de verdoving is uitgewerkt... ;)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

de verdoving is uitgewerkt... ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-03 23:49

Dat was het eerste waar ik aan dacht vanavond, toen Silvi vanavond alles uit de kast trok om bij mij het bloed onder me nagels vandaan te halen... Boos!

Ze heeft dus al vanaf het begin dat ik haar reed een soort van tik, waar we de ene dag bijna geen last van hebben, maar een andere keer weer het gehele uur zoet mee zijn. Ze loopt dan opzich heel fijn ontspannen in de mond en dan opeens vanuit het niets gooit ze d´r kop omhoog, gaat een stuk langzamer lopen, een beetje hippend en je kan doen wat je wil, maar alle controle is kwijt, drijven komt niet door, op de zweep wordt ze alleen maar wilder, ik word alle kanten op gesmeten en uit het zadel getrokken.

Een stalgenoot zei tegen me dat we misschien een iets te scherp bit hadden, waar ze gevoelig op is (we hebben een dubbel gebroken koperen bustrens, waarvan ik dacht dat ie juist zacht in de mond was). Dit is het bit wat we meegekregen hadden van de vorige eigenaar, maar misschien moeten we inderdaad maar eens een simpel enkel gebroken bustrens proberen, wie weet dat het scheelt.

Boos worden helpt ook niet (tis een echte merrie, ik gestrest, zij nog gestrester), maar met heel rustig zijn blijft ze ook aan de gang. Hebben de ervaren ruiters, die veel ervaring hebben met goene paarden nog tips??

Dinsdag heb ik weer les, dus dan gaan we er weer mee aan de slag, maar tot die tijd wil ik nog wel het een en ander proberen.

groet, Maureen

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 13:48

probeer eens een nikkel bit.
Lodewijk begon ook zo vreselijk te miepen nadat ik ene koperenbit had gekocht .terug op het nikkelbit was niets aan de hand

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 15:26

Dat heb ik ook gehad met Ro. Ze ging stuiteren op haar plaats en liet het bit helemaal los. Het enige wat werkte was hand voor houden rustig blijven zitten en na 30 sec stopte ze en dan weer rustig verder draven. probeer er zo min mogelijk aandacht aan te geven. Ik heb het ook eens opgelost door haar naar voren te tikken met de zweep, het werkte wel, maar had een knettergek paard onder mij 1 1/2 uur lang. Dus gewoon negeren en weer veder rijden. na 4 dagen was het probleem opgelost. Succes!

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-03 16:15

Merilyn schreef:
Dat heb ik ook gehad met Ro. Ze ging stuiteren op haar plaats en liet het bit helemaal los. Het enige wat werkte was hand voor houden rustig blijven zitten en na 30 sec stopte ze en dan weer rustig verder draven. probeer er zo min mogelijk aandacht aan te geven. Ik heb het ook eens opgelost door haar naar voren te tikken met de zweep, het werkte wel, maar had een knettergek paard onder mij 1 1/2 uur lang. Dus gewoon negeren en weer veder rijden. na 4 dagen was het probleem opgelost. Succes!


dit herken ik helemaal, het zit dan echt voor geen meter, maar als ik haar met de zweep naar voren tik wordt ze helemaal gek en is er geen land mee te bezeilen. Ik denk inderdaad dat ik het beste rustig kan blijven. Ik hoop dat het dan vanzelf ophoud. Ik ga zeker een ander bitje proberen.