Pablo 1e keer ruiter op zijn rug

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Pablo 1e keer ruiter op zijn rug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-03 12:04

in ruim 2 maanden *LOL*


Vandaag de bittere kou getrotseerd en ben ik eerst Raimaer gaan 'rijden'. Veel meer dan wat simpel stap- en drafwerk lukt niet echt meer maar ook daarin kunnen we nog een hoop doen. Met name het werken aan scherpaan de hulpen en mooi gesloten blijven lopen is voor ons beiden erg nuttig en niet al te vermoeiend. Alleen ben je na een half uur bijna alleen maar stappen wel behoorlijk verkleumd, ik kon mijn tenen niet meer voelen. Tegelijkertijd was mijn moeder Pablo aan het longeren met Pessoa, hij loopt al bijna 2 weken weer goed en we duimen hard dat het zo blijft. Wel zie je heel goed dat hij door 2 maanden rust erg slap geworden is en vandaar dat we weer voorzichtig wilden gaan rijden. Nu is Pablo niet altijd even schattig onder de man en kan hij echt als een malloot lopen bokken en steigeren, dus ik was reuze benieuwd hoe dat zou gaan verlopen. Vandaag zou ik hem alleen even uitstappen onder de man, zodat hij weer voorzichtig kon wennen.

Dus na Raimaer was het bodyprotector om *LOL* Haha! longeerspul eraf en gaan met die banaan. Raimaer bleef erbij om haar grote vriend wat te kalmeren en niet te eenzaam te laten voelen en ik stapte op Pablo, voor het eerst in 2 maanden. Dat voelde echt enorm raar, net alsof ik op een Welsh A zat; Pablo is een echt bloedpaardje en na die bolle buik van Raimaer wist ik niet wat ik meemaakte. Ik snapte nu pas echt wat Margreet en Karin moeten hebben gevoeld *LOL* Maar goed, hij was wel wat gespannen en onwennig maar hij gedroeg zich verder keurig ondanks opvliegende duiven in de binnenbak en wat andere afleidingen. Ik heb nog een rondje gedraafd, maar daarin hield hij zich helemaal vast in zijn rug al bleef hij wel braaf. Het voelde alsof ik een jong paard aan het zadelmak maken was, ook kreeg ik minder reactie op mijn hulpen dan ik van hem gewend was. Maar goed, hij heeft geen pas verkeerd gedaan en nu kunnen we het werk weer voorzichtig aan gaan opbouwen.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 12:32

Hee wat goed zeg!!! Dat zijn de betere berichten!
Ik duim met je mee dat hij goed blijft en dat jullie weer aan de slag kunnen!
En geef Raimaer maar een dikke knuffel namens mij!

Ik ben afgelopen zaterdag weer voor het eerst op Gips geklommen en die was ook zo braaf, geen stap verkeerd en gelijk naar buiten geweest, ze is nog lang niet in orde, maar het voelt toch al wel heel goed om er weer op te kunnen zitten, ook al is het alleen maar stappen.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 12:34

Fijn joh, dat hij zich toch nog netjes gedragen heeft!
Nu weer opbouwen en dan heerlijk weer aan de slag.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 12:35

Fijn om te lezen dat je weer in het zadel hebt gezeten! Hopelijk is Pablo qua conditie en bespiering snel weer op een acceptabel niveau, en uiteraard duim ik ook voor je dat hij nu goed blijft lopen. Het is iig alweer een stap in de goede richting.

En ik kan me heel goed voorstellen dat je Pablo maar een ielig ventje vindt in vergelijking met Raimaer, ik maakte zelf bij Raimaer niet voor niets de opmerking: 'Het lijkt wel of ik twee Ameretto's tussen m'n benen heb!' *LOL*

Succes en houd ons op de hoogte! Lachen

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-03 12:43

Margreet, mooi dat Gipsy ook zo braaf was. Gaaf he, als je er na zo lang tenminste weer eens op kan, al is het maar stappen.

Ja, ik ben nog steeds helemaal blij met hem. Mijn instructeur heetf hem even zien lopen en was er tevreden over, we kunnen het werk weer voorzichtig gaan opbouwen nu.

Enne Karin, het voelde nu alsof ik helemaal niets tussen mijn benen en ook vooral niets voor me had *LOL*

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 14:35

Hé wat goed zeg.
Jij moet er wel een heel goed gevoel aan overgehouden hebben. *LOL*

Fijn ook dat het weer de goede kant op gaat met hem. Succes nog verder met hem.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-03 14:43

Mickey, rijtechnisch was het gevoel echt dramatisch *LOL* maar dat vond ik nu toch even wat minder belangrijk Haha!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 14:50

Ik bedoelde ook het gevoel dat hij geen pas verkeerd heeft gezet en dat jullie het werk weer voorzichtig aan op kunnen gaan bouwen. Haha!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-03 14:54

dat had ik wel begrepen Mickey, vandaar ook de smileys *LOL*

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 15:20

Fijn om te horen!

Hopelijk blijft hij goed en kun je weer langzaam gaan opbouwen Haha!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 17:46

Wat een goed bericht zeg! Heel veel succes met het weer oppakken van Pablo!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 19:56

Toppie!
Nu snel weer even de rem en het gas terug vinden en dan kan je mee doen bij onze springclinic! Party!!

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 21:05

Hartstikke fijn Lielle, dat je eindelijk weer wat hebt kunnen doen met Pablo.

Hopelijk blijft hij nu goed en kun je ook snel weer aan de start verschijnen.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 22:48

Altijd weer even anders die eerste keer er weer op, ik heb het vaak genoeg gedaan Haha! gelukkig is mijn paard niet zo erg malloot.
Nu goed blijven gaan!