Paardenvrouwen en het huishouden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Paardenvrouwen en het huishouden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-03 19:13

Nadat de paardenvrouwen en hun kledingkeuze besproken zijn vraag ik me af hoe het zit met paardenvrouwen en het huishouden.

Ik heb zelf een enorme hekel aan het huishouden, vind het echt zonde van mijn tijd en als het even kan ben ik het maar aan het uitstellen. Knipoog
Ik had een werkster maar helaas die stopte er op een zeker moment mee en ik vind het best moeilijk om een vreemde in mijn huis te laten werken.

Als ik dan van collega's hoor hoe vaak ze de ramen zemen, staat het schaamrood mij op de kaken Bloos . Als ik het eens per jaar doe is het veel.
Ik vind het ook absoluut niet belangrijk.

En strootjes op de mat, daar ontkom je niet aan als je paarden hebt.

Hoeveel tijd besteden jullie gemiddeld per week aan het huishouden?

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 19:17

Te weinig! Haha!
Ramen zemen? Hoe moet dat? Dat is iets -samen met strijken- wat ik dus werkelijk nooit doe. De regen spoelt ze wel schoon!

Met 2 honden, 2 katten en een kleuter in huis zorg ik wel dat de woongedeeltes van het huis altijd schoon zijn. Verder ben ik niet zo'n schoonmaaktype. Haha!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 19:21

Hmmmm ik mest liever 10 stallen uit dan dat ik het huishouden doe...dat zegt genoeg denk ik Schijnheilig

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 19:27

haha, ik ben dus niet de enige.....ik probeer de boel wat bij te houden door de boel wat op te ruimen en regelmatig te stofzuigen (lees:1x in de 2/3 weken, we hebben geen honden en katten in huis)
mijn vriend en ik werken allebei best veel en zijn weinig thuis.
afstoffen doe ik alleen als het opvalt dat er stof ligt,
van mij allereeerste salaris heb ik meteen een afwasmachine gekocht,
ik doe de was en mijn vriend centrifugeert en doet het in de droger,

kortom een huishouden van jan steen...

wij zijn aan het verbouwen, de stallen zijn net klaar en de nieuwe huiskamer kotm nog, mijn moeder lacht haar krom dat ik het altijd over de vorderingen van de stallen heb en nooit over de woonkamer,

ik heb geen kleren die ik moet strijken....

de ramen neem ik misschien 2x per jaar af met glassex,

vreselijk he?

boemel

Berichten: 8362
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 19:28

Geen idee in uren. De ene week meer als de andere, ligt eraan of de badkamer/keuken een grote beurt moet hebben. Ik heb er een behoorlijke hekel aan, vooral aan strijken.

Het ziet er bij ons meestal wel netjes uit, want we houden het wel bij. De ramen laten we iedere maand door de glazenwasser doen, maar aan de binnenkant kunnen ze hoognodig een beurt gebruiken.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 19:36

Ik doe alleen het nodige zoals afwas en was de rest bewaar ik voor de zaterdag dan doe ik mijn hele huis. Bedden verschonen, badkamer schrobben en de weekboodschappen. De ramen was ik pas als ik er niet meer door heen kan kijken Lachen

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 19:41

tja dat bedden verschonen doe ik ook niet zo vaak, en af en toe ga ik even met de natte handdoek door de badkamer....

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 19:51

Hmmm huishouden wat is dat? Een keer in de week komt er iemand bij ons schoonmaken. Mijn vriend kookt en doet de kattenbakken en ik doe de was. Dat betekent dat ik de was van de wasmachine in de droger gooi en daarna in een kast. Zelfs vouwen doe ik niet. Oh ja en ik ruim de vaatwasser in en uit..soms...
Ik hou wel de tuin bij..telt dat ook mee?

dell_1
Berichten: 1961
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 19:58

Hmm ik woon nog thuis (ben 15) dus mijn moeder doet nog alles. Maar ik kan niet eens mijn eigen kamer schoonhouden dus dat word later nix Boos!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 20:00

Pjjieeew! Ben ik toch niet de enige!!
Huishouden, echt no way! Ik houd daar echt niet van, vind het zonde van mijn tijd. Als ik na mijn werk thuis kom ga ike cht niet meer mijn huis poetsen. Mijn paard heeft die poetsbeurt harden nodig!

