hadden jullie hier al aan gedacht (MKZ)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-01 00:57

de leveranciers mogen ook geen biks meer brengen omdat ze dan verschillende stallen af moeten. Of ze moeten na iedere stal hun wagen ontstmetten.

Natuurlijk kun je zelf zakken gaan kopen maar voor een stal met 50 paarden schiet dat natuurlijk niet echt op. oliebol echt balen..

en kim ik hoop dat je weekje ameland doorgaat maar zoals het er nu uitziet Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-01 00:59

OOOOOOOHHH help hoe kunnen we daar dan een mauw aan passen? Iedereen zelf voer halen bij de fouragehandelaar of zo?

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-01 01:01

Ik weet het echt niet. vandaag discussie gehad op de manege en we kwamen er maar niet uit. Als je net hebt ingeslagen zit je goed maar anders. *zucht*

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-01 09:56

Stalling van 190 paarden. Ik hoop dat ze genoeg voer in huis hebben ???

Maar ik geloof het wel. Arme Leys maar ze kunnen natuurlijk wat opvangen met hooi of kuilgras dan hebben ze in iedergeval wat ind e maag.

Succes.

Gr Pris

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-01 10:55

pfff we hebben net alles binnegehad en heb net vorige week ook weer muslieb gehaald dus voorlopig redden wij het wel...

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-01 11:00

Ik neem aan als je paard met spoed naar een kliniek moet, dat dat toch wel mag?

Wat een gedoe zeg, en dan die hoefsmeden?

Je mag dus niet naar de hoefsmid toe, maar je paard moet toch bekapt. Komt zo'n man op stal, kan hij ook de boel besmetten want hij komt natuurlijk overal waar ze ook koeien en zo hebben.

Dit is echt een ramp hoor, als het hier uitbreekt, hebben we met zijn allen een probleem. Wat natuurlijk niks is verleken met een boer die zijn vee af moet laten maken en zijn bedrijf dus opnieuw moet beginnen. Dat is natuurlijk veel erger, maar evengoed hoeven wij er ook niet blij mee te zijn.

Vogels kennen geen grenzen, dus het is wachten op de eerste slachtoffers in ons land. Ze zullen er gerust wel komen denk ik.

Beuhh Mieke

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-01 11:08

Kijk even op de site van http://www.kwpn.nl bij nieuws daar staat alle info. er staat ook een Telefoon nummer bij die je kan bellen.

Je mag gewoon naar de kliniek hoor.

Gr Pris

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-01 11:55

Je mag ook naar de kliniek inderdaad, ook al is er geen spoed. Een vriendin van mij is er gewoon heen om haar hengst te laten castreren.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-01 12:45

Dat probleem had een koeienboer ook, en zijn melk mocht niet meer worden afgehaald, dat moest maar in de sloot gedumpt worden. ERg he. Wat het voer van de paarden betreft zal het wel loslopen hoor, daar ben ik eigenlijk toch niet zo bang voor.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-01 14:12

En stel nou dat je paard een tijdje geen of minder brokken zou moeten eten... Ach z'on ramp zal dat in het grootste deel niet zijn.
Als deze maatregelen zijn als voorzorg, dan moet wat moet!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-01 14:15

gisteren hebben jullie vast het nieuws wel gezien over Artis, daar mogen geen mensen meer in die in uk geweest zijn en ze hebben vast al een giga voorraad voer etc, ingeslagen. Dat noem ik dus adequaat reageren!Iedereen moet ook zijn eigen verantwoordelijkheid nemen en geen andere stallen bezoeken.
Vanwege de mkz, maar ook vanwege de rhino en droes.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-01 15:20

Maar hoe controleren ze dan of die mensen niet in de UK zijn geweest?

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-01 15:31

dat doen ze ook niet. ze hebben alleen bij de ingang een bord gehangen waarop gevraagd wordt of deze mensen niet naar de dierentuin willen komen. Zze kunnen het namelijk niet wettelijk verbieden. Artis vindt dat ze extra gevaar lopen omdat ze in het midden van de stad zitten vlakbij schiphol en de haven. als er dus daar een besmetting plaatsvindt. kan het zich heel snel verplaatsen. tenminste dat hoorde ik gister ergens op t nieuws

gillian

Berichten: 4415
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-01 19:59

en mest op laten halen mag dan ook niet meer ofzo?
das balen zeg, krijg je echt een oliebolhoop!!hihi
toedeledoki
gillian

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-01 01:01

Goh, wat een ellende allemaal. Zit ik toch effe goed hier in Texas!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-01 15:20

Het probleem is denk ik dat je niet weet hoelang zo'n evt verbod duurt, en die paarden moeten ELKE dag eten, wij hebben onze eigen compost hoop waar de mest op gaat (gaat net met 3 paarden), lijkt me ehct balen als je op een stal staat waar het gewoon elke week moet worden opgehaald... Djieezzzz...

Laui

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-01 20:17

ow poedersuiker en mijn balen vlasstro dan??die worden ook altijd gebracht.oliebol.het voer haal ik altijd zelf dus daar heb ik geen last mee,maar mijn balen dan??