Fikse ruzie met mijn anders zo lieve Blizz

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Signe

Berichten: 5810
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Fikse ruzie met mijn anders zo lieve Blizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-03 19:17

Het begon prachtig, het zonnetje scheen en het landschap verdween in een gouden mist aan de horizon. Met de zon erbij was zelf de scherpe koude wind die normaal de weilanden teisterd, gereduceert tot een fris briesje.

Blizz opgezadeld terwijl hij een hinnik concert gaf voor de kudde paarden verderop, hij was zowaar nog redelijk schoon voor zijn doen en er hoefde alleen maar vluchtig een borstel overheen.

Toen wegwezen...het bos in! Het was half drie en Blizz lipe lekker pittig de oprijlaan af richting bospad. Daar aangekomen doet hij vier passen draf en springt dan over ik een galopje. Het is en rustig galopje dus ik laat hem ( ja... je hoort het goed...ik laat hem) We genieten beiden met volle teugen van het weer en zelfs het kabaal van een carnavals wagen die door de dorpen rijd met een schallend 'daar staat een paard in de gang JAJAA een paard in de gang' mag de pret niet drukken.

Ik besluit een flinke tocht te maken met veel stukken 'jog' ( of onze variant daarop). Een flinke tocht houdt in dat ik koers zet naar het pad dat begint bij ' farm D' van het IPC in Oenkerk. Ik rijd de oprit op. Er staan hekken... blizz is angstig voor hekwerken en ik neem zijn hestitatie dan ook serieus. Maar ineens heeft meneer andere plannen. Waar hij voorzichtig door mij aangemoedigd het hek langs zou moeten lopen draait hij zich met en ruk om. Dat kan Blizz erg goed, het is het begin van een spin zowaar.

Ik laat me niet uit het veld slaan en pak hem terug en daarmee begint een kwartier lang trekken draaien en steigeren! En niet zo maar steigeren nee VER-TI-KAAL! En dan blijven staan, voor mijn gevoel een uur lang. Het licht niet aan het hekwerk, Blizz wil niet. Hij is niet bang, zit me gewoon te stangen! ( juist de dag dat ik mijn cap was vergeten!) Ik was bang dat we achterover zouden vallen en ben op een gegeven moment afgestapt. Hij volgede me braaf zonder problemen het pad op...ik kookte van woede en geneerde me ook een beetje want er waren veel wandelaars in het dorp en geloof me zo'n show hadden ze nog nooit gezien!. Eenmaal op het pad begint het hele verhaal opnieuw! Blizz loopt twee passen en draait zich om steigert en ik draai hem weer om. Ik heb echt alles uit de kast gehaald en het met liefde geprobeert, hem rustig omdraaien stil zetten laten kijken en voorzichtig voorwaarts drijven....werkt niet. Met geweld...in volle draf vooruit, maar hij doet wer zijn meesterlijke draai en het gaat weer mis. Dan op de slimme manier... hij wil niet voorwaarts dan maar achterwaarts.. een heel stuk achterwaart gelopen in de goede richting dus, draai ik hem weer met zijn neus die kant op gaat het weer mis.

Uiteindelijk ben ik zo ontzettend boos op hem geworden en heb ik hem verschillende tikken tussen zijn oren verkocht zodra hij ook maar het idee had te gaan steigeren. Daar was hij dan uiteindelijk van onder de indruk en ik heb hem het pad opgedraafd en pas een km later laten stappen.

Wat een koppig kreng kan het dan zijn! Maar ik heb gewonnen en volgende keer krijgt hij gelijk een klap op zijn hoofd als hij zoiets uithaalt!

De rit is toch nog er lekker geweest en Blizz was zijn oude brave zelf na onze 'discussie'. Allen was hij kleddernat van zweet en moets hij wel vier keer om rollen voordat hij uitgerold was... hihihih eigen schuld!

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 19:19

ach ja na regen komt zonneschijn..hoop ik voor je...hahaha.

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 19:52

O maar schat snap je dat nou nog niet !! Zo zijn tinkers toch niet? Dat zijn watjes van paarden Extreme duivel Extreme duivel

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 20:14

irish_lady schreef:
O maar schat snap je dat nou nog niet !! Zo zijn tinkers toch niet? Dat zijn watjes van paarden Extreme duivel Extreme duivel


????

Maar goed...

Kado heeft dat ook ooit een keer gehad, ik dacht een keer een leuk buitenritje te gaan maken zonder zadel, een keer een andere route... Ligt er ineens een boomstronk in de sloot. En meneer wou er NIET langs.. Draaien, springen, galopje die kant uit, huppeltje die kant uit...
En daar zit je dan zonder zadel (En Kado is al niet een van de meest comfortabele paarden zonder zadel, hij gooit een beetje hoog op ) Uiteindelijke half via de berm/bosjes zijn we er toch nog langsgekomen, maar o o o wat bijten die boomstronk-monsters toch vreselijk hard zeg!!! NIET te geloven Knipoog

boefjelover
Berichten: 95
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: de Goorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 20:34

sorry hoor, maar waarom ga je hem dan slaan tussen zijn oren!!! dat ken toch niet...
bij ons op stal was ook een pony gekomen(lady) die was ook tussen haar oren geslagen!!! ze was wel lief hoor, als je haar hoofd en ZEKER haar oren en haar voorlok maar niet aanraakte!! want dan begon ze te bijten, en te trappen, en te steigeren!!!!!! dus die ging weer trug naar haar eigen baasje.