En een slimme oplossing voor ramen zemen: Glassex Haha!
Stofzuigen is het enige wat ik "regelmatig", dat duurt niet zo lang en opeens lijkt de kamer veeeeeeel schoner!

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 20:47

Heerlijk ! Wat herkenbaar, ik dacht dat ik de enige sloddervos was. Gelukkig niet dus.

De was blijft (schoon) bovenop de wasmachine liggen tot we het weer nodig hebben. De plavuizen veeg ik zo'n 3 x in de week (3 verharende katten) en als er visite komt is er paniek in huis.

Eigenlijk zou er vaker visite moeten komen, dan blijft het wat netter Haha! .

Sunny
Berichten: 404
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 20:48

Wij hebben voor 1x per twee weken een huisman! In een middagje (echt waar!) het hele huis gestoft, gestofzuigd, gedweild, badkamer en wc's gedaan, en ramen gezeemd (kan die niet zo goed, doet het met een doekje, dus allemaal strepen). Ben erg snel gewend aan iemand in huis hoor. Nadeel is dat we al z'n verhalen incl. sappige details moeten aanhoren van zijn nieuwe (mannelijke) veroveringen! Sinds hij er is doe ik zelf niet zo veel meer, beetje bijhouden. De stallen zien er wel altijd netjes uit! Schaam me soms rot bij onverwachte visite: modderkluiten en stinkende schoenen bij de voordeur! (ben de enige in de vriendengroep met een paard)

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 20:59

Euh in ons eigen huis... misschien 1 uurtje in de week in totaal Haha!
Echt heel erg, het is ook altijd heel rommelig, ik vind altijd dat ik mijn tijd wel beter kan besteden. Ons huis is schoon maar rommelig Haha!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 21:22

Ik háát het huishouden!! Boos! Ik had een schoonmaakkabouter (m'n moeder) maar die heb ik ontslagen sinds ik Gammon heb, dat kon ik niet meer betalen. Dus nu moeten we (lees ik veel en vriendlief weinig) het zelf allemaal weer doen en ik baal hier als een stekker van!!! Ik doe het wel, schop m'n vriend af en toe onder zijn kont en het ziet er allemaal nog wel redelijk uit. Ik blijf me soms verbazen als ik bij andere mensen thuis kom... het kan altijd nog véél erger dan mijn huis. Haha!

Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 21:37

Ik heb af en toe zo'n schoonmaakbui. Maar over het algemeen doe ik de was en het opruimen even snel voordat ik naar m'n werk ga. De rest doet mijn man.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 21:42

Eens per week heb ik een schoonmaakmeneer over de vloer, daardoor doe ik inderdaad weinig. Maar vind zelf dat je je tijd wel beter kan besteden. Heb een drukke baan, en de paarden, en een sociaal leven. Dan heb ik echt geen tijd om nog op te ruimen ed.

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 22:14

wassen en strijken doe ik dus nooit, kan ik niet eens, dat doet mijn manlief. Daarnaast zuigt hij het huis, ruimt de afwasmachine in en uit, kortom ik doe dus zeer weinig in huis.
Maar goed de stallen zien er altijd heel erg netjes uit, verder als er palen kapot zijn of iets dergelijks maak ik dat weer in orde.
De kinderen rennen ook in en uit, helaas ligt er soms meer stro en hooi binnen dan dat er zou horen te liggen.
Ik weet 1 ding heel zeker, alles draait hier om de paarden en de rest is bijzaak.
Het is maar goed dat mijn broer af en toe eens op visite komt, krijg ik het op mijn heupen en dan is het huis ook werkelijk brandschoon, incl. de ramen Haha!

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 22:35

Hahaha, geweldig herkenbaar allemaal, ik denk dat wij paardemensen hun tijd liever besteden in de stal dan achter de stofzuiger.

