Berichtje namens Lovely: 'Hemelzijdank leeft mijn paard nog'

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-01 10:26

Afgelopen dinsdag is Lab voor het eerst sinds ik hem heb in de sloot terecht
gekomen. Op zich niet zo'n probleem, er liggen zovaak paarden in de sloot.
De meeste paarden komen er ook weer goed en gezond uit.
Als je als paardeneigenaar je paard aan een pensionstal toevertrouwd dan
hoop je altijd maar dat er met je paard omgesprongen wordt op een gezonde
verstandige manier, het liefst zoals je het zelf ook zou doen; of tenminste
een beetje. Soms is dat niet zo en worden er zomaar beslissingen gemaakt
voor jou en je paard en er wordt zomaar actie ondernomen, of juist niet.
In mijn geval werd er ´zomaar´ besloten dat de brandweer niet hoefde te
komen, er werd ook ´zomaar´ besloten dat ik niet op de hoogte gesteld zou
worden. Mijn paard is na een tijd knokken en vechten etc, uiteindelijk door
de brandweer gered. Niet omdat de staleigenaar de brandweer belde, maar
omdat de toevallig aanwezige beredenen dat in zijn plaats deden. Het waren
de heren van de ruiterij en de brandweer die de zaak in goede banen hebben
geleid en mijn paard uiteindelijk weer op het droge stond.
Nog steeds was ik niet gebeld. Na deze hele toestand hebben ze mijn paard
maar onder de koude spuit gezet en zijn ze met hem gaan lopen, zonder deken.
Mij werd uiteindelijk gevraagd of er een veearts moest komen, er werd niet
verteld hoe het met hem ging of wat er precies was.

We zijn nu een paar dagen verder en het gaat best goed, behalve dat hij nu
allemaal bulten heeft. Als het goed gaat trekt dat in de komende dagen
gewoon weg.
Hij krijgt rust om op verhaal te komen, het enige wat hij nu doet is wat
rondrennen in de longeerbaan. De pijn die hij dinsdag liet zien schijnt
aardig weg te trekken, maar ik geeft het lijf tijd om van al het ruk en
trekwerk bij te komen.
Dankzij zijn karakter en goede conditie lijkt het allemaal goed te komen.
Hij is jong, hij is sterk en bovenal: hij leeft.
Het had allemaal niet gehoeven en het gebeurde toch.




als jullie willen reageren, dan zal ik de reacties naar Lovely doormailen!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 10:31

Arme Lab, ik hoop dat hij gauw weer de oude is. En wat een idiote pension eigenaar! Hoe ga je daar nu mee om? Heb je hem er op aangesproken of ben je met Lab al naar een andere stal verhuisd?
Ik zou er helemaal van overstuur zijn als dat met mijn paard was gebeurd op die manier.
Heel veel sterkte en liefs voor Lab.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 10:36

O, wat een nachtmerrie! Ben er zelf ook altijd zo bang voor: Toon is namelijk dol op waterplanten en eet regelmatig uit de sloot... Ben altijd weer blij als ik hem op het droge zie staan...

Als ik Lovely was vertrok ik heel erg snel naar een andere stal, wat een idioten daar!

Groetjes Mieke

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 11:27

zat er geen goede omheining langs de sloot dan?? wat een drama zeg!

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 11:42

Heb je al via mail laten weten wat ik ervan denk, maar ook via deze weg: Labje weghalen! en geef hem een hele grote knuffel van tante Von! En jij heel veel sterkte met je woede onder controle te houden!

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-01 11:43

NB:
het gaat Lovely voornamelijk om de achterlijke manier waarop men gehandeld en met haar gecommuniceert heeft, niet eens zo zeer om het feit dat Lab in de sloot heeft gelegen, want daar kan niemand iets aan doen in principe!

Maar men heeft pas achteraf contact met Lovely opgenomen en toen ze daarover enigszins uit haar vel sprong toen werd er gereageerd van: ja, we zullen nog eens iets voor jou doen!!

Nou moe???

IK weet niet hoe het met jullie zit, maar als ik (en mijn paard) zo behandeld werd, dan zou ik ook boos worden!

