Advertenties..waar erger jij je aan?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Advertenties..waar erger jij je aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-03 22:13

Ik hoop dat mijn topic hier op de juiste plaats staat...

Elke dag neus ik even rond op Marktplaats enzo.. heel vaak zie ik advertenties als:

Gevraagt pony, prijs? GRATIS..

Bij dit soort advertenties denk ik vaak, als je al geen geld hebt om een pony te kopen? Hoe kun je zo'n beesje dan onderhouden?

Tuurlijk zal dit niet voor iedereen gelden.. maar voor de meeste gevallen wel..
Waar erger jij je aan???

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 22:21

Ik erger me vaak aan de manier van omschrijven, ze zeggen vaak "Wels pony' of sjet heb ik ook wel eens zien staan, vaak hebben mensen niet eens verstand over wat ze te koop hebben staan.

Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 22:26

Tja ik zie zo vaak staan "gloednieuw paard":?

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 22:31

ja das ok zo iets of van
Het beste van Nederland

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 22:38

Ik erger me aan advertenties waar geen fatsoenlijke foto bij staat, zet er dan geen foto bij, weetjewel. Of de tekst: kijken is kopen, daar heb ik ook een hekel aan.....

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 22:47

Deze pony moet binnen een week weg, anders gaat hij naar de slacht. Misselijk

Sofionna

Berichten: 7381
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 22:58

jah...... heb heel vaak domme gezien...
vandaga nog: ik weeg 101 kilo (bijna.. en nu overdrijf ik Tong uitsteken ) en ik wil een shetje gaan verzorgen en erop rijden Verward hoeveel racties hefet ze gehad ?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 23:17

"hoi, ik ben X en ik ben 14 jaar oud, ik zoek een verzorgpony in de buurt van verwegistan. Ik wil wel graag rijden"

Vroeger (in mijn tijd Haha!) waren we blij als we eens in de maand een pony mochten poetsen

marleentjevb

Berichten: 468
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 23:22

Tessebes schreef:
Deze pony moet binnen een week weg, anders gaat hij naar de slacht. Misselijk


daar erg ik me inderdaad groen en geel aan, dat schrijf je toch niet Verward in mijn ogen ben je dan geen dierenvriend hoor! het is geen grofvuil waar je het over hebt, kan ik zo pisnijdig om worden grrrr Extreme duivel

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 23:28

aan onvolledige advertenties, foto's waar je amper iets op kan zien...

Het is toch niet moeilijk om even leeftijd, schofthoogte enzo te noteren?
Of Normale prijsklasse voor dit wereldpaard, en dan is het een fantasieprijs...

ItsMe

Berichten: 785
Geregistreerd: 14-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 23:36

"Loopt op M-niveau...................."

Echt bah, dan wil ik al niet eens meer kijken Lips are sealed Wie zegt wat ik M-niveau vind? }>
Het M-niveau blijkt dan vaak opeens verrassend laag te liggen Schijnheilig

Grrr, ik moet er direct over ophouden, erger ik me echt aan. Kom je kijken, ze je een knollie lopen wat al bijna nageeflijk loopt zeg
Laatst bijgewerkt door ItsMe op 18-02-03 23:37, in het totaal 1 keer bewerkt

LoendriJarig
Berichten: 196
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Heist-op-den-Berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 23:36

ik zoek een verzorg pony of zo maakt niet uit waar en hoe !
Prijs: ik wil zelf het liefts geld want ik doe dan echt heel veel!
Beschrijving: hoi ik zoek een verzorg pony paard hetm MOET in de beurt van maarssen zijn verder makt hetn iet zo heel veel uit mail maar voor meer info doeg

van deze advertenties krijg ik het Misselijk xx eline

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 23:38

Ik snap nooit zo goed dat meisjes die opzoek zijn naar een verzorgpony in hun advertentie zetten dat het een pony van een specifiek ras. Dan lees je in de advertentie iets van: gezocht een verzorgpony, moet een Shetlander of Welsh pony zijn. Dan vraag ik me af, is een New Forester niet leuk genoeg. Verward

Of mensen die opzoek zijn naar een paard, niet meer dan 2000 euro te besteden hebben, maar voor dat geld wel een paard willen tussen de 6 en de 8 zie minimaal m-dressuur en springen is, perfect gezond en het liefst met een leuk papier erbij. Dan denk ik, of even doorsparen of je eisen een beetje bijstellen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 00:01

ook zo leuk, ik zoek een verzorgpaard/pony/veulen/shetlander, en ik wil graag rijden.

A: Is een shetlander geen pony meer?
B: waarom wil je een veulen gaan verzorgen als je graag wilt rijden?

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 00:14

Zien is kopen Frusty

zowiezo heb ik het niet zo op advertenties, heb ooit een tijd gehad dat ik alle imo interessante beesten af ging, maar het meeste is toch vullis

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 00:18

Die afschuwelijke rijfoto's die er soms bij zitten met een ruiter met een afschuwelijke zit hakken omhoog enzo. Vreselijk vind ik dat dat ze denken dat ze hem zo dan nog uberhaupt kunnen verkopen zeg.
Of dan staat er schitterde pony er dan is het toch een lelijk ding....

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 09:38

Of dat ze een bericht plaatsen: Te koop/verzorgster gezocht (bedenk maar iets), dan mail je ze, krijg je geen reactie, alles nep!

