Miranda doodsbenauwd..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Irene2

Berichten: 5235
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: Enschede

Miranda doodsbenauwd..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-03 23:12

hoi!
Vandaag met m'n verzorgpony Miranda aant wandelen geslagen.( heb ondanks Nescio nog steeds mijn verzorgponpon...kan haar nie 8erlaten.. Lovers )
Rijden kan niet meer....ze word nu ecth te benauwd. het zit zo: Dei eigenaar heeft er neits aan gedaan toen Mirandje voor het eerst benauwd werd...hij heeft er nooi op gelet en nu is het chronisch.........t gaat nooit meer weg. Ik was er toen nog niet dus ik wist niet dat Miranda ziek werd(kende haar nie eens.. Verdrietig ) afgelopen zomer heb ik nog best wat gereden ondanks dat ze piepte, maar nu word het erger, steeds erger.... Mijn instructrice zei me dat Mirtje dag en nacht naar buiten moest, dan zou ze veel mider ziek zjn.. .maar die Klote -eigenaar is dan bang dat zijn WEILAND stukgaat! ZIJn WEILAND!! jezus! wat is er nou belangrijker: een pony of een stom stukje gras! Boos! Boos! Boos! Miranda had zoveel kunnen doen: ze heeft een hele mooie bouw, ze is een half -arabier, en kan prima springen....ze is verdorie nog maar 9 jaar oud...ik weet niet hoe lang haar longen dit nog volhouden. ik probeer nu zoveel mogelijk met haar te wandelen zodat ze toch nog uit die rotstal komt(waar ze natuurlijk dag en nacht instaat) Ik weet het niet meer hoor.................... bah...vandaag dronk ze wat en toen verslikte ze zich waardoor ze zo benauwd wedr dat ze bijna stikte!! sorry..ik moest dit even kwijt.. Verdrietig .............iemand ooit zoiets meegemaakt?Wat moet ik doen!!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 17:06

tja, met alle respect, een stom stukje gras? Wel een stom stukje gras waar de pony dan in de zomer wel op kan! Tenzij ze het nu verrot loopt. kan hij/jij geen stukje afzetten wat ze kapot mag lopen?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 17:59

of naar een buitenstal verkassen of mogelijkheden met een buitenstal.

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 19:22

Desiree schreef:
of naar een buitenstal verkassen of mogelijkheden met een buitenstal.


Ja dat is een idee. Of in een stal zetten waar ze vlak naast de deur staat, en waar die deur dan ook zoveel mogelijk open staat. Nobby had ook last van haar longen, maar aan het einde was het helemaal over. Ze stond dan ook de eerste jaren dat we haar hadden dag en nacht buiten (ook in de winter met regendek op), daarna stond ze in een open loopstal (dus ook lekker in de frisse lucht) en de laatste 2 jaar stond ze in een stal vlak naast de buiten deur zodat ze lekker in de frisse lucht stond.. Echt aan einde zei de dierenarts ook dat hij die benauwde pony van de eerste jaren niet meer herkende, zo was ze opgeknapt. Helaas heeft ze haar leven moeten laten door een hele andere rede Verdrietig .

Irene2

Berichten: 5235
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-03 22:30

hoi!
Tjah, dat zou inderdaad een goed idee zijn op een buitenstal ofzow..maarjah, die eigenaar moet dat wel net willen, en natuurlijk wil ie dat neit , omdat Miranda in zijn stal bij huis staat(hijs al 80 jr oud) en hij niet ene pensioenstal wil of een stal erbij wil bouwen.....en dat "stom stukje gras", ik bedoelde het niet zo hoor, maar ik was gewoon zo kwaad.. Verdrietig . ik heb helemaal niets in te brengen........de veearts heeft trouwens geconstateerd dat Miranda nooit beter zal worden. hoogstens iets minder benauwd...zij heeft toen ook aangeraden Miranda op Rubberen matten te zetten, maar dat von Gerrit were teveel werk, dus ze staat nog steed op krullen. Boos! Boos! ik perobeer Miranda er zoveel mogelijk uit te krijgen, meer kan ik niet doen...toch? Huilen Huilen Huilen Huilen Verdrietig
Bedankt voor jullie reacties!

Koetjespaard

Berichten: 108
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 20:57

Hai,

mijn vroegere verzorgpony had bronchites (ook chronisch), eigenlijk kreeg ze het benauwd zodra ze echt wat ging doen. Gelukkig stond ze dag en nacht buiten en als het weer gunstig was had ze er minder last van, dan kon je nog best veel met haar doen. (rijden mocht niet meer). Goed van je dat je haar zoveel mogelijk naar buiten probeerd te doen, meer kun je inderdaad niet doen want ze is niet van jou. Die eigenaar heeft niet echt veel over voor haar, dus ze heeft geluk dat jij er ook nog bent!

Irene2

Berichten: 5235
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-03 15:40

hoi!
heel erg bedankt! ik ben al een beetje weer opgebeurt....tjah....ik hoop dat het ooit nog een keer goed komt...die vent leeft ook niet lang meer denk ik....( Bloos) wie weet wat er dan met Miranda gebeurt...we zullen zien!! bedankt voor je reactie! Haha!