Ponyclub met Robin mee gereden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Ponyclub met Robin mee gereden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-03 09:48

Omdat Camilla dus die drukplekken heeft, rijd ik nu niet op haar tot ze helemaal weg zijn.
Woensdag was mijn instructeur op stal en ik zei dus dat ik niet mee reed bij de ponyclub. Toen zei een stalgenootje "Dan rijd je toch met Robin mee??"
Eerst leek het me geen goed idee, hij heeft totaal geen conditie. Maar mijn instructeur vondt het wel een goed idee. Ik mocht gewoon rijden totdat ik vond dat het genoeg geweest was. Lachen
We hebben maarliefst 3 kwartier volgehouden, en hij was niet eens super moe. Vooral veel gestapt met soms eens een drafje ertussendoor en een paar keer een lange zijde galop. Haha! Maar vooral heel veel gestapt. Ik heb hem lekker los gemaakt, en dat was ook wel te merken. Lovers Normaal vind ik alleen stappen heel saai maar nu ging de tijd zo snel om. Ik geniet er zo van als ik op zijn ruggetje zit. Lovers
Ik heb hem echt zo erg gemist. Lovers Het is zon schatje!!
Echt, ik ben zo blij dat hij weer terug is! Lovers

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 11:22

Ik dacht dat er niet meer op hem gereden mocht worden, of heb ik dat verkeerd geïntepreteerd? Verward

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 11:35

Ja ik dacht ook dat je hem gekocht had om hem een lekkere oude dag te geven maar zie ook steeds staan dat je er wel op rijdt, verbaasde me er ook al over. Heb ook de foto's gezien laatst en hij wordt nu echt een oud mannetje Lachen Ik kan er natuurlijk niet over oordelen of Robin het nog aankan of niet, maar ik vond het juist zo'n mooie insteek dat je Camilla had om op te rijden en Robin terugkocht om hem nu lekker zijn oude dag te laten vieren.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 13:46

waarom haal je die pony terug voor zijn pensioen en ga je er vervolgens op rijden?

dat je nog niet rijdt omdat camilla wat drukplekken heeft, vind ik goed, maar is het dan zo'n ramp om een keer bij de ponyclub te kijken ipv mee te rijden??

vind het vrij banketstaaf voor Robin dat je met hem bij de ponyclub bent gaan rijden, ook al was het alleen maar stappen en een beetje draven, je hebt ook gegallopeerd en je zegt zelf dat ie wat stijf is, laat die pony toch lekker met rust, hij heeft al heel zn leven hard gewerkt nu mag hij gewoon lekker van zn pensioen gaan genieten!

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 13:54

Ik ken het verhaal niet helemaal, maar van wat ik ervan meegekregen heb ben ik het HELEMAAL met renske20 eens !

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 14:14

Pellie schreef:
Ik dacht dat er niet meer op hem gereden mocht worden, of heb ik dat verkeerd geïntepreteerd? Verward


Volgensmij heb je dat wat fout doorgekregen hoor?
Ik meende dat de mensen die hem gekocht hadden dat als 'excuus' gebruikte om hem door te verkopen.

Ik weet het ook niet helemaal zeker allemaal ik weet alleen wel zeker dat Nathalie dit niet doet als dit niet goed voor Robin is.
Verder laat ik het antwoord aan Nathalie zelf over maar ik ken haar (en Robin) en ik weet zeker dat het beeld wat jullie nu hebben niet goed is...

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-03 14:15

Nou, Sorry hoor. Het was idd de planning om hem stil te zetten. We wisten niet hoe hij eraan toe was. Maar hij kan het nog makkelijk aan! Ik vraag toch niks van hem, en rijd zeker niet vaak ofzo. Hij heeft er hartstikke plezier in om nog te lopen, vooral buiten, dan trekt ie zelfs nog graag een sprintje.
Je merkt gewoon heel goed dat hij het nog hartstikke leuk vindt. Als dat niet was had ik dat ook echt niet gedaan omdat dat eigenlijk gewoon niet de planning is.
Stijf was ie niet, dat heb ik nergens gezegd. Hij heeft geen conditie meer maar hij wil nog wel graag werken, dat merk je gewoon aan hem.

vertigo

Berichten: 204
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Moerbeke, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 14:36

Nathalie,
Ik denk niet dat er iets mis mee is van Robin af en toe te rijden, hoor.
Voor hem is het een afwisseling, en wat beweging. Voor jou is het ook leuk. Zolang het niet zwaar aan het werk zetten is, zou ik zeggen : geniet er beiden van!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-03 14:41

Doe ik zeker. Lachen Ik vind het super om weer op hem te zitten.
Werken hoeft ie niet meer, dat heeft ie genoeg gedaan!! Maar ik denk dat als ik hem in beweging houd hij ook minder snel stijf wordt.
Gewoon lekkere rustige buitenritjes en soms even een beetje in de bak rondhobbelen. Lovers

dell_1
Berichten: 1961
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 17:37

Ja idd! Zolang hij niet hard hoef te werken denk ik dat er niks mis mee is maar ik denk dat jij dat zelf goed weet, wat wel en niet kan. Veel plezier nog met hem!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 18:20

zolang robin het leuk vind en het aan kan, lekker aan de gang blijven met hem hoor!!
sonde om een pony die nog zo'n plezier in het lopen heeft stil te zetten

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 19:45

In hoeveel paardenboeken staat niet dat je je paardje niet op de wie moet gooien als hij ouder is, maar hem rustig werk kan laten doen om voor het paard het leven ook nog afwisselend te houden?
Ik denk dat het voor Robin erg leuk is, hij ziet er idd oud uit, maar niet versleten en als een wrak wat niet bereden kan worden.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 20:22

Ik denk niet dat het kwaad kan hoor! Je doet rustig aan dat gaf je zelf al aan. Dus waarom zou je em op een weitje staan laten verpieteren terwijl hij nog veel plezier heeft in het rijden? Rust Roest en zolang hij ook aangeeft dat hij het kan en leuk vind is het toch goed!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 20:29

Ik kan maar 1 ding bedenken hierop: Rust roest!

