Het ene paard rent weg, een ander springt opzij...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Het ene paard rent weg, een ander springt opzij...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-03 18:11

..maar Ewald springt met 4 benen de lucht in en blijft met 4 benen staan waar die neerkomt als ie schrikt Haha!
Mafketel


Wat doen jullie paarden als ze schrikken (dan bedoel ik in het bos o.i.d.)?

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 18:12

Hiahaha!! Ex rent dan weg Boos!

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 18:13

net rustique.. schrikt ze.. kijkt ze echt zo WHEEH! (grote ogen) springt ze 1 stapje opzij en gaat ze weer in ristig tempo verder *LOL*

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 18:31

Patsia gaat rennen, Browny ook, Loes blijft staan en punky dribbelt wat Haha!

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 18:37

Die van mij gaat er met een boogje omheen. Kijkt ernaar en dan is het niet interessant meer.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 18:39

Parouscha, springt opzij
Annabel crost uiteraard keihard weg.
Oscar voor de kar, gaat ie bokken Verward

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 18:44

Duncan gaat snurken als hij iets engs ziet, echt als een varken Haha! .

Als hij iets engs hoort, gaat er letterlijk een schok/trilling door hem heen, maar hij is er nog nooit vandoor gegaan.

boemel

Berichten: 8403
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 19:36

Als ze een beetje schrikt, dan maakt ze een kleine schokbeweging maar blijft gewoon doorlopen. Als ze erg schrikt, rent ze een paar passen of ze springt ook met 4 benen hoog de lucht in.

Soms schrikt ze van iets op de bodem, dan gaat er ineens 1 voorbeen heel hoog en snel de lucht in tot bijna aan d'r oren. Je voelt er bijna niets van, maar het is echt een maf gezicht.

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 19:54

boemel schreef:
Als ze een beetje schrikt, dan maakt ze een kleine schokbeweging maar blijft gewoon doorlopen. Als ze erg schrikt, rent ze een paar passen of ze springt ook met 4 benen hoog de lucht in.

Soms schrikt ze van iets op de bodem, dan gaat er ineens 1 voorbeen heel hoog en snel de lucht in tot bijna aan d'r oren. Je voelt er bijna niets van, maar het is echt een maf gezicht.



Hashaha ik ken dat,alleen doet michelle dat als ze met een ander staat te snuffelen,ziet er echt niet uit...

Als michelle schrikt dan springt ze een pasje opzij meer niet.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 19:59

Een variatie, of 4 benen de lucht in... of opzij en erlangs na enige overtuiging of achterwaarts...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 20:02

altijd een sprong naar voren/opzij en dan na twee passen weer van mij zonder overdreven de teugels weer aan te nemen, Alhoewel van de week had ze een beetje last van voorjaarskriebels geloof ik en ben ik wel een paar keer de bak door gegaan

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 20:31

En de mijne zet zich aan de grond vast.
Als er een paardje in dezelfde bak gelongeerd wordt en een beetje uit z'n dak gaat, blijft ie stil staan, doorlopen doet ie dan niet meer..
Wat hij in het bos zou doen weet ik niet, maar echt snel rennen neemt ie de moeite niet voor.

rooslover

Berichten: 2104
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Maasdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 20:45

Roos.--> Stoppen..en daarna heel hard erlangs
Selene--> volle vaart omkeren
Dusty --> Sliding.. Grote ogen opzetten..Bonk Spieren.. Snuifen of Doei Dusty...

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48392
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 21:11

Banjer springt opzij... en gaat dan terug om te kijken waar ze bang van is.... Haha!:D

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 21:21

Den kijkt of het eetbaar is Frusty Frusty Frusty . Sukkel, maar het is wel relext, je hoef niet bang te zijn dat je overal heen vlieg.

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 21:28

Voltrack loopt zich altijd aan te stellen, hij kijkt naar alles met z`n schele ogen ( Haha! ) en gaat er of met een grote boog omheen of stopt en wil er niet meer langs of hij springt opzij... Gekkie!!
Patent die gaat er vandoor of gaat er met een ruime boog omheen en blaast dan heel verontwaardigd.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 21:52

Als Camilla iets eng vind, bijvoorbeeld als er iemand uit het bos komt ofzo, achter een boom vandaan of weet ik veel wat. Haha! Dan springt ze opzij en maakte ze een sprintje.
Als ze schrikt van een geluid (slaan van zweep schrikt ze altijd van) maakt ze een harde springt met eventuele bokken. Boos!
Als Onyx iets eng vind dan komt hij er gewoon neit bij in de buurt. Haha! Als hij schrikt springt ie opzij en verder niks.
Robin die kijkt alleen maar op. Tong uitsteken

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 21:56

Snuiven als een wilde hengst Haha!:D:D heb het pas twee keer meegemaakt, aangezien ie weinig eng vindt, maar ik lag helemaal dubbel van het lachen, vooral aangezien ie nu niet echt de bouw van een hengst heeft en dat nog wel eens denkt Lachen

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 22:04

Soms dan gaat hij een hengst nadoen, nek opzetten, hoofd en staart omhoog en snuiven Knipoog
Soms dan blijft hij met 4 benen stilstaan, zakt hij zowat door z'n benen heen. Maar meestal is het gewoon een sprong opzij.
gelukkig dat hij niet wegrent!

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 22:09

Meestal kijkt ze alleen maar, ze is niet zo snel bang voor dingen. Als Sher echt schrikt gaat er echt zo'n schok door haar heen, en soms zakt ze ook nog door haar benen

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 22:18

Smokey is nergens bang voor. Alleen voor witte bloemetjes wil ze nog welleens bot op de rem gaan staan. Dat is niet altijd even fijn. Extreme duivel

Webster is nog niet zo lang verkeersmak maar wil welleens een pasje opzij stappen als hij iets eng vind (plasje water op het ruiterpad, geitje wat in een weitje staat en geluid maakt )

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 22:19

Buiten schrikt Sabientje bijna nooit maar in de bak rent ze er echt mega-angstaanjagend-maarikbennietbang-knoerhard vandoor! Nog harder dan rengalop. Maar ik ben eraan gewend en er valt mee te leven. (niet voor mijn mammie die dan staat te kijken want die staat doodsangsten voor mij uit)..

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 22:19

Het is maar net van welke kant het "enge" komt. En hoe haar bui is.
De ene keer maakt ze een soortemet huppeltje. De andere keer sprint ze er van door. Soms springt ze opzij. Soms zet ze de noodrem erop.
Vier benen de lucht in kan ook nog.
En dan kunnen alle opties ook nog in 1x schrikken.
DAn gaat het van Hoog-links-rechts-vooruit-stop-cross..... *LOL*

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 23:28

Ligt er net aan van welke kant het enge komt Tong uitsteken . Als het enge nog achter hem is gaat hij vooruit. Als het enge naast hem is springt hij opzij (desnoods de hele breedte van de bak Tong uitsteken )

En als hij er niet van schrikt, maar het gewoon eng vindt gaat hij knorren Tong uitsteken Zou niet weten hoe ik het anders moet omschrijven.
Laatst bijgewerkt door MariekeR op 12-02-03 23:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 23:28

Ivanka schrikt gewoon niet Haha! Die loopt overal dapper langs Lovers