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 10:05

Ik snap niet waarom mensen zo geheimzinnig over de prijs doen. Wat is hogere prijsklasse? Wat is normale prijsklasse? Je moet dan eerst bellen of mailen, maar dat heeft weinig nut als ik niet weet hoeveel het paard moet kosten.
We hebben toch allemaal een budget, en zoeken binnen dat budget. Het heeft geen zin informatie aan te vragen over een paard wat boven je prijsklasse ligt.

Toen ik naar Jeddah wilde gaan kijken, wou de fokker ook geen prijs noemen over de telefoon. Ik ben bijna niet gegaan, moest toch een end rijden, wat als ze veel te duur was? Sta ik daar dan een beetje verlieft op een te duur paard te wezen. Ook zonde van de tijd van de verkoper...

Gelukkig viel dat heel erg mee, maar toch snap ik niet waarom er zo geheimzinnig over gedaan moet worden...

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 10:20

stef schreef:
"hoi, ik ben X en ik ben 14 jaar oud, ik zoek een verzorgpony in de buurt van verwegistan. Ik wil wel graag rijden"

Vroeger (in mijn tijd Haha!) waren we blij als we eens in de maand een pony mochten poetsen


Idd! Ik was ook altijd blij als ik een pony mocht poetsen en als ik geen eigen had zou k daar nogsteeds blij mee zijn!

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 10:28

Ik vind het heel irritant als mensen bij een advertentie zetten "anders moet ie naar de slacht/het assiel (dit laatste geld dan vooral bij advertenties van katten). Ik vind dat zo gemeen om op het gevoel van iemand anders te gaan spelen.
Met het berichtje van stef en Yentl ben ik het ook eens.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 10:48

Angus schreef:
Ik vind het heel irritant als mensen bij een advertentie zetten "anders moet ie naar de slacht/het assiel (dit laatste geld dan vooral bij advertenties van katten). Ik vind dat zo gemeen om op het gevoel van iemand anders te gaan spelen.
Met het berichtje van stef en Yentl ben ik het ook eens.


Ja,dat vind ik ook.Of een vage foto erbij.Sommige mensen hebben geen fatsoenlijke foto,maar willen er toch 1 bij doen,omdat menden vaak meteen selecteren op de advertenties waar een foto bij zit.
Bij een paard in de hogere prijsklasse vind ik helemaal dat er een goede foto bij moet zitten,want dan praat je niet over niks.
En wat Stef zegt over:gezocht verzorg paard/pony/shetlander
ben ik het ook mee eens.Alsof een shet geen pony is.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 11:24

Angelique18 schreef:
Ik hoop dat mijn topic hier op de juiste plaats staat...

Elke dag neus ik even rond op Marktplaats enzo.. heel vaak zie ik advertenties als:

Gevraagt pony, prijs? GRATIS..

Bij dit soort advertenties denk ik vaak, als je al geen geld hebt om een pony te kopen? Hoe kun je zo'n beesje dan onderhouden?

Tuurlijk zal dit niet voor iedereen gelden.. maar voor de meeste gevallen wel..
Waar erger jij je aan???


jij ergert je er aan, ik lig dan helemaal dubbel. Haha! Ik zie dan zo'n onnozel ponymeisje voor me dat wanhopig een pony wil. Ik was vroeger ook zo hoor!

waar ik me nou aan erger is vooral bij de dierenadvertenties: te koop wegens tijdgebrek, te koop wegens ruimte gebrek. En dan gaat het vaak nog om heel simpele diertjes als konijnen! DIe mensen beginnen er maar aan, en dumpen net zo hard weer als het maar een BEETJE moeilijker wordt. daar kan ik dus niet bij.

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 12:42

oja, wat ook zo erg is: Staat er een beessie van 1.60/1.62 te koop, en staat erbij: Wegens overgang naar paard Verward Dat vind ik zoooo lomp. Verder kan ik alleen maar lachen om advertenties!!!

Oja, waar ik mee ook wel aan stoor is:

Gezocht: Verzorgpony/paard. Prijs: Heel veel liefde Verward

Of van die mensen die iemand zoeken om samen een paard mee te kopen, en dan zeggen: Ik rij al 8 jaar, en zoek iemand die minstends 10 jaar rijdt!

Zowiezo ga je volgensmij niet op internet opzoek naar iemand om "samen" een paard mee te kopen, toch?

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 13:44

Waar ik me aan erger zijn advertenties van mensen die wel een lesje Nederlands kunnen gebruiken.
Of advertenties met MSN-taal...Brrr Lips are sealed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 14:39

Ik erger me aan van die lelijke foto's
Als je geen fatsoenlijke foto hebt, plaats er dan geen.

Ook zie je paarden helemaal in de krul getrokken met een slof.
Daar zou ik niet eens gaan kijken, want ik kan mijn tijd wel beter besteden dan een stugge knol weer goed krijgen.

En idd loopt op M nivo.
Dat geld bij mij alleen als daar ook daadwerkelijk wp's zijn.
Want mijn ervaring is dat vele denken dat iets M is, maar het bij lange na niet goed uitgevoerd word.

En dat hogere prijsklasse snap ik wel.
Zo hopen de verkopers de penny grietjes wat te ontlopen denk ik.