen! ja fitzroy, ook jij bent er aan blootgesteld, dat weet ik.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-03 16:53

o Sonja, toen mijn paard na een OC operatie moest revalideren en ik 10 minuten per dag met hem moest wandelen was de kritiek ook niet van de lucht hoor! "moet je er niet op rijden" "kijk, die is met haar paardje aan het wandelen". Kwam trouwens altijd van mannen, die kritiek. Op vrouwen met paarden wordt gewoon neergekeken (zie radio FM topic).

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-03 10:13

EFfe een hele stoute en gewaagde stelling van mij:
De mensen die niet reageren in deze topic maar het wel lezen: zijn die soms van hun kwaad bewust en houden ze wijselijk hun mond?

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-03 12:28

Picasso schreef:

Van wie zou je nog een reactie willen hebben desiree? Haha!


Van degenen van wie ik weet dat ze het bij anderen doen natuurlijk *LOL* (en trouwens ook degenen van wie ik het niet weet hoor)! En het is niet aan mij om namen te noemen en ik zal dat ook niet doen! Maar als mensen zich aangesproken voelen maar niet reageren is dat voor mij eigenlijk al voldoende.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-03 09:37

Wat ik eigenlijk erger vind, is dat ze soms niet zozeer de ruiter afkammen maar het paard waar die persoon op rijdt. DAt snap ik niet. Ik zou dat dus echt niet doen, hou daarvoor te veel van de dieren.

WAt Pipo zei is trouwens ook waar: mensen die rijden denken dat je het over ze hebt terwijl je over heel andere dingen praat ondanks dat je naar ze kijkt. Misschien moeten mensen inderdaad niet te snel het gevoel krijgen dat men langs de kant over ze kletst.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-03 16:33

Dimple schreef:
Maar helaas ben ik soms een te grote flapuit en te direct om te voorkomen dat er wel eens een rake opmerking uitvliegt.
Tja, ik weet dat het heel kwetsend kan zijn en probeer er wel op te letten, maar soms floept het eruit voordat ik het in de gaten heb.
j


Dit is niet stiekum; de ruiter weet tenminste hoe jij denkt en krijgt de kans zich te verdedigen. DAt is anders als jij staat te smiespelen langs de kant met iemand anders en de ruiter zich afvraagt wat hij allemaal fout zal doen.

De hond is de betere mens


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: esje01, Googlebot, Vagabondo en 41 bezoekers