Yippie!!! (Bijna) een nieuw paard!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Yippie!!! (Bijna) een nieuw paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-03 18:16

Geheel onverwachts, maar daarom niet minder leuk ben ik verliefd geworden op een paard Lovers . Ik was nog niet echt heel fanatiek op zoek, maar ik zag van de week een advertentie en ik moest qua gevoel gewoon even gaan kijken bij dit paard. Ik wilde perse een merrie en ik ben dus gisteren bij een ruin gaan kijken Haha! . Hij reed heerlijk en was heel braaf en vriendelijk in de omgang, dat is wel handig als je een evenwichtsstoornis hebt Knipoog .

Hij is een 10-jarige schimmel Variant x Uniform en ondanks de verhalen die ik af en toe over deze combinatie hoor, was het een heel fijn paard. Netjes gereden, wel een beetje flegmatiek. Als je niets vraagt, doet ie ook niets en staat ie gewoon stil, maar hij is wel met lichte hulpen te rijden. Dat is echt precies wat ik nodig heb, het voelde heel vertrouwd. Ik sta er trouwens nog van te kijken, dat het zo snel kan gaan. Liefde op het eerste gezicht noemen ze dat toch Schijnheilig .

Na overleg met de ministers van Onderwijs, Financiën en Sociale zaken heb ik besloten om een bod te doen. Dat heb ik dus zojuist gedaan en ik heb nu dus (onder voorbehoud van goedkeuring) een paard gekocht. Komende week wordt hij gekeurd en als alles goed is komt hij dezelfde dag bij ons wonen. Ik hoop nou eindelijk het paard te hebben gevonden, waar ik weer een band mee kan opbouwen. Oh ik ben echt zo blij. Pling . Dus duim voor me dat ie goedgekeurd wordt .

Adawi

Berichten: 2635
Geregistreerd: 13-04-02
Woonplaats: Eerste Exloërmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 18:28

ik hoop voor je dat hij word goedgekeurd!
Je hoort vaak van mensen dat ze iets willen en dan komen ze met het tegenovergestelde terug.
maar je laat het wel weten als het allemaal gebeurd is hè?

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 20:42

He, wat leuk! Ik hoop ook voor je dat hij door de keuring komt. Daarna graag foto's! Haha!

Syrianda
Berichten: 1830
Geregistreerd: 28-12-02
Woonplaats: een mooi stadje in het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 20:45

te gek zeg. Hij zal vast door de keuring komen. We horen nog wanneer hij komt en dan fooottooo's

chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 20:55

Ik hoop voor je dat hij door de keuring heenkomt. Maar wat voor een evenwichtsstoornis heb jij dan?En wat gebeurt er dan?/

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-03 00:09

Als ie goedgekeurd wordt staan er uiteraard binnen de kortste keren foto's van hem op Bokt Haha! .

chanickyo schreef:
Ik hoop voor je dat hij door de keuring heenkomt. Maar wat voor een evenwichtsstoornis heb jij dan?En wat gebeurt er dan?/


Mijn evenwichtsorganen en gehoor zijn aan de linkerkant gedeeltelijk en aan de rechterkant bijna geheel uitgevallen, daardoor doe ik een hoop op zicht en echt voelen (en dus niet evenwicht). Mijn gehoor is aan de rechterkant echter iets wisselend tussen slecht en rampzalig. Als dat weer eens wisseld, ben ik ook een soort van duizelig en ben ik nog makkelijker uit balans te brengen dan normaal. Als ik echt moe ben of in het donker loop, loop ik ook algauw als iemand die een halve liter cognac achter zijn kiezen heeft Clown . Het is voor mij op dat soort dagen dus gewoon prettiger als ik een wat flegmatieker paard heb, dat eerlijk en cool in de omgang is. Op zich hoeft een fris paard geen probleem te zijn, maar liever niet, want dat betekent dat ik hem op mijn slechte dagen niet zelf kan verzorgen.

Ik kan bv. ook niet met mijn ogen dicht op een paard gaan zitten om zijn beweging te voelen, want dan donder ik er dus gelijk af. Ook is springen niet meer een van mijn favoriete bezigheden en dat was het vroeger wel Verdrietig .

Kimnor

Berichten: 2547
Geregistreerd: 17-06-01
Woonplaats: Overal en nergens :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 00:36

Nou ik ben benieuwd!!! Ik wil ook graag foto's zien!!

Groetjes Linda

chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 09:04

Tiffy bedankt voor de uitleg. Ik hoop zeker nun voor je dat hij door de keuring hjeenkomt.

dreumesje

Berichten: 367
Geregistreerd: 31-01-03
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 09:41

heee wat gaaf voor je, ben benieuwd...... Haha!

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 17:38

leuk hoor! dan moet je hier ook ff foto´s neerzetten hoor!!! Nu nog hopen dat ie goedgekeurd wordt! *duim duim*

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 17:53

ken ook een flegmatieke ruin van Variant. Typisch is dat.

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-03 22:54

Jawel, ik heb een nieuw paard . Leopold (zijn stamboeknaam) is vanochtend goedgekeurd . Dus ik ben sinds vandaag de gelukkige eigenaar van een bijna 10-jarige stoere schimmelruin met de stalnaam Leo Cool .

De keuring was helemaal goed, twee kleine minpuntjes en dat waren de matige kwaliteit van zijn hoeven (moet zeer nodig naar de smid, maar komende dinsdag krijgt ie al nieuwe schoenen Haha! ) en zijn voedingstoestand was matig. Dat komt doordat hij erg verwaarloosd was en qua gewicht nog niet helemaal bijgekomen is. Daar waren we al van op de hoogte en de arts die hem keurde heeft hem twee maanden geleden gezien om een onafhankelijke verklaring op te maken en vond dat hij goed bijgekomen was. Verder was alles super Pling .

Dus ik ben helemaal happy met mijn nieuwe paard en hoop dat nu wel alles goed gaat Haha! . Volgende week staan er foto's op Bokt van Leo.

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 23:04

Leuk voor je, gefeliciteerd !!

En blijft het Leo ? Past wel bij een flegmatiek paard Haha! . Of wordt het een andere (roep)naam ?

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 23:10

Onwijs gefeliciteerd!!
Gaaf!

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-03 23:17

Craignethan schreef:
Leuk voor je, gefeliciteerd !!

En blijft het Leo ? Past wel bij een flegmatiek paard Haha! . Of wordt het een andere (roep)naam ?


Het blijft inderdaad Leo, we vonden het wel bij hem passen Cool . Bij de vorige eigenaar heette hij Liquid, maar dat vind ik niet fijn als stalnaam (hoewel ik het geen lelijke naam vind). Waarschijnlijk houd ik voor wedstrijden straks Leopold aan, maar dat zien we tegen die tijd wel weer Haha! .