Verrassend bezoekje aan de paardentandarts!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Verrassend bezoekje aan de paardentandarts!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-03 14:18

Omdat Quentin ieder halfjaar/jaar naar de tandarts moet ivm haken aan zn kiezen, had ik dinsdag gebeld voor een afspraak, kon gister gelijk komen

hij had de laatste week niet zo'n zin om te eten, liet zn brokken soms staan of at ze later/langzaam op, muesli at hij wel, en een beetje hooi

ik had toen in zn mond gekeken en zag dat ie ineens een mega erg hangend rooster had, het tandvlees/zn gehemelte kwam nog onder zn voortanden uit!dus kon me voorstellen dat ie dan zn brokken niet zo graag op wilde eten!en met rijden gooide hij soms ineens zn hoofd in de lucht echt tegen de hand in, of dook echt achter het bit, wat bleek, zn wolfkiezen ziten erg in de weg, andere keren is daar wel naargekeken maar was er geen slijtage oid te zien, nu zag de tandarts dat er duidelijk slijtage was op die kiezen, en dat kwam dus door het bit, omdat er daar geen andere kiezen zitten die voor slijtage kunnen zorgen

dus ze moesten er uit! Quentin verdoofd, zodat ie rustig bleef en nog plaatselijk verdoofd, de ene kies was ruim 2x zo groot als de andere, en die was al behoorlijk groot zei de tandarts!
verder had hij helemaal achterin zn mond bij zn achterste kiezen gemeen scherpe haken, die zijn ook meteen weggevijld

maar ik stond er wel ff van te kijken dat die kiezen zo in de weg hadden gezeten, die kiezen zitten wat losser in de mond dan de andere kiezen, en als er dan bv het bit tegenaan komt, gaan ze wat bewegen wat voor een verhoogde bloedcirculatie zorgt, en dat bloed zakt naar t laagste punt in de mond, dus achter de voortanden, en dat zorgde dus voor dat hangend rooster, dat is nu gelukkig al een heel eind weggetrokken!

mag nu een week geen bit in zn mond, en dan weer rustig proberen, de DA/tandarts kent Q al langer dan ik hem ken, dus hij weet wat een staker het kan zijn, en hij zei als hij de afgelopen weken redelijk te rijden was moet het helemaal super gaan als je over een week of 2 weer flink aan het trainen bent, nu die kiezen niet meer in de weg zitten!

heb over 2,5 week weer wedstrijd, dus ga volgende week vrijdag voor t eerst weer rijden dan heb ik nog 9 dagen voor de wedstrijd en dat moet wel lukken, als hij maar niet gaat denken van goh een weekje rust is leuk, nu ga ik weer alleen maar staken&steigeren....want helaas is en blijft Q een paard dat dagelijks aan het werk gezet moet worden&moet weten wie er de baas is omdat hij zo dominant&lui is, en al snel zoiets heeftg van neuh, geen zin, en dan gaat ie steigeren&staken....

ach ja ik zie het vanzelf wel!ben iig blij voor hem dat ie nu geen last meer heeft van zn mond!!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-03 19:05

haha ja het zal altijd een geval aprt blijven, amar de DA was verbaast dat ie de afgelopen weken niet aan het staken&steigeren was omdat hij dus echt wel pijn in zn mond had! dus dan zou ie nog braver moeten zijn nu hij geen pijn meer heeft!

moet alleen ff een manier vinden om zn mond te spoelen, tuinslang erin, maar ja dat lukt niet zo makkelijk....iemand tips?!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-03 22:05

dat is wel slim! ik heb wel zoiets liggen denk ik, maar ja ook bv wormenspuiten geven enzo is een klein rampje...ga proberen of het lukt en anders maar een praam op zn neus of is dat weer niet slim als ik met water in zn mond bezig ben?

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kasmir en 93 bezoekers