een moment voor jezelf in de stal

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

een moment voor jezelf in de stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-03 20:26

Wat is het toch heerlijk om een beetje met paarden te rommelen. Zo ga ik iedere dag voor het eten standaart de paarden mesten en voeren en de stal opruimen en vegen met een muziekje op de achtergrond, en dat is zo heerlijk...echt even tijd voor mezelf. Meestal blijf ik als alles klaar is nog even keutelen bij de paarden. Beetje kroelen en borstelen terwijl ze staan te eten. Je zou zeggen dat dit alles energie kost maar ik voel me juist weer helemaal opgekikkert na deze bezigheid! Party!!

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 21:24

Dat heb ik nou ook altijd, vind het heerlijk om gewoon even niets te doen maar er gewoon te zijn! Eventjes knuffelen, of gewoon kijken.. heerlijk!

helaas snappen mijn ouders dat niet echt..

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 21:38

Op (pension)stal haal ik de 2 paarden aan het eind van de middag naar binnen, zorg voor het eten en mijn eigen stal. Ben dan ook een uur aan het dreutelen met de radio aan, de paarden vinden het geloof ik ook heel gezellig als ik zo bezig ben met hooi en stro en vegen etc., met mijn 2 honden en de 2 honden van de staleigenaar is het ook een gezellige drukte Knipoog

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 21:42

Jaaa heerlijk dat! Ik mis ook t uitmesten met snow in de buurt, was altijd zo'n leuk sfeertje Haha! En niemand begrijpt me als ik zeg dat ik dat mis... Nu is t zo dat als ik op stal kom, snow uit zn box halen, borstelen, kroelen etc en dan wandelen of laten werken of los in de bak laten en dan weer naar huis, soms wat drinken op stal.. Maar mis t de hele tijd bezig zijn rondom snow...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 09:51

Dat is echt genieten en relaxen, ik ken het!
Ik sta nu op een fantastisch fijne stal waar ik het echt geweldig naar mijn zin heb. Na 21.00 uur kom je niemand meer op het erf tegen. Na et rijden ga ik nog altijd wat paardjes kuil geven en doe ik snel nog eventjes het stalletje van mijn eigen paard.
Een muziekje heb ik daarbij helemaal niet nodig; ik geniet dan van de geluiden van de paarden. Naast de stal van mijn eigen paard is een hele groep veulens ondergebracht in een super grote groepsstal. Op de avond liggen die meestal helemaal gestrekt te snurken, soms zelfs met open mondjes echt heel lief. En ik geniet van het snurk-koor.

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 10:05

Ik zit dan altijd in een hoekje...
Met Prinses doe ik dat nog niet maar met [***] deed ik dat wel.
Radio uit en genieten van het mooiste geluid van de wereld

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 20:04

Ik kan ook intens genieten van een dagje op stal.
Lekker tussen de paardjes bezig zijn... San en ik staan nu sinds 3.5 week bij Paulanda en we hebben het er alletwee reuze naar ons zin..
Vooral als het zón dag is als vandaag kan ik helemaal opladen..en ben voldaan moe aan het eind van de dag..
Lekker hoor.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 20:08

Het mooiste geluid op stal is als ze allemaal staan te eten. Dat geeft zo'n voldaan gevoel. Als je de paarden die je moest rijden hebt gedaan, het allemaal goed is gegaan kan ik geen afscheid nemen.
Voordat mijn merrie het veulen had gehad ging ik wel eens in haar box zitten, en stond ze wakens boven me. Helaas is dat sinds het veulen van vorig jaar niet meer het geval. Het blijft een schat, maar ze heeft donders goed door dat ik geen veulen ben.
Af en toe denk ik aan nog een veulen. Maar ik weet dat ik het niet zou kunnen verkopen, dus doen we dat maar niet....

