Nieuw zadel van het merk Flair.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 12:56

FLAIR is inderdaad geen merk maar een systeem net zoals CAIR. By CAIR (Wintec/Bates) hebben de "luchtkussens" een vaste inhoud en bij FLAIR kan de inhoud veranderd worden, wat best makkelijk is als een paard van vorm veranderd.

In principe kan ieder zadel geFLAIRed worden, dus dat is waarschijnlijk wat er aan de hand is met dit zadel. Vrij standaard zadel, met FLAIR panels.

De voorstanders van deze systemen zullen je vertellen dat het paard veel vrijer en makkelijker onder het zadel beweegt dan met traditionele kussens.

Net even gekeken voor je, en deze zadelmaker in Nederland weet (zo te zien) meer van FLAIR:

http://www.zadelmakerijboer.nl/index.html



manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 12:59

Maar daar zat je dus net te kijken... duh Knipoog

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 13:05

Sterker nog, ik had het helemaal niet gelezen, vandaar mijn opvolgende post waar ik er pas achter kwam dat dat het zadel was waar ze naar zat te kijken. Op het eerste gezicht ziet het er uit als een vrij standaard zadel, maar dat is het dus echt niet.

Ik ben zelf niet overtuigd van het verwisselbare zweetbladen systeem, om het zadel om te bouwen van dressuur naar VZ naar springen, omdat je dan wel erg de rest van het zadel buiten beschouwing laat.

Als dubbele stijgbeugelhaken hetzelfde is als langere stijgbeugelhaken vind ik dat wel weer mooi.

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 13:14

Dat is zeker waar. Ik heb ook heel bewust voor mijn Kieffer gekozen omdat daar de boom relatief makkelijk van aan te passen is. Vind ik met een jong paard erg belangrijk. Die zadelmaker heeft ook Korrector pads... vraag me af wat die in eurootjes kosten... zijn in pond sterling nl. behoorlijk duur Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: carin0903, Dartel, Irma77, meggiemeg, MyWishMax, Poety, Sanet, sterregoud, StonedRomy, supervon78, vordur, XladyX, xSimonee, Yontheke, Zinzi_jewel en 84 bezoekers