Ik ben al op mijn Grib hengst gaan zitten

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Ik ben al op mijn Grib hengst gaan zitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-03 08:43

Het was zo mooi weer, vader was thuis en relaxt, kortom;
perfecte omstandigheden.

Ik heb Triumph opgezadeld, eventjes gelongeerd en vervolgens heeft mijn vader hem vastgehouden en ik ben er op gaan zitten.
Eerst even hangen natuurlijk, dat had ik nog nooit gedaan, maar dat voelde goed genoeg en na 10 seconden kon ik zo mijn been over het zadel schuiven en rustig recht op gaan zitten.
Na een paar rondjes stap aan de hand kon mijn vader rustig de lijn laten vieren en zo stapte ik al snel aan de lijn grote voltes.
Met een klein beetje stem van mij en mijn vader viel hij in een draf.

Mijn god, echt zooo fantastisch!
Ik heb nog nooit op zo'n fijn paard gezeten!
Ik kon rustig teugels opnemen en op elke lengte bleef hij mooi van de hand af en netjes nageeflijk. In beide handen had ik misschien 50 gram aan gewicht.
En zo onwaarschijnlijk groot draven! Ik had ook nooit verwacht dat die slappe slungel al zoveel balans zou hebben.
Gewoon heel simpel met wat lengtebuiging op die volte in de rondte swingen, toch lekker actief van achter zodat het beeld al heel fijn bergopwaarts was en zonder dat dat verende en swingende neigde naar een fout zweefdrafje.
Na een paar minuutjes op stem al paar passen gegaloppeerd en ook daar kon er geen bokje af... Lekker rustig in die galop gevallen maar meneer galoppeerde eigenlijk al iets te nageeflijk dat hij dat niet kon bolwerken en na een pas of 4-5 liet hij zich weer in draf vallen.

Eigenlijk had ik hier moeten stoppen, maar ik heb me laten loskoppelen en ben los door de bak gaan toeren.
Ook dat ging super, nog groter draven omdat hij nu ook wat meer van de lange zijdes.
Ik heb geprobeerd nog los te galopperen, helaas kwam ik er toen achter dat het wel heel fijn is om hem zo los van de hand te houden, alleen betekende dat wel dat er geen rem op zat
Ik pakte rustig de beugelriem om zijn nek op (voor het eerst) om toch iets terug te kunnen gaan zitten zonder hem te hinderen.
En wat ik niet verwacht had: Daar schrok hij dus van, die druk om zijn nek.
Het bleek toen dus wel dat hij ook groot kan galopperen *LOL*
Alleen ook op het hek af, helaas koos hij de andere kant als mij dus ik ben er afgesprongen om te voorkomen dat ik voorover in het hek zou belanden, niets aan het handje en ik ben er weer rustig op geklommen, weer even aangekoppeld aan de lange lijn en nog even paar pasjes gedraafd en daarna rustig uitgestapt.

Bijna helemaal perfect dus...
Alleen zit er dus nog geen stuur of rem op.
Ik ga misschien vanmiddag hem een paar minuutjes aan de dubbele longe pakken, dan hoop ik dat mijn vader zaterdag tijd heeft om weer even te helpen.

Ik heb nagenoeg alles op film staan, alleen krijg ik het thuis niet op de comp, daar moet ik nog steeds iemand naar laten kijken.
Helaas kan mijn videocamera ook geen stills maken dus ik kan jullie niet mee laten genieten. Verward



ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-03 09:31

Als er iemand in omgeving Soest is met een camera waar stills mee gemaakt kunnen worden,
ik hou me aanbevolen

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-03 11:19

Nee, de valpartij staat er precies niet op Haha!
Mijn moeder stopte met filmen toen het er op leek dat ik wel zou blijven zitten en pakt het filmen weer op als ik er weer opzit *LOL*
Echt perfecte timing heeft die moeder van mij! Ik houdt er helemaal niet van als valpartijen worden vastgelegd
Maar mag niet klagen, de laatst keer was al dik 2 jaar geleden terwijl er in die tussentijd aardig wat jonge paarden voorbij zijn gekomen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-03 11:28

Ach,
met een halve Duitser durf ik het wel aan hoor Picasso Knipoog
Laatst bijgewerkt door ibikus op 27-02-03 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-03 11:30

Ik ben id niet zo voorzichtig met mijzelf,
maar des te voorzichtiger op mijn paard
Dus die krijgt alle tijd.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-03 12:29

Friezen zijn een verhaal apart hoor,
of je rijdt er mee weg of ze zijn levensgevaarlijk.
Ik heb met beide ervaring... *zucht*

Maar de mijne lijkt inderdaad super!
Niks niet gemeen, alleen van angst een beetje dommig, hopenlijk is tie wat snuggerde als hij wat meer zelfvertrouwen heeft.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-03 15:51

En ondertussen heb ik niemand met een digitale videocamera kunnen strikken welke ook stills kan maken ....

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-03 17:54

Foto's op ITP!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, _RobinA_, boyca, Hobbyhorse, Igniss, Raineri, Salinah en 114 bezoekers