Eindelijk rust voor Bonte....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Eindelijk rust voor Bonte....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-03 22:13

Bonte is naar de slacht gebracht op 35 jarige leeftijd Huilen Ik kreeg het net te horen, het was zo schat en ik zal de knuffels missen Scheve mond Verder hadden wij haar vorige week zaterdag zoveel aandacht gegeven gepoest geknuffeld slobber gegeven want voer eten ze bijna niet meer en ze had haar voortanden ook niet meer.
Zo'n lieve pony Verdrietig dat ik die nou nooooit meer kan knuffelen of een beetje blij maken door haar te laten grazen.

Natuurlijk ben ik wel blij voor haar dat ze nu niet meer hoeft te lopen enzo, maar het kwam zo onverwacht ik dacht altijd Bonte brengen ze niet zomaar weg, ik heb niet eens afscheid kunnen nemen Verdrietig

Jammer dat ze haar laatste weekje's niet lekker op de wei heeft kunnen doorbregen.
Rust zacht lieve Bonte

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 22:14

Wat dom zeg Boos! !Ach nu kan ze rusten en ze zal zeke rnog wel oude vriendjes tegenkomen daar in de paardenhemel Lachen !!!Waarom moest ze dan zo plots naar de slacht ?Wel ziek zeg Boos!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-03 22:18

Ze was wel al kei oud en dun enzo dus ik denk dat ze anders toch binnekort door haar benen was gezakt Scheve mond Trouwens heel triest dat ze nog in de les heeft moeten meelopen...
Maar ze hadden het toch wel even kunnen zeggen?

Commande een paard is ook weg Boos! Volledige slijtage hij is een politie paard geweest, maar van hem wist ik het echt een hele lieve knuffel ik ben blij dat ze hem niet hebben laten lijden Lachen

Quienie is zaterdag naar een andere manege gegaan, schrok me dood toen ze er niet meer stond...

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 22:30

Wat erg voor je ik hoop dat je niet al te veel verdriet hebt.
Maar verdriet zul je altijd hebben

prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 22:34

Dat arme dier, konden ze haar niet wat eerder weg brengen dan, zo'n oud beestje dat niet gezond meer is nog in de lessen mee laten lopen Wat is dat voor een manege ?!?!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-03 22:36

Ik vond het ook niet normaal meer en ze wou ook absoluut niet meer Scheve mond Het was niet zo dat ik helemaal gek van haar was, maar gewoon altijd ff knuffelen of haar even naar buiten laten soms. Maar het is toch poedersuiker zomaar weg Huilen

Bonte zal wel blij zijn nu! Lachen

marleentjevb

Berichten: 468
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 23:13

promptertje schreef:
Dat arme dier, konden ze haar niet wat eerder weg brengen dan, zo'n oud beestje dat niet gezond meer is nog in de lessen mee laten lopen Wat is dat voor een manege ?!?!


sorry dat ik het even gaat zeggen Avantilover, hoop dat je het me niet kwalijk neemt. Maar die manege is de Waalzicht en die staat nu eenmaal niet echt goed aangeschreven!!!!
Verder wil ik er niet op ingaan, maar tis nu niet echt een manege waar je blij van word.
ik hoop dat hier geen elle lange discussie over ontstaat maar ik moest het gewoon even kwijt, en Avantilover, als je dit verkeerd opvat dan moet ik even zeggen dat dat niet mijn bedoeling is geweest

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-03 23:16

Daar kan ik toch ook niets aan doen??? Scheve mond Verder is het een goede manege hoor, maar dit vind ik wel het ergste ja. Ik vind dit ook niet kunnen hoor.

marleentjevb

Berichten: 468
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 23:18

avantilover schreef:
Daar kan ik toch ook niets aan doen??? Scheve mond Verder is het een goede manege hoor, maar dit vind ik wel het ergste ja. Ik vind dit ook niet kunnen hoor.


dat weet ik maar sommige mensen kunnen het niet hebben als je zo over de manege praat waar zij rijden, dus doe ik het even zo, zodat je in iedergeval weet dat het me spijt als je boos wordt ofzo, volg je het nog Verward

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-03 23:20

marleentjevb"]
[quote="avantilover schreef:
Daar kan ik toch ook niets aan doen??? Scheve mond Verder is het een goede manege hoor, maar dit vind ik wel het ergste ja. Ik vind dit ook niet kunnen hoor.


dat weet ik maar sommige mensen kunnen het niet hebben als je zo over de manege praat waar zij rijden, dus doe ik het even zo, zodat je in iedergeval weet dat het me spijt als je boos wordt ofzo, volg je het nog Verward
[/quote]

Ja tuurlijk maar je heb alle reacht om dat te zeggen, ik had ook altijd met haar te doen. Ze kon het nog wel maar niet met plezier. Scheve mond

prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 23:24

Oh... Ik heb wel eens over deze manege gehoord, alleen maar negatieve dingen ben ik bang, maar ik ben er zelf nooit geweest en kan er dus absoluut niet over oordelen. Maar het geval van Bonte vind ik wel heel triest...

