Angstig nachtelijk paardenavontuur

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Angstig nachtelijk paardenavontuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-03 10:50

Vannacht werd ik wakker geschud door mijn man want hij hoorde een paard gillen. Even later hoorde ik het ook en ben ik mijn bed uitgestrompeld en naar buiten gegaan op mijn sloffen en een jas over mijn pyjama.
Daar stond Gwenn in de wei te roepen, de twee heren (tinker Parcival en Welsh K Rissaz) waren nergens te bekennen. Ik schrok me natuurlijk wezenloos en ging op zoek. We wonen aan een doodlopende weg waar geen andere huizen aan staan en op dat weggetje stonden ze gezellig naast elkaar in de berm Boos!
Ik heb gauw het halster uit de stal gegrist en ging er van uit dat Parcival zich wel zou laten pakken. Dat was dus geheel en al verkeerd gedacht. Parcival waande zich weer een jong paard in de kudde zoals in Engeland en had helemaal geen zin om zijn vrijheid op te geven

In een belachelijk hard tempo (wist niet dat Parcival ook zo hard kon) vlogen ze het weggetje af naar het kruispunt. Gelukkig woon ik in een rustig dorp waar weinig verkeer rijdt en zeker om 3.00 uur is het heel stil.
Toen ik eindelijk weer een beetje in de buurt was (nog steeds op mijn sloffen en lichtelijk verkleumd in mijn pyjama) namen ze weer het rit aan. Deze keer het weggetje af wat een stukje verderop evenwijdig aan de snelweg loopt.

Ik ben teruggelopen, heb een klein stukje van mijn autoraam ijsvrij gemaakt (lang leve de voorruitverwarming) en ben er achteraan gereden.
Maar aan het eind vlogen ze het talud van het viaduct op en zag ik Parcival op het viaduct. Wat was ik bang op dat moment. Ik kon pas een stukje verderop keren en daarna zag ik ze helemaal niet meer.
Gelukkig kwam mijn man aangelopen en hij had ze richting dorp zien rennen. Maar ze waren weg Verward

Eindelijk hoorde ik iets, overduidelijk iets wat nog maar een ijzer overhad achter op het erf van de buurman. En ja hoor, daar kwamen ze aangelopen. Deze keer liet Parcival zich wel pakken en duwde zijn neus gezellig tegen mijn gezicht alsof het de gewoonste zaak van de wereld was om een wild paard na te doen en de baas de stuipen op het lijf te jagen om daarna weer een heel braaf paardje te zijn. Vincent had laarzen aan dus die mocht terugwandelen en ik nam de auto weer mee terug. Autorijden met sloffen is trouwens een heel aparte ervaring Knipoog
Rissaz bleef in het kielzog van Parcival en zo hadden we ze gelukkig weer thuis.

Er zat maar een ding op: ze moesten naar binnen alleen hingen de dekens te drogen in de shetbox, stond de shet in de grote box en was geit aan het herstellen in de buitenbox. Geit moest wijken net als de dekens en toen kon alles naar binnen.

Ze lijken allebei helemaal heel alleen zijn ze wat stijf. De bovenste draad hangt op een plaats in een flinke boog naar beneden, daar moeten ze er uit gekomen zijn.
Ik ga straks dat stuk wei afsluiten in de hoop dat ik op het andere stuk wel weer stroom krijg want dit wil ik niet meer meemaken. Normaal gesproken loopt Parcival de wei nooit uit, ik begrijp eigenlijk niet wat ze bezield heeft.

Een beetje moe ben ik ook wel na zo'n nacht. Met de adrenalinespiegel na dit avontuur viel het nog niet mee om weer in te slapen.

prompter

Berichten: 11067
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 11:01

Goh, wat een mazzel dat je ze weer heelhuids terug hebt! Als je er toch aan denkt wat er allemaal had kunnen gebeuren..
maar ik had je best op je sloffen in je pyama willen zien rennen achter die paarden aan Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 11:01

Hihi, ik zie het voor me, maar geukkig is het allemaal goed afgelopen. En Parcival, die zag gewoon een mogelijkheid om van zijn (vroegere) vrijheid te gaan genieten. :-D Wel apart, dat op het laatst ze naar je toe kwamen, Amanda (is vorige week nog ontsnapt), wacht tot je vlakbij bent, om Of weg te rennen, Of zich makkelij te laten pakken.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 11:06

Gatsie, dat is ontzettend schrikken zeg! Nog een geluk bij een ongeluk dat ze besloten dit uitstapje in de nachtelijke uurtjes te maken. Wie weet wat ze overdag op hun weg zouden hebben gevonden...
Blij dat alles goed is afgelopen.

