Een heel grappig bericht gekregen vanavond

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-01 23:48

Ik was op de jaarvergadering van onze vereniging deze avond. Ik sprak met de eigenaar van de papa van Isolda, Edgar over Udinde en over hoe leuk ze was. Over haar afstamming ed. Blijkt dat Edgar, de vader van Isolda, precies de zelfde bloedlijnen voert als Bazuin. Satelliet is (dacht ze) de vader van Edgar.
Dus Udinde haar overgrootvader is van de ene kant hetzelfde als van de andere kant. Ehhh... Zeg ik dat goed? Udinde haar overgrootvader, ehm kom er even niet meer uit.
Maar ik krijg van de week de precieze afstamming van Edgar, de vader van Isolda. Ik ben er erg blij mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-01 23:52

Hee dat is leuk zeg. Ik vind het ook ltijd erg leuk om bloedlijnen na te pluizen en dat te bekijken waar bepaalde eigenschappen vandaan komen. Heb je toch weer een wat completer beeld en het is leuk tijdverdrijf!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-01 23:58

Jaaah, *jubel*
Ik ben heel erg benieuwd naar de precieze bloedlijn van Isolda haar pa. Van Berber zal ik dat noooooit weten, maar van hem wel!
Ik ben benieuwd alleen in hoeverre ik incest gepleegd heb Scheve mond\
Maar dat zal ongetwijfeld erg meevallen. Ik had eigelijk gedacht dat Edgar geen papieren zou hebben, vandaar dar ik er nooit na gevraagd heb.
*jubel*juig*

(tussendoor even foto van haar op plaatjes forum!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 00:01

Ach, je paardekind is mooi en gezond dus dan valt die incest ook wel mee. Intelen met beleid komt trouwens wel vaker voor en kan heel goede resultaten opleveren mits er goed over nagedacht is, dus...

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 01:33

maar dan heb je toch een beetje inteelt????

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 07:57

met beleid komt het vaker voor helemaal bij die kleine stamboeken.
Floor (lodewijk z'n mammie) heeft hetzelfde De overover groot vader van moeders kant is dezelfs als de overgrootvader van vaders kant.
als ik me niet vergis

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 09:24

Bij arabieren komt het helemaal vaak voor. Vaker niet dan wel geloof ik! In sommige stambomen komt wel vier keer dezelfde naam voor. Lijnenteelt noemen ze dat. Das dus een geaccepteerde vorm van inteelt!

Satteliet is trouwens wel heel erg leuk bloed hoor Jantina! Bazuin vind ik echt super, laatst nog een zoon van hem gezien bij de hoefsmid: wat had dat dier een prachtig koppie zeg! Lovers

Groetjes Mieke

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 09:27

dat verklaard dus waarom je Bazuin zo mooi vondt. hij heeft gewoon deel zelfde bloed als isolda.
grappig dat je er zo achter komt.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-01 13:01

Ja echt heel geinig. Dat dacht ik ook. Zo zie je maar dat ik voor dat soort paarden val.
Edgar heeft ook veel van Bazuin weg. Ook iets lichtere manen en ook die hals! Heerlijk paard, alleen niet goed genoeg om goedgekeurd te zijn.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 15:17

bij welsh gebeurt het ook veel
boreas ubbo zit ergens in de moederlijn gefokt van tinkie en is de vader direct van tinkie,tja ze heeft haar hoofdje ook echt van hem(super eigenwijs en bijna dezelfde bles-verloop)

maar satteliet,wauw das goed bloed jantin,nu krijg je echt een reuze geweldig paard aan udinni,let maar op mijn woorden.....

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-01 00:15

ja, dit is volgens mij idd lijnenteelt ipv inteelt..?
Ik heb zelf ff bewust zitten overwegen om bij Leorna een hengst te nemen, die ook (te?)verwante lijnen heeft:
Hengst "x" is de vader van die hengst en "X" is tevens de vader van de moeder van leo.
Dus ook opa van leo ( aan M. kant)zeg maar en dan ook de opa van t toek. veulen..
Maar durfde de gok niet aan, hoewel 't ook weer geen inteelt is..
Maar die hengst is echt erg goed en bezit een paar zeldzame ( wordende)kwaliteiten, die in leo d'r moederlijn wel duidelijk zitten, mar ook bij de hensgten heel schaars worden..
Maar ik vraag me af of je bij lijneneltelt, net als bij inteelt, ook een grote(re) kans hebt op een 'eghandicapt' veulen ( of juist een heel goede Lachen )?

Ik zeg nooti nooit..

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-01 08:49

Ik denk dat als ik het van te voren geweten had ook niet Bazuin had genomen.
Ook al had ik het bijzonder jammer gevonden, want het is een geweldig gaaf paard!
Ik had dan een andere bloedlijn gezocht in het gelderse.
Ik denk dat ik dan voor Zichem gegaan was, ook al koste die een paar centjes meer. Zichem is van Gondelier en voert van die kant bloed van Amor. (Fokt ook bij de groningers, toch Kim?)

Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-01 11:53

zolang als ze geen rare afweikingen heeft is alles toch goed? Volgende keer alleen iets meer opletten voor de afstamming.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-01 15:22

gondelier fokt ook voor de groningers idd

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-01 15:26

De overgrootouders van Ubbo zitten ook in de lijn van de overgrootouders van Marjon (of hoe leg je dat uit, altijd zo vaag!), en die krijgen volgend jaar ook een veulen. Dus dat 'inteelt' gebeurt echt wel vaker. Hopelijk is er niets mis dan met het veulen maar dat zal wel niet...

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-01 15:33

nee joh kijk maar naar tinkie!die is toch super???? Knipoog

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 13:23

Ik kwam er dus ook achter dat Voltrack je reinste inteelt is... Ik schrok me kapot, hij is wel wat vreemd en gek enzo, maar verder niet echt ongezond. De ongezondste is toch wel Herc of Joop, en dat zijn toch echt geen ingeteelde paarden, maar KWPNers.... Zegt mij ook wel genoeg eigenlijk, er zit echt vanalles in...

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 13:56

Jantina, weet je al wat meer over het papier?

Over inteelt. Het word gebruikt om bepaalde eigenschappen te verankeren maar er zit een risico in dat ook verkeerde eigenschappen verankerd worden en dan krijg je ernstige gezondheidsproblemen of bepaalde afwijkingen.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-01 08:38

Nee ik heb nog niets gekregen......
Ze zal het wel druk hebben ofzo, maar ik ben geduldig!