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-03 23:26

Het is wel erg veranderd, de stallen netje's enzo, ik heb dit topic niet neergezet om de manege zwart te maken...

prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 23:29

Dat begrijp ik hoor, nogmaals ik ben er nooit geweest, ik reageerde eigenlijk alleen op dit verhaal. Moet dan aan mijn eigen paarden denken, stel je voor dat 1 van de 2 als oud paard op zo'n manege terecht zou komen en nog zou moeten werken. Gelukkig verkoop ik ze nooit! En ik vind het heel jammer voor je dat je geen afscheid hebt kunnen nemen. Gelukkig maar dat het niet echt je lievelingspony was, brrrr.....

marleentjevb

Berichten: 468
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 23:31

avantilover schreef:
Het is wel erg veranderd, de stallen netje's enzo, ik heb dit topic niet neergezet om de manege zwart te maken...


ik had beter mijn mond dicht kunnen houden Frusty , ik wist dat dit ging gebeuren. mensen er is paard dood gegaan, Huilen dus wat boeit die manege!!!
ff terug naar Bonte:
het was een super paardje, een gemis voor de manege en voor de fans Verdrietig

~*Bonte*~ ~*Rust*~ ~*Zacht*~

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-03 23:35

marleentjevb"]
[quote="avantilover schreef:
Het is wel erg veranderd, de stallen netje's enzo, ik heb dit topic niet neergezet om de manege zwart te maken...


ik had beter mijn mond dicht kunnen houden Frusty , ik wist dat dit ging gebeuren. mensen er is paard dood gegaan, Huilen dus wat boeit die manege!!!
ff terug naar Bonte:
het was een super paardje, een gemis voor de manege en voor de fans Verdrietig

~*Bonte*~ ~*Rust*~ ~*Zacht*~
[/quote]

Ken jij Bonte ook dan? Het was idd een super paardje die manen Kwijl precies 3 mooie kleuren naast elkaar.
Heel toevallig hebben 2 vriedinnen zaterdag nog foto's van haar gemaakt.

Een heel gemis als ik achter naar de les ging kijken kon ik altijd zo lekker bij bonte staan Lovers En wat moet je tegen al die kinderen zeggen, ik dacht dat ze haar trouwens ingeschreven hadden voor Soest Scheve mond

marleentjevb

Berichten: 468
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 23:39

ja dat had ik ook gehoord dat ze naar soest ging, hmm vaag had ze wel verdient.
die manen *zwijmel* waren echt super.
ik heb zelf 3 maanden op de Waalzicht gereden, tis wel weer een poosje terug maar als eerste keer mocht ik op Scarlet (ik geloof dat dat paard zo heette) en toen op Bonte. Zodoende ken ik haar!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-03 23:45

En die staart ook Kwijl Scarlet is ook al weg bijna de hele oude garde. Ik reed toen ik leerde rijden 3 jaar terug begon ik op haar rijden, vond het nooit leuk op haar maar ze heeft me ontzettend veel geleerd Lachen
Er reed trouwens een tijdje geleden een meisje op die heel netje kan rijden en daar liep hij toch goed bij.
Ze had dit niet verdient nee, maar een waardig einde zou ik denken...

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 23:48

Bij dit onderwerp moet ik even de volgende link plaatsen: http://www.manegepeerd.nl/
Hier is afgelopen herfst een van onze oude manegepaarden naar toe gegaan en ze geniet nu volop van haar pensioen! Deze stichting is speciaal voor de oude manegepaarden en die mensen die om deze paardjes geven! Ik ben ook donateur geworden en heb Noortje (ze staat trouwens nog niet op de site met een foto) als het ware geadopteerd Lachen En ik ben zeker van plan om er een keer langs te gaan. Ik hoop dat deze mensen door genoeg donateurs te vinden nog meer mogelijkheden krijgen om verschillende oude manegepaarden op te vangen en een mooie oude dag te gunnen.

tije

Berichten: 1546
Geregistreerd: 21-08-02
Woonplaats: randje utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 00:45

moest i gewoon nog met de les mee draaien !
vind toch dat ze dan allang op rust had moeten staan

en ze hadden het zeker wel mogen melden van te voren

marleentjevb

Berichten: 468
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 11:20

flettie schreef:
Bij dit onderwerp moet ik even de volgende link plaatsen: http://www.manegepeerd.nl/
Hier is afgelopen herfst een van onze oude manegepaarden naar toe gegaan en ze geniet nu volop van haar pensioen! Deze stichting is speciaal voor de oude manegepaarden en die mensen die om deze paardjes geven! Ik ben ook donateur geworden en heb Noortje (ze staat trouwens nog niet op de site met een foto) als het ware geadopteerd Lachen En ik ben zeker van plan om er een keer langs te gaan. Ik hoop dat deze mensen door genoeg donateurs te vinden nog meer mogelijkheden krijgen om verschillende oude manegepaarden op te vangen en een mooie oude dag te gunnen.


hier heb ik nog nooit van gehoord, wel mooi dat zoiets bestaat ga gelijk even op de site kijken!

jammer dat scarlet ook weg is, inderdaad die staart van Bonte Kwijl twas gewoon een mooi paardje om te zien

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-03 11:21

Ja scarlet was ook een leuk beesie Lachen Verder denk ik dat het nu snel zal gaan moby dick heeft ook niet lang meer Scheve mond

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 13:52

Mensen Bonte was een RUIN hor! Maar verder hoop ik ook dat hij zacht rust, hij was de lievelingspony van mijn beste vriendin. We zijn daar samen komen rijden (10 jaar geleden, toen was het er ook al een zooitje maar gewoon KEIgezellig en daar ging je voor) en wat ik met Polly had had zij met Bonte. Arm paardje Verdrietig

easter
Berichten: 652
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 22:45

Heel veel sterkte ermee!!!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-03 12:14

Ja hij is een ruin idd ik ben gewent om ze te schrijven. Sterkte dan ook voor jou vriendin Dinkeygirl.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 12:25

Ik snapniet dat mensen niethet laatste greintje respect kunnen tonen aan zoeen dier door het thuis in zijn eigen omgeving een spuitje te laten geven.. , maar nee dat kost geld natuurlijk... echt heelerg dat oude dieren na een tijd van hard werken en goede arbeid naar de slager gaan..

In iederevalheel veel sterkte er mee!