Friezenpraat

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lissyjd

Berichten: 440
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: groningen

Friezenpraat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-03 20:55

Erg orgineel Haha! , maar ik mis het onderwerp over friezen vandaar dat ik er maar eentje open.
Wie vragen of problemen heeft of gewoon iets leuks heeft te vertellen over friezen dan kan je het hier kwijt.
Afbeelding

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 21:06

Ik wil wel wat vertellen over Karel.
Karel is een Friese ruin van 16 jaar. Als je hem voor het eerst ziet denk je: wat een sul. Dit is hij dus echt niet. Dat paard is zo superslim. Maar gelukkig wel heel mak en braaf.
Voorbeeldje:
Hij staat in een stal die afgesloten is met een buis en 2 metalen hekjes eronder. Beetje lastig uit te leggen, maar op 'm open te maken moet de buis naar boven en dan kun je 'm naar voren schuiven. Zaterdags worden ze uitgemest. 's Ochtends krijgen ze dan nog voer. Geen hooi, dat krijgen ze na het uitmesten, ipv 's ochtends. Nou was er afgelopen weekend al vrijdagavond uitgemest. Maar 's ochtends kregen ze alleen voer en geen hooi. Vergeten ofzo. Toen bedacht Karel dat hij het zelf wel kon halen. Hij heeft toen zijn hoofd door het hekje gestoken en zo het hele zootje opgetild. Maar toen zat hij vast.
Ze zijn om 8 uur gevoerd en toen was er niets aan de hand. Ik kwam om 10 uur. In eerste instantie had ik het niet eens door, maar hij bleef zo stil staan. Doet hij anders nooit.
Dus ik kijken. Ja hoor, stond hij daar zielig te staan met zijn hek om z'n nek en de buis op zijn rug. Zo sullig. Ik heb me kapot gelachen en ben 'm toen maar gaan bevrijden. Op dat moment ben je toch wel blij dat dit de Fries overkomt en niet de hengst die ernaast staat....

lissyjd

Berichten: 440
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-03 21:08

Ik zal mijn schatje even voorstellen
Dit is maykeAfbeelding
En ik rij 3 á 4 keer per week met haar en ze is erg ondeugend ,slim,en af en toe ook erg lief Knipoog
Soms longeer ik haar ter afwisseling met de enkele of de dubbele longe.
Ze heeft alleen nog problemen om in de linkergalop te komen maar volgens mij is ze niet de enige Verward

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 00:30

Dit is Grandioos, in de wandelgangen Koos of Koos Hopeloos. Hij is de clown Clown van de stal. Hij doet heel stoer Schijnheilig , maar als er 10 km verder op iemand met een rode jas loopt dan is dat toch wel heel erg eng Cool .

Afbeelding

Als je naar buiten met hem gaat, dan hoort heel Spierdijk dat hij er aan komt. Hij loopt de hele weg te blerren. Hij is betuigd en hij is onder de man M klaar.

Overdag staat hij met Silvano in de paddock lekker hooi te eten. Hij is ook de grote vriend om onze honden.

Afbeelding

Tim en Quinta staat vaak bij zijn box om Koos kusjes te geven. Koos vind dat heerlijk dat gelebber van hun. Na het rijden mogen ze ook zijn giga schuimmond schoonmaken.

Afbeelding

Afbeelding

wendy007

Berichten: 2128
Geregistreerd: 22-01-03
Woonplaats: *Lemmer*

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 20:18

Leuke friesjes, ik heb zo 1,2,3 geen foto's maar hier helemaal links (avater heet dat toch?) staat Willemieke, hele grote friese merrie van 3,5 jaar oud. Ze is nu 1.61 m hoog, stamboekmerrie en kan nog even doorgroeien. Ze is nu een half jaar onder het zadel en heel erg lief, maar ook errug sterk en ondeugend. Willemieke is trouwens een Krist. Welke vaders hebben die friezen van jullie?