Helaas is het voinden van een andere stal niet zo simpel, anders was ze allang weg geweest!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 11:47

jeetje zeg!wat erg voor lab!!!dat moest echt verschrikkelijk zijn geweest voor hem!
hopelijk knapt ie helemaal goed weer op.en jij?van de schrik bekomen?ga je nu van stal veranderen?of heb je dit al bepraat met de staleigenaar?
sterkte met lab en heel veel beterschap!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 11:50

Wat lekker om te horen... Dan voel je je ook lekker op je gemak zeg! Ik ben blij dat wij hier geen sloten hebben, maar dan nog, die beesten zijn af en toe zo gek als ik weet niet wat en vinden er dan wel een.
Sterkte voor Lab!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 11:55

Jeetje wat een verhaal zeg Huilen .
geef Lab maar een dikke knuffel van me Lovers .

Ik zie vaak opstallingen dat de pension paarden uit hen stal worden gehaald en naar het weiland worden gebracht door de eigenaar. Zelf ben ik daar geen voorstander van puur omdat er dan iemand anders met je paard loopt.

Gelukkig is het anders geregeld bij ons. Ik heb veel nummers van mensen op stal in mijn mobiel staan. Zodra er wat is ga ik eerst bellen en dan helpen (bellen kost 1 sec.). De eigenaren van de manege zullen gelukkig ook snel bellen dit weet ik uit ervaring.
Bij ons is ook de afspraak loop niet zomaar iemand anders zijn paard de box in. Als is het om de deken recht te leggen. Eerst overleggen dan doen. Wij hebben daar onderling afspraken over gemaakt en het werkt echt goed. We staan tenslotte met ruim 100 pension paarden en ponys op stal.
Mijn paard is nogal agressief op stal dus de meeste laten dat wel uit hun hoofd hihihi.

Tip: wissel veel nummers uit dan ben je sneller te bereiken.

Succes hopelijk komt het snel weer goed *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 12:35

Wat jou overkomen is is denk ik wel de nachtmerrie van iedere paardeneigenaar die zijn paard in pension heeft staan. Als ik het zo lees heeft Lab er geen ernstige verwondingen aan overgehouden en dat is echt een geluk bij een ongeluk.

Het stalpersoneel moet je altijd goed te vriend houden. Als het goed is zijn zij de hele dag op stal en merken het eerst wanneer er iets niet in orde is.

Heel veel sterkte er mee.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 17:13

Tsja, ik heb dus ooit op die stal gestaan waar Lov nu staat en ik heb dit daar eerder meegemaakt!!! Er lag een paard in de sloot dat zijn kop al in het water aan het steken was en de brandweer mocht dus niet gebeld worden van de eigenaar omdat hij dat wel even beter kon...dacht hij!HELAAS HEEFT DIE MAN DUS NIETS GELEERD VAN ZIJN STOMMITEITEN! Sorry maar ik word hier echt kwaad om, maakt me weer heel blij dat ik daar weg ben. In het geval van dat andere paard werd de eigenaresse ook niet gebeld ( Verward ) en het arme paard lag schuin in de sloot en toch stug proberen hem er met de trekker uit te trekken... Verward Voor hetzelfde geld had dat paard toen zijn benen gebroken, want hij lag er helemaal niet goed voor!!! Uiteindelijk heeft een ander meisje toen ook de brandweer gebeld en daar heeft die staleigenaar nog vreselijk tegen lopen schelden ook!!! (Tegen dat meisje) Het spijt me zeer, maar hij mag toch wel eens leren om met meer zorg om te gaan met andermans paarden vind ik!!! Ik zou er niet aan moeten denken dat mijn paard daar in de sloot zou liggen...en waarom??? Het is niet alsof het hem geld kost als de brandweer moet komen, dus...Rare kerel...(maar dat wist ik dus al) Erg vreemd om zo met paarden om te gaan, die man moet een fietsenstalling beginnen ofzo...lijkt mij een beter idee!!! Extreme duivel

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 17:35

Namens Lov het volgende berichtje: allemaal bedankt voor de lieve reacties, en Lab is dol op knuffels.

Prisca: Je hebt gelijk en zo doe ik het ook het liefst, bij ons werkt het
blijkbaar niet op die manier.
Zelf bel ik heel vaak eigenaren om ze te vragen of iets bekend is. Dan vraag
ik dus of ze al gezien hebben dat het paard hier of daar een weetikwat
heeft.
Op het moment schijnt men steeds aan lab te moeten zitten om aan de bultjes
te voelen, ik vind dat niet zo nodig, maar ik kan ze toch moeilijk op hun
vingers slaan. Zelfs als je iets zegt, willen ze toch aan m zitten.

moekoekoeJarig
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 17:58

Sjezus Lov!!!! Wat afschuwelijk! En wat een vreselijke manier van handelen, daar heb je toch wel je beklag over gedaan hoop ik?
Veel beterschap voor Labje en allebei maar even bijkomen van de schrik!

