Please, wil iedereen dit lezen en zijn/haar mening geven??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
aglaranna

Berichten: 449
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België, vlaams-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-01 12:26

Ik denk dat het beste inderdaad is, hem een tijdje terug op een weide zetten met een paar andere paarden, drie, vier of vijf ofzo. Zorg dat ze ook niet met teveel zijn.

Stoppen met rijden zou ik gedurende die periode niet doen. Je kan hem één à twee keer per week berijden ofzo, rustig op het gemak.

Je paard heeft regelmaat nodig denk ik. Al dat veranderen enz. is verre van goed.

Zo voor een maand op weide is ontzettend goed, maar misschien dat de problemen daarna terugkomen, dus het zou eersteklas zijn, moest hij steeds buiten kunnen staan in een KLEINE kudde. Het land waar hij opstaat mag dan ook zeker niet te klein zijn.

Twee hectare per drie paarden ofzo?

Het is natuurlijk niet altijd even makkelijk om zomaar aan een dergelijk land te komen en dan nog is enkele mensen te vinden die hun paarden daar ook wel bij op willen zetten. Maar misschien valt er iets te regelen met de mensen van de club waar je het eerst was? Kunnen jullie niet samen een weiland huren / kopen en daar een schuilhok opzetten ofzo?

Ik denk echt dat je paard op die manier aanzienlijk terug zou veranderen in positieve zin!

Lieve groetjes en ontzettend veel succes!

Hou me op de hoogte.

ciao,


Sarah


-xxx-

Die fjorden, die gaan nog al, hé!!! Knipoog yeahhaaaaaa


aglaranna

Berichten: 449
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België, vlaams-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-01 12:29

Sorry, ik las hier net de andere reacties en ik denk ook niet dat het goed is dat je paard ALLEEN buiten staat. Het moet in een kudde kunnen staan! Ook al had je daar nare ervaringen mee de laatste keer!

Een paard is een kuddedier.


groetjes


Sarah

Die fjorden, die gaan nog al, hé!!! Knipoog yeahhaaaaaa


aglaranna

Berichten: 449
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België, vlaams-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-01 15:06

Ik ben het volledig met Mirte eens...

Die fjorden, die gaan nog al, hé!!! Knipoog yeahhaaaaaa


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991, Berdien, DanaxxLester, DeGelukkige4, fnpetter1990, jitskenienke, Kasmir, Kmbrly, Maaike_Ma, Monique1963, Noukie, xLiez, XxMariellexX en 112 bezoekers