Lobke98
Berichten: 430
Geregistreerd: 13-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 21:19

Afbeelding

Dit is mijn superverzorgfries Lobke!!! Officieel heet ze Victoria V. Ze is 18 mei 1998 geboren. PikexHearke. Zoals je misschien op de foto ziet is ze drachtig. En dat nog wel van de Reservekampioen van dit jaar: BRANDUS
Afbeelding

Ja...dat wordt een toppertje.
Nog meer friese verzorgpaarden van mij:
Lyfke (Tamme)
Meike (Jochem)
Riekie (Melle)
Annet (BRANDUS)
Iris (Feitse)
Hercules (Sytse)

Ik ben dus helemaal gek van friezen. En het werd weleens tijd ja dat we er eens over gaan babbelen. Ben heel benieuwd van welke hengsten jullie (verzorg) friezen zijn en natuurlijk je favo hengst!!!
Hoewel ik Jasper ook een geweldig beest vind maar ja daar hebben we geen afstammelingen van lopen....... misschien volgend jaar?

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 21:59

mijn Friezenvent Haha! is 3 1/2 jaar 1.63m en zadelmak. Ik heb hem gekocht als veulen bij een stal waar ik les geef. Zijn vader is Jorrit (woont in Amerika) ik ben laatst gebeld voor het afstammelingenonderzoek van Jorrit, nou mooi niet, mijn vent krijgen ze echt niet! 5 weken Drachten om te testen.....ja doei.....daar heb ik hem niet voor opgefokt!
een foto van mijn vent staat op mijn homepage!
Ik geef ook les aan een aantal combinaties met Friezen, ook aan kwpn-ers en pony's

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 22:26

Vergeten erbij te zetten dat Grandioos, Koos, een Reitse x Marko x Naen is.

gillian

Berichten: 4417
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 19:17

dit is Oeds 318, mijn friese ventje Haha!
Afbeelding
hij is tot 1996 ggk dekhengst geweest.
Oeds is een Tamme x Oege, bijna 15 jaar oud en nog steeds hengst.
Afbeelding
lekker kontje he? Haha!
Afbeelding
hij kan ook voor de wagen.
Afbeelding
en dressuren kan ie ook Knipoog
dit waren wat foto's van mijn fries Oeds.
toedeledoki
gillian

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 21:35

gillian ik kan alleen maar zeggen Kwijl Kwijl Kwijl wat een vent he!! super, welke klasse start je met hem?

lissyjd

Berichten: 440
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-03 22:28

Mijn friese merrie is een jacob x jochem, ook ik was het vergeten erbij te zetten.
Gisteren ben ik weer naar de longeercursus geweest die ik volg op het FPC en heb weer een hoop geleerd.
Jasper is inderdaad een mooie hengst,een vriedin van mij die ook de cusus volgt, judith bij haar schoonouders staat jasper en nog een paar hensten,otte was er ook 1 van en van hem was ik helemaal weg maar als het goed is, is die naar amerika verkocht.
Ze zijn zo indrukwekkend om te zien.
Ik wil mijn merrie graag een keer laten dekken alleen heb nu de ruimte niet om er ook nog een veulen bij te hebben en de tijd niet om het op te voeden.

lissyjd

Berichten: 440
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-03 23:23

Hier nog een paar foto's van mayke
Afbeelding
Hier staat ze lekker in het zonnetje
Afbeelding
Dit was voor haar keuring
Afbeelding
Even wat water drinken
Afbeelding
De manen na anderhalf jaar sparen

lissyjd

Berichten: 440
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-03 23:24

Waarom zijn de foto's zo klein?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 08:58

Nog eentje waar ik kan meepraten! Party!!