Flempy

Berichten: 134
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: somewhere between heaven and earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 11:07

pff gelukkig dat het goed is afgelopen zeg!! wat kan ik me voorstellen dat dat heel eng is Verward

groetjes Party!!

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 11:16

Idd gelukkig is het geod afgelopen, dat is wel schrikken. Ik ben daar altijd ook bang voor geweest dat de paarden over een drukke weg rennen.

Gelukkig zijn ze alleen wat stijfjes.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 11:18

jeetje, wat een verhaal. Ik ben blij dat alles toch goed is afgelopen...
En je zult beslist wel verhalen horen van mensen die ze vannacht hebben horen gaan....Haha!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 11:19

Oh bah, vooral dat talud-stukje, moet er niet aan denken!!

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-03 11:22

Er zijn maar 2 huizen vlakbij, dat van de slager en daar zijn ze ook geweest en dat van mijn buurman waar ze op het erf liepen op het laatst. Ik kan me inderdaad niet voorstellen dat die niets gehoord heeft. Van twee paarden op je erf en een auto met lopende motor voor je deur moet je toch wakker worden Verward Ik ben benieuwd of hij vandaag langskomt om te horen wat er was Haha!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 11:24

Hetzelfde hebben wij ook eens meegemaakt, met een volbloedmerrie en haar veulen, beiden stonden ze in een box maar om onverklaarbare redenen is de deur losgeraakt. Merrie en veulen naar buiten en kilometers aan de ren op volle snelheid.Ik was net in bad geweest en had mijn pyama al aan, zou de merrie wel even opvangen, maar helaas ze zag me niet en met een sprong dook ik in de sloot. Toen richting het centrum maar gelukkig kwam een vriend van ons de andere kant oprijden en die ving ze op, maar hij kon de merrie niet te pakken krijgen dus ze vlogen weer richting onze kant op.Gelukkig zag het veulen ons staan en ze reageerde op ons roepen, ik had geen halster bij me, maar heb mijn BH afgedaan en die om haar hals gebonden De andere merries die bij ons in het land liepen waren nieuwsgierig geworden en stonden inmiddels bij het hek aan de weg. De merrie zag ze staan en rende daar heen. Harstikke hengstig en toen konden we haar zo pakken. Dus Percy ik weet hoe je je op dat moment gevoelt hebt, het hart giert je door de keel.Gelukkig dat het allemaal goed afgelopen is.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 11:27

Jeetje dan schrik je wel!
Ik kan me voorstellen datje niet bepoaald happy was toen je ze bij de snelweg zag
Ik zie trouwens dat paardenkoppie al helemaal voor me: "Leuk hè baasje? Het was ook zo leuk die wandeling".

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 11:32

Tssssk, Wat een avontuur Alex. Gelukkig maar dat het goed afgelopen is.

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 11:40

Jeetje Percy, wat een avontuur. Dan schrik je je werkelijk een ongeluk als ze richting snelweg gaan.
Brrrrr....

Gelukkig is het allemaal goed afgelopen!
Wist Parcival wel dat hij aan de rechterkant van de weg moest lopen Knipoog

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 11:50

Jeetje wat eng zeg. Gelukkig maar weer goed afgelopen!

(Greetje wat een geweldig idee van die BH!! Waar zo'n ding al niet goed voor is..!)

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 11:53

Tjonge, dat is een nachtruin in plaats van een nachtmerrie. Dat si wel even panieken als je je beest zo bij de snelweg ziet.

Greetje schreef:
Gelukkig zag het veulen ons staan en ze reageerde op ons roepen, ik had geen halster bij me, maar heb mijn BH afgedaan en die om haar hals gebonden

Hier moest ik toch even grijnzen, hoor. *LOL*

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 12:07

Pfff... Alex, ik kan me voorstellen dat de schrik er bij jullie goed in zat/zit!!
Maar wat fijn dat je dit verhaal tenminste nog zó kan vertellen Lachen !
Had je ze daarna niet het liefst bij die slager willen aanbinden }> ??!
Greetje, mooi verhaal Haha! , je bent wel inventief zeg Knipoog !!

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-03 12:31

Volgens mij heb ik ze wel heel erg oneerbiedig aangeboden om frikandel te worden maar ik was toch veel te blij dat ik ze weer heelhuids terughad Haha!