Liefs Suzanne

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 20:09

Wat een nare bedoening weer zeg! Ik hou er ook niet van als een ander even gaat beslissen over het wel en wee van jouw paard, grrr. Ik zou ook al gaan verhuizen geloof ik. Bij Vikki op stal is nog plek vrij (toch Vikki?). Misschien iets om over na te denken.
Ik wens Lab en jou heel veel sterkte en geef hem maar een lekkere knuffel.

groetjes.

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 21:15

wat een eikel zeg.
Op mijn vorige stal gebeurde ook wel eens zoiets, misschien niet zo heel erg maar wel dingen waarbij de eigenaar op zijn minst wel even voor gebeld had kunnen worden.
ze moet daar maar snel weg.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 22:09

Ja ja ja, bij mij is nog plek vrij op stal!!! Haha! Haha! Haha! Knipoog Lijkt me wel gezellig...hihihi...en dan Von ook er bij...ik woon trouwens heeeeeeel dicht bij de stal waar Lov nu staat...als ik mijn roeibootje meeneem 2 minuutjes... Schijnheilig (op de fiets een kleine 10) maar ja...ik ga liever met de bus naar Mijdrecht. Party!!

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 22:31

Hee Lov, wat erg. Wat een hufter zeg, gauw weg daar. Duw hem zelf eerst ff de sloot in en laat hem ff spartelen.
Als Lab nog vakanite nodig heeft, je weet me te vinden. De grote stal staat leeg!
Hee sterkte!!!!! Knuf aan Lab

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-01 00:39

Ongelofelijk. Als een kind op school iets overkomt, dan worden toch ook meteen de ouders gebeld? Of is dat met een paard dan toch zo wezenlijk anders? Ik ben enorm geschrokken van dit verhaal. Wat een kl... die staleigenaar zeg. Ben benieuwd wat voor staartje dit verhaal nu krijgt. Knuffel voor Lab!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-01 23:41

LANG LEVE HET INTERNETCAFE!!

Jongens, heel erg bedankt voor de reacties, heel lief.

Behalve dat Lab onder de uitslag zat van het kroos, heeft hij verder niks.

Het stomme geluk dat de ruiterij toevallig langskwam heeft mijn paard gered. Dat alleen is de reden dat hij er nog is.
De staleigenaar en diens zoon/stalhulp zien nooit wat. Ze hebben erg weinig verstand van paarden en handelen dus ook niet goed of handig bij problemen.

Het goeie nieuws is dat Lab morgen (zondag) naar een andere stal gaat, we worden toch nog buurvrouw van Von. Morgenmiddag haal ik hem op, pffff.
De staleigenaar praat niet tegen mij en ik niet tegen hem. Zoals Von al aangaf ben ik errug boos, het is dus maar beter dat ik niks zeg. NIemand (op 1 na) weet dat ik weg ga, dat zien ze morgen wel.
Paard in de trailer, spullen achterin en karren maar.

Heel erg bedankt allemaal en ik hoop snel weer in een internetcafe te zijn.

LIEFS!!!!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-01 12:26

Heel veel succes en ik weet zeker dat je er goed aan doet!!! Ik zit voor je te duimen dat het een beetje normaal verloopt vandaag want dat weet je helaas maar nooit met die kerel...Sterkte en ik hoop dat je het daar reuze naar je zin krijgt!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-01 20:25

sterkte met je verhuizing en ik hoop dat je bij von een toffe stal vind!geef je labjespaard nog een extra knuf????kan ie wel gebruiken he?

Roel
Berichten: 653
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-01 20:33

Bij ons op stal worden ze 's ochtends om een uur of half 7 - 7 uur in het land gezet. Loopt geen sloot om heen. Maar wel elk half uur wordt er een rondje gemaakt langs alle weilanden. En als er iets is, weet de eigenaar bij ons wie de dierenarts van dat paard is en belt ze de eigenaar en direct de da indien zij het nodig vindt. Daar is goed op te vertrouwen.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-01 21:34

Lov belde me net om te vertellen hoe opgelucht ze is dat ze Lab vanmiddag naar z'n nieuwe stal (bij Von) heeft verhuisd. 't Is inderdaad zo gegaan als ze zei: spullen inladen, paard inladen en karren maar. 'Op vakantie' Knipoog . Lov kan weer rustig gaan slapen en ze hoopt snel weer op Bokt langs te komen.