Signe

Berichten: 5810
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-03 21:01

Boefjelover... als je goed leest dan kun je er hopelijk uit halen dat slaan niet de normale gang van zaken is tussen mij en Blizz en dat het alleen een laatste noodgreep is. Hij steigerde zo hoog en zo lang dat het gewoonweg gevaarlijk is. Dat moest ik hem duidelijk maken. Ik heb naderhand nog even stevig met hem geknuffeld en hem achter zijn oor gekrabbeld.

Dat er een paard op je stal is binnengekomen die er een trauma aan over heeft gehouden wil nog niet zeggen dat elk paard dat geslagen wordt er een trauma aan overhoud!

Tequila: Irish bedoelde het ironisch! haha, nadeel van internet hè dan hoor je de ironie in haar stem niet!

En tja..die boomstronk monsters! Levensgevaarlijk... bijna net zo eng als bultwezens of konijneholenwoezels!

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 21:05

Tequila voor verdere uitleg: zie onderste foto's in mijn profiel Hier was het de bedoeling, maar ze heeft er ook een handje van om dat buiten op de weg te doen. Mensen schrikken zich soms rot!!

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 00:14

dapperdier schreef:
Ik laat me niet uit het veld slaan en pak hem terug en daarmee begint een kwartier lang trekken draaien en steigeren! En niet zo maar steigeren nee VER-TI-KAAL! En dan blijven staan, voor mijn gevoel een uur lang. Het licht niet aan het hekwerk, Blizz wil niet. Hij is niet bang, zit me gewoon te stangen! ( juist de dag dat ik mijn cap was vergeten!) Ik was bang dat we achterover zouden vallen en ben op een gegeven moment afgestapt. Hij volgede me braaf zonder problemen het pad op...ik kookte van woede en geneerde me ook een beetje want er waren veel wandelaars in het dorp en geloof me zo'n show hadden ze nog nooit gezien!. Eenmaal op het pad begint het hele verhaal opnieuw! Blizz loopt twee passen en draait zich om steigert en ik draai hem weer om. Ik heb echt alles uit de kast gehaald en het met liefde geprobeert, hem rustig omdraaien stil zetten laten kijken en voorzichtig voorwaarts drijven....werkt niet. Met geweld...in volle draf vooruit, maar hij doet wer zijn meesterlijke draai en het gaat weer mis. Dan op de slimme manier... hij wil niet voorwaarts dan maar achterwaarts.. een heel stuk achterwaart gelopen in de goede richting dus, draai ik hem weer met zijn neus die kant op gaat het weer mis.


Dit is exact Tiek...alleen is hij niet onder de indruk van een klap Scheve mond

Ask Leon...alhoewel..het is m gelukt hem door te rijden!

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 11:06

Zozo, die Blizzard Extreme duivel En als ze zo hoog steigeren is dat idd wel een beetje eng, ik denk ook altijd dat we achterover kiepen! Nog veel succes met het afleren Verward van de hekwerkenfobie Haha! !!

Henla

Berichten: 2099
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 15:46

Jeempie die Blizz. Wat een eigenwijze donder, maar gelukkig heb je het gewonnen.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 16:05

Poeh zo hé! Bloos wat een strijd! Het lijkt onze gevechten wel, alleen hier heb je allemaal wegen zodat je niet een geschikt slagveld hebt en Gam kan keigoed bokken.... *plop*

Dat slaan tussen de oren bij het steigeren is geoorloofd hoor, moeten ze best tegenkunnen. Het is óf slaan tussen de oren of tegen de kale buik aan, wat is het gemakkelijkste als je er op zit en je hebt geen zweep bij je?

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 20:11

Hallo mensjes.. Ik heb vandaag Blizz meegemaakt, ook het steigeren (op commando en niet op commando) en het proberen om te draaien .. Maar hij is echt heel snel met dat soort acties Haha! Verder is de verstandhouding tussen signe en blizz echt super en absoluut niets mis mee en af en toe is een ruzietje onvermijdbaar...

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 20:22

Wat een skattie hè, vind je ook niet? Tong uitsteken

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 20:23

dapperdier zegt: aaaah jah! Aai over zijn bolletje en gelijk ook over Leon zijn bol...zit naast me!

Signe

Berichten: 5810
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-03 20:13

Deel 2:

Vandaag weer van dat prachtige weer…jas achterop mijn zadel gebonden en een buitenrit gaan maken. Blizz staakte op een gegeven moment weer, maar steigerde niet! En met strenge stem en ferm been erbij zette ik heb weer op de goede koers. Hij moest het zeker nog even proberen. Zo zie je maar weer dat een goed geplaatste tik een heel end meegaat en veel problemen voorkomt! (HA! Ik heb gewonnen!)

Halverwege merkte ik dat Blizz al behoorlijk nat was en ook best wel liep te puffen. Ik begon me zorgen te maken want dit is niet normaal. Maar gister was hij na een uurtje bak ook al nat. Ik bedacht dat ik het zelf ook best warm had, zelfs zonder jas en dat Blizz, hoewel hij wel lekker glad is, best wel dik nog in zijn vacht zit. Dus ik hoop dat het daaraan lag, maar heb wel gevraagd of ze hem morgen even extra in de gaten houden.

Wat kan ik genieten van dit weer en een lekkere buitenrit. Ik heb ineens veel meer energie en ben lekker ontspannen. Heerlijk! Geluk zit in kleine dingen… Gelukzaligheid zit in een bont jasje ergens in roodkerk op stal!