Irritant...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Irritant...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-03 22:46

Sinds een tijd staat er een nieuw iemand bij ons op stal. Nu heeft ze een 2,5-jarige en een veulen op stal. Die 2,5 jarige staat dus bij één van mijn paardjes in de wei en ze delen samen de uitloopstal. Nu staat dat dier dus de hele dag op die stal en de hele stal eronder te poepen. Elke dag moet ik die stal dus uitmesten omdat hij altijd zo vies is. Misselijk

Nou vind ik dat niet erg, maar die vrouw is nooit te bekennen op stal.
Dus ik was al een tijdje een beetje chaggie over de vrouw, ze kan toch best ook voor haar paard zorgen en die stal een paar keer in de week bijhouden? Lijkt me heel eerlijk toch.. Lips are sealed

Nou heeft haar paard al een tijdje een grote vochtplek/bult tussen de voorbenen. Vandaag waren we even met haar aan het praten (goh ze was een keer op stal) en vroegen we haar of ze dat paard al had verkocht, hij stond namelijk op internet.
Nee zegt ze, dat paard wordt niet meer verkocht. Waarom niet, vragen wij. Nou, hij is niet verkoopbaar zo met die grote vochtplek onder de voorbenen. Ja zegt ze 1 van jullie paarden was losgebroken en heeft hem waarschijnlijk over het schot van de uitloopstal getrapt. Boos! Nou was alweer een tijdje geleden dat dat gebeurd was. En eerlijk gezegd kon ik me op dat moment niet meer herinneren dat dat gebeurd zou zijn en of ik dat gehoord had.

Toen ze weg was, bedacht ik me ineens dat de staleigenaar eens bij dat paard stond en hij bij die bult aan het kijken was. Maar dat was een hele tijd terug en toen stond dat paard in een box.
Dus dat verhaal wat zij verteld klopt helemaal niet..
Daar kan ik me zo aan ergeren hè dat onze paarden beschuldigd worden.

Nu weet ik niet of zij dat zelf bedacht heeft of dat ze dat van de staleigenaar heeft, want dan zou dat wel een hele mooie zijn.

Laat die eigenaar eens wat vaker bij haar paard komen, dan weet ze ook wat er speelt, en niet zomaar iets zeggen wat niet klopt.

Ook wel eens last van zulke mensen op stal?

Whoops1
Berichten: 6226
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 13:20

Neej heb ik geen last van...
Mijn paardje staat samen met het paardje van een vriendin van mij!!
We staan er maar met zijn 2-en... Duz nooit problemen!!

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 13:32

Isa dat paard misschien kortgeleden ingeent?

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-03 13:46

Tja dat weet ik niet, maar ik weet wel dat ik even ga navragen op stal waar dit verhaaltje vandaan komt!

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 15:28

Als hij kortgeleden is ingeent kan het daar namelijk door komen. Sommige paarden zijn overgevoelig voor een enting in de borst. Als dat zo is, weet je meteen wat er echt gebeurt is. Mijn 2 en half jarige hengst had namelijk ook zo'n bult door een enting.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 19:32

Yorghos heeft idd een tijd met zo'n bult rondgelopen na een injectie. Dat ging niet over de basisenting trouwens. Hij had toen een slokdarmverstopping gehad en had daarvoor iets ingespoten gekregen. Maar het kan dus van een injectie zijn...
Gelukkig heb ik nooit problemen op stal, maar ik kan me goed voorstellen dat je je hier erg aan irriteert.

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 23:27

Gelukkig ook nooit last van. Ik sta er alleen met DC en de eigenaar zijn paarden. Wij kunnen doen en laten wat we willen en dan hoef ik ook niemands anders paard te zien lijden. k'Vraag me af waarom mensen paarden hebben als ze er niet eens naar omkijken! Boos!