Citaat:
als er visite komt is er paniek in huis


Hier net zo, dan wordt er ineens even snel gezogen en wordt de salontafel met glassex van de hondeharen verlost Bloos

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 22:39

Gelukkig heb ik een hele trouwe huishoudster die eens per week komt Lachen

Het enige wat ik doe is af en toe een wasje draaien en de vaat in de vaatwasser stoppen Haha!

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 22:47

Siggy schreef:
Hahaha, geweldig herkenbaar allemaal, ik denk dat wij paardemensen hun tijd liever besteden in de stal dan achter de stofzuiger.

Citaat:
als er visite komt is er paniek in huis


Hier net zo, dan wordt er ineens even snel gezogen en wordt de salontafel met glassex van de hondeharen verlost Bloos


Inderdaad heeeeeel herkenbaar..
Ik heb gelukkig een man die me erg veel helpt.. Oftewel we doen samen het huishouden..
Ik heb een vaatwasser, droger. etc alles om het maar zo makkelijk mogelijk te houden..
2 a 3 x in de week wordt er gezogen/gedweild.. Ik moet wel met 4 honden.. Maar soms wordt het wel uitgesteld naar het weekend.. Zaterdagmorgen is meestal onze sopochtend.
De was doe ik de hele week door..Strijken, alleen als het nodig is en dat is dan vaak alleen met feesten en partijen. Dan komt het nette goed weer uit de kast.
Ramenlapen.. Alleen zomers. Ik heb van die lange vitrage dus ik kan niet zien hoe vies ze zijn Knipoog Visite mag dan ook nooit onaangekondigd komen Clown Bloos Bloos

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 23:20

Huishouding, mmmm een hekel aan, maar het moet! eenmaal gebeuren. Ik stofzuig zeker 3 a 4 x per week. We hebben 2 honden die het nodige meenemen van achter. Stoffen als ik wat zie liggen. Ramen lappen ....2 x per jaar???. Als de wasmand vol is dan ga ik wassen. Strijken hoef ik haast niet te doen, gelukkig maar, heb ik een pest hekel aan. Misselijk
We hebben sinds 1 jaar een 2de hands afwasmachine (dank je Julke) dat is Henk zijn pakkie an! Koken doe ik Vingers aflikken Vork , dat vind ik heel leuk om te doen. Party!! Party!! De boodschappen doet Henk elke week.
We proberen de huishoudingen met z'n 2en te doen. Ik heb gelukkig een man die zegt, alle 2 werken we, dus alle 2 het huishouding doen. Het meer en deel hier doe ik, dus de stallen, paarden en de huishouding.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 23:28

Gelukkig heb ik nog niet zo veel huis. Ik hoef dus nog niet zoveel schoon te maken. Maar het is nu al moeilijk Cool
Zodra ik het me kan veroorloven ga ik op zoek naar iemand die mijn huis schoon maakt. Daar wil ik mijn vrije tijd niet aan spenderen.
Koken is een heel ander verhaal, dat is zelfs leuk om te doen.

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 23:46

Hoewel het niet mijn hobbie is probeer ik toch best redelijk wat aan het huishouden te doen, ik moet wel aangezien ik ook nog 2 grote honden in huis heb lopen, dus witte haren en zand overal...
Ik heb gelukkig een afwastruus dat scheelt, maar ik veeg elke dag wel mijn huiskamer (houten vloer) en de bijkeuken.. wassen tja het moet he?! maar strijken doe ik dus echt niet, tenzij het echt moet dan maak ik een uitzondering Haha!
Ik heb eigenlijk 1 vaste dag per week dat ik echt mijn hele huis even doorloop.. ik verplicht mezelf daartoe.
Ramen wassen doe ik ongeveer 1x per jaar Haha!

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 23:48

Oh ja, kennen jullie dit ook : als je een paar palen slaat en de letters ophangt, dat je dan gewoon je eigen bak in huis hebt. Hoezo zand ?? Haha!

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 23:52

Craignethan schreef:
Oh ja, kennen jullie dit ook : als je een paar palen slaat en de letters ophangt, dat je dan gewoon je eigen bak in huis hebt. Hoezo zand ?? Haha!


Ja dat ken ik Haha! wij moeten niet voor niets vaker de houten vloer lakken... hihi helemaal gezandstraald door al dat bakzand..