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 21:37

Heerlijk vind ik dat. Als ik kom is alles nog alert, leker mijn paardje uitmesten en weer in een schone stal met een overdosis stro terugzetten, dan ga ik voeren en alles vegen en opruimen en lekker rommelen, en als het eten op is gaan er standaard 4 paarden plat voor een middagdutje. En ik vind dat zo knus. Het vertrouwen in mij dat ze gewoon lekker gaan slapen terwijl ik bezig ben. De rest staat leekr te suffen en Jesper staat te proberen of hij zijn box weer leeg gegeten krijgt, maar dat gaat hem bij langen na niet lukken. Hij is wel de enige die op blijft letten.
De laatste tijd ligt de jaarling vaak te dromen, geweldig!! Ik kan dat van honden wel, maar had het bij paarden nog nooit gehoord. Wel het uitgebreide senario van zuchten, kreunen en steunen (dat ik vooral niet denk dat ze het niet zwaar hebben Knipoog ) maar de jaarling ligt echt te hinniken en te trappelen met zijn benen, zo vreselijk lief.
Dan ga ik meestal even lekker bij 1 van de liggende paarden zitten en genieten van de vredige sfeer die er in de stal hangt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 13:36

Cassidy schreef:
Het mooiste geluid op stal is als ze allemaal staan te eten. Dat geeft zo'n voldaan gevoel.


Heerlijk, 's avonds als ze hun laatste rondje kuil voor de nacht hebben gekregen. nog even de stal netjes aanvegen, en dan dat tevreden rustige 'tjomp tjomp tjomp' van die paarden..... Lovers

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 13:40

Ik kan heerlijk ontspannen bij Omar als ik overal mee klaar ben en hij schoon, verwend en verzorgd weer in zijn stalletje staat.. dan ga ik naast hem zitten in het hooi en dan gaat hij naast me staan eten... heerlijk vind ik dat. Af en toe komt hij dan even bij me kijken wat ik aan het doen ben en dan proest hij zo lekker tevreden.

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 17:27

Ha.... ben dus niet de enige die hier allemaal van kan genieten... Ik betrap me er soms op dat ik bewust langer blijf of vroeger heenga zo nu en dan om lekker alleen met de paardjes te kunnen zijn....

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 20:10

Ik zoek idd soms wat om maar bij hem in de buurt te kunnen blijven, maar het is er altijd al zo schoon enzo!! Frusty

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 20:29

ik vind het ook echt heerlijk om lekker een hele dag bij sya te zijn. maar helaas ik ben altijd afhankelijk van mijn zus of ouders of vriend en die zitten (vooral mijn ouders) me altijd op te heuen als ze naar huis willen...

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 20:58

Ik vind het ook zo heerlijk om ff alleen te zijn met dex. Geen gezeur, niemand waarnaar je moet luisteren. Heerlijk. Heb alleen een klein probleempje. De laatste tijd hoef ik maar naar Dex te gaan een de zoon van een stalgenootje komt "aanhupsen". Hij blijft me achtervolgen en 'gezellig' kletsen tot ik de poort weer uit ben. Weg het allenige momentje. Maar ja,.....

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 21:14

Hihi, Mikkie, dat lijkt me lastig!

Maar soms als het zo 's morgens heel vroeg nog zo stil is is het ook zo fijn op de wereld! En als je dan ook nog lekker bij je paardje bij de wei kan zitten *zwijmel* Haha!

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 22:28

Ik heb het geluk dat ik minstens 3 dagen alleen met mijn paard kan zijn. De andere dagen zijn de stalbazen er wel maar ik heb er helemaal geen "last" van, zie ze niet zo veel. Als ik aan kom rijden staan de 2 paarden vaak al in de buurt. Als ik Sox roep komt ze snel aangestiefeld en loopt los met me mee naar de stal. Die heb ik dan daarvoor al wat uitgemest en opgestrooid. Ik vul haar ruif met hooi, haar hooinet en nog een bergje op de grond. Ze vindt dat prachtig. Kijkt op stal alle kanten op om "haar" voorraad te inspecteren en gaat dan heerlijk staan kauwen. Ik vul haar wateremmer, nu ook met een thermoskan heet water die ik meeneem van huis, en alles vindt ze prachtig. De koekjes in mijn jaszak weet ze ook snel te vinden en ze kan dan blijven kroelen. Mijn hondjes gaan in haar stal liggen op het verse stro en bietsen wortels. Thuis zouden ze ze niet eten maar als ze van Sox kunnen bietsen doen ze dat Lachen. Ik wou dat ik een eigen stal had, lijkt me heerlijk om 's-avonds nog even tot rust te komen bij een laatste plak hooi. Volgens mij zou Sox het liefst bij me in de keuken staan, die houdt wel van gezelligheid en aandacht. Als er maar wat te eten is Lachen Lachen