Fitzroy: Parcival heeft zijn inburgeringscursus met goed gevolg doorstaan. Hij verstaat en hinnikt Nederlands en houdt keurig rechts Knipoog

Dat BH-verhaal, geweldig, dan moet je toch niet een toevallige voorbijganger tegenkomen. Het lijkt me dat die raar zou opkijken van een vrouw die een paard aan een b.h. leidt *LOL*

Ik heb het deel van de wei waar ze uit gekomen zijn moeten afsluiten. Er ligt een hoekpaal uit en met deze bevroren grond kan ik daar niets mee. Ik heb de stroom er daar afgehaald en nu maar hopen dat op het andere deel wel genoeg stroom staat.
Toch snap ik soms niets van die paarden. Gisteren stond Gwenn helemaal in paniek te roepen naar haar zoon. Gwenn is namelijk een echte dame en echte dame's ontsnappen niet uit een wei. Dat doen alleen puberale jongetjes. Giant stond binnen want dat is een Shet en Shetten hebben patent op ontsnappen en juist om nachtelijke avonturen te voorkomen brengt hij de nacht binnen door.

Vanmorgen zette ik Rissaz als tweede buiten bij Parcival en begon Gwenn weer te gillen. Rissaz probeerde vervolgens uit de wei te komen om weer naar mammie te gaan. Dat lukte hem gelukkig niet maar het is mij een raadsel waarom hij nu niet zonder mammie wil en midden in de nacht haar gewoon laat gillen en lekker op stap gaat Verward
Rare jongens, die paarden.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 13:41

jeetje wat een mazzel heb je gehad.
lodewijk heeft het ook eens gedaan met 3 shetjes samen om half 4 naar de grote weg toedaar heeft iemand ze gevangen en in een weiland gestopt iemand herkende de shetjes en heeft mijn stalhouder uit zijn bed gebeld.
stelletje draken soms maar was wel heeeeel blij dat ie niets had

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 14:02

hahaha jepaardje pakken met je bh?
hih toch maar leren dat ie aan de manen meelopt doet ie vanmij nu wel!enne gelukkig waren de andere 2 's nachts weg en sloeg de andere alarm!goede alarminstallatie!beter als een hond!hjaaahha

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 14:25

Pellie schreef:
Oh bah, vooral dat talud-stukje, moet er niet aan denken!!


Daar begon ik ook te knijpen met mijn ogen om niet verder te hoeven lezen.... wat er wel niet had kunnen gebeuren!

Blij toe dat het allemaal goed afgelopen is want dit is toch echt een schrik om mee te maken..

Greetje, in 1 woord; Geweldig Haha!

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 14:32

oooooohhhhh Alex,

Soms krijg ik het idee dat jullie patent hebben op dit soort avonturen... Verschrikkelijk zeg, ik kan me precies voorstellen hoe je je hebt gevoeld. Nadat ik ook de afloop had gelezen vond ik dat ik mijn fantasie op de vrije loop mocht laten en heb je in een gestreepte pyama met roze bontpantoffeltjes in de auto laten rijden. Vind je vast niet erg, toch?

Het BH-verhaal is ook werkelijk geweldig!! (overigens heb ik ooit in mijn BH door de bosjes in een parkje geslopen om een ontsnapt konijn te vangen door mijn T-shirt over hem heen te gooien, schijnt er ook bepaald vreemd uit te hebben gezien...)

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 14:44

haha ja dat geloof ik direct mar of ik nu mijn bh af zou doen om mijnpard te vangen?dan pas ik toch leiver mijn t-shirt

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 14:58

haha, achteraf gezien is het eigenlijk best humoristisch....ik zie het helemaal voor mij dat dat beessie daar ineens op het viaduct verschijnt....wat een avontuur! Maar idd wel doodeng en stressen voor jou!

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-03 00:40

Tja Abby, tot mijn schande moet ik bekennen dat je niet ver naast de waarheid zit. Het was nogal koud en daarom had ik mijn flanellen blauw/wit gestreepte pyjama aan Bloos
Wel fleecepantoffels in een bescheiden beige Haha!

Toen ik Parcival op het viaduct zag stond mijn hart inderdaad wel even stil maar het is gelukkig allemaal goed afgelopen. Gelukkig zijn er hier mede lotgenoten die weten hoe het is om je paard de vrijheid tegemoet te zien gaan Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 00:45

He gatverdamme wat een verhaal!
Ik kan me voorstellen dat je hart wel 20 keer oversloeg.
Gelukkig is er niets gebeurt.

En ben je zelf niet verkouden?
Want met -6 met een pyjama en pantoffels is ook niet erg prettig lijkt me