Gewoon (gedoseerd) in beweging houden die pony, zolang je rekening houdt met leeftijd en conditie en er geen tientonspek op zet kan het heus geen kwaad.
Gipsy is bijna 15, nog lang niet oud, maar ook niet piep meer en ik zie haar gewoon achteruit gaan en stijver worden nu ze door een blessure nog maar weinig beweegt.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 20:53

Zolang die pony er plezier aan heeft en Nathalie rustig aan doet is er toch niets aan de hand?Ze zegt zelf ook dat ze vooral gestapt heeft nou dan Verward zie het probleem niet zo

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 20:53

croospost maar ik ben het helemaal met je eens Nimber!

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 20:53

Oh, hij is al weg Haha!....

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 21:22

Margreet schreef:
Ik kan maar 1 ding bedenken hierop: Rust roest!


Ik ben het hier helemaal mee eens, je kan beter zo'n pony nog af en toe lekker beweging geven, dan hem volledig stil zetten. Ik betwijfel of Nathalie van plan is hem intensief te gaan berijden

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 21:36

Pinky_girl"]
[quote="Pellie schreef:
Ik dacht dat er niet meer op hem gereden mocht worden, of heb ik dat verkeerd geïntepreteerd? Verward


Volgensmij heb je dat wat fout doorgekregen hoor?
Ik meende dat de mensen die hem gekocht hadden dat als 'excuus' gebruikte om hem door te verkopen.

Ik weet het ook niet helemaal zeker allemaal ik weet alleen wel zeker dat Nathalie dit niet doet als dit niet goed voor Robin is.
Verder laat ik het antwoord aan Nathalie zelf over maar ik ken haar (en Robin) en ik weet zeker dat het beeld wat jullie nu hebben niet goed is...
[/quote]

Ik had zoiets gelezen in een topic. Komt misschien ook door al die wisselende verhalen over Camilla. Dan dit weer, dan dat weer, het schiet nogal heen en weer met Nathalie. Verward

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 21:42

Volgens mij rijdt Nathalie Robin alleen maar heel af en toe, nu Camilla even uit de run is. Als je Camilla maar niet verwaarloosd Nathalie, dan kan het geen kwaad hoor, Robin af en toe wat beweging te geven!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-03 22:14

Tuurlijk niet!! Camilla is de eerste die aandacht krijgt. Lovers
Wat bedoel je trouwens daarmee pellie? Verward

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 22:29

Dat het nou niet bepaald stabiliteit is rondom jouw persoontje. En je zal er ook wel niks aan kunnen doen maar ik denk wel eens van Goh, wat zou ze nou weer hebben?

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 22:47

nou nath hou robin maar lekker in beweging hoor je moet hem ook een beetje tussen de oortje stevreden houden en zodra hij nog aangeeft dat die het allemaal aan kan gewoon doen.
verder ben ik het wel een klein beetje met pellie eens..... de ene keer is camilla alles en de andere keer dan is het weer een .....knol. en vat dit nou niet gelijk verkeerd op maar hoop dat je dadelijk camilla ook weer lekker aan de gang krijgt en we weer leuke verhalen krijgen Lachen

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 22:50

haha dan ben je niet de enige die dat weleens denkt pellie!

eerst met camilla, ze durft niet te rijden, dan heeft ze geen zin om te rijden, dan heeft ze zelfs geeneens zin om naar stal te gaan, dan heeft ze helemaal genoeg van camilla, nu is haar zadel niet goed, dan komt robin terug en gaat met pensioen en dan rijdt ze met robin....om nog maar ff niet te beginnen over alle jongens die ze wel/niet leuk vind/vond, maar goed das ook niet echt van belang (en zo ben ik ook geweest!!)

mar idd over de paardjes staan steeds andere verhalen, waardoor ik t soms ook ff niet helemaal meer begrijp!

ach ja, zolang je het leuk blijft vinden en goed voor de paardjes bent zal er wel niet veel aan de hand zijn!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-03 00:28

iedereen heeft vast wel eens een verhaal geplaatst over zijn paard dat ie toen een k*tknol was ofzo..
en ik kan toch bang worden van camilla, ik zie er nu ook ontzettend tegenop om er weer op te gaan en dat is mijn gevoel en daar kan ik niks aan doen. daardoor had ik geen zin om te rijden, door die kou minder zin om naar stal te gaan, maar ik ging wel gewoon iedere dag. heelmaal genoeg van camil heb ik nooit gehad. mijn zadel was niet goed idd, kan ik ook niks aan doen maar is nu opgevuld. en ik wist niet hoe robin er aan toe was, volgens hun kon ie nooit meer bereden worden. ik had hem toen al een tijd niet meer gezien dus ik wist niet hoe hij eraan toe was..
pff waarom typ ik dit hele verhaal eigenlijk... mn handje autch.