Wij hebben drie friezen,
de merrie vind ik wel leuk, verder vind ik het stampers. Er op rijden vind ik niet leuk en aangezien ik op de kar zitten helemaal saai vind doe ik er dus niets mee.
En dit was mijn verhaaltje over onze Friezen

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 09:52

zo kom je er niet van af Sjuimpje! waarom vind je er op rijden niet leuk?..vertel!

gillian

Berichten: 4417
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 20:27

rhijnauwen: ik start B, heb net pas een startkaart....
ik blijf voorlopig in de B want ik wil meedoen met de NK in Kootwijk Haha!
en aangezien ik (bijna) altijd bovenaan eindig, maak ik gewoon meer kans in de B dan dat ik nu snel overga naar de L1.

hahaha die sjuimpje Haha!
menig "penny-meisje" is jaloers op jou met je friezen, en jij rijdt er niet op omdat je het niet leuk vind Verward
toedeledoki
gillian

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30619
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 21:24

Ik moet zeggen dat ik Friezen tot nu toe ook niet leuk vind om te rijden. Mijn vriendin verzorgt er 5, en daar ben ik ook weleens geweest. Ik vind ze geen prettige gangen hebben, het gaat zo langzaam voor mij.
Maar voor de kar vind ik ze wel mooi. Mijn kennis is Z dressuur mennen met zijn Fries.

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 21:35

ik vindt friezen bijzonder leuke paarden, wel nog nooit op een fries gereden maar als ik de kans krijg doe ik het zeker!!!! eigenlijk heb ik wel al op een half fries gereden maardas niet hetzelfde he Haha!

Flootje

Berichten: 570
Geregistreerd: 17-01-02
Woonplaats: Hoogvliet (rt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 21:50

Ik ben in het bezit van een Friese prachtruin van bijna 4 jaar! Zijn naam is Ynse fan de Koarndijk en hij is een Anton X Jillis!
Gisteren had ik hem precies 1 jaar en ik wil hem voor geen goud meer missen.
Ik ben eigenlijk net pas begonnen met inrijden en dat gaat tot nu toe erg voorspoedig, hij is braaf en begrijpt goed wat ik van hem verlang. Ook heeft hij (gelukkig) nog zijn vele ondeugden, maar daardoor ben ik alleen maar gekker op hem geworden.
In de wandelgangen noem ik hem; 'knurft', 'zwarte mongool' 'Dikkie Dik' of 'Mister Wiseguy' Voor elke bui een andere bijnaam!
Ik heb Ynse bij Kop Jansen in Wapse gekocht en daar staat zijn papa Anton. In een woord: WAUW Ik heb stille hoop dat Ynse de manen van zijn vader heeft geërfd!
Mijn favoriete hengsten: Doeke (RIP) Brandus en Anton.

Hier wat foto's van Dikkie Dik! Haha!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

wendy007

Berichten: 2128
Geregistreerd: 22-01-03
Woonplaats: *Lemmer*

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 11:22

Ik ga zo even proberen om van mijn verzorgpaard Willemieke (een fries of course) een foto hierzo ergens te plaatsen. Wish me luck, want ik heb dat dus nog niet eerder gedaan.

wendy007

Berichten: 2128
Geregistreerd: 22-01-03
Woonplaats: *Lemmer*

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 12:27

Nou hier is Willemieke dan eindelijk,
Afbeelding
Lief paardje is het hoor? Ze is nu 3.5 jaar oud.
groetjes Wendy.

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 18:21

Ik vind friezen wel stoer Lachen
Ik heb zelf geen fries, maar 2 vriendinnen van me verzorgen sinds kort een 2-jarige fries. Ze heet Amber, ze is best wel lief alleen ze kan nog helemaal niets. Binnenkort zal ik wel eens foto's van haar plaatsen.

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 12:58

Hier is een foto van Karel de Fries. Die van dat verhaaltje van die stellage hierboven *LOL* Party!!
Hij is leuk he? Dit jaar wordt hij 17.
Afbeelding

Jel

Berichten: 699
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 19:14

Mijn jonge fries mag natuurlijk niet ontbreken ( Haha! ). Hidde is nu 10 maanden, het is een Feitse x Jurjen. Onderstaande foto is gemaakt op 31 december toen hij 8,5 maand oud was.

Afbeelding

Check mijn profiel voor meer foto's! Knipoog