Moet ik hem nou blijven verzorgen of niet? :s

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Moet ik hem nou blijven verzorgen of niet? :s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-03 20:15

Hallo,
Ik verzorg nu sinds een paar weken een fjord. Hij heet Banjo en het is een ruin van 7 jaar. Hij kan voor de kar en onder zadel. Nu heb ik gehoort dat hij in mei word verkocht. Ik weet niet wat ik nu moet doen!
Aan de ene kant wil ik hem blijven verzorgen, omdat hij best lief is en omdat ik er nog veel van kan leren enzo. Maar aan de andere kant is het nu beter om te stoppen, want nu heb ik nog niet echt een band met hem dus dan is het nu nog niet zo moeilijk om afschijd te nemen. En als ik heb tot mei blijf verzorgen dan word het veel moeilijker!
Weten jullie wat ik moet doen? Scheve mond

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 20:33

Ja je kan hem opzich wel blijven verzorgen maar dan moet je goed in je achterhoofd houden dat hij weg gaat.En probeer je er niet te veel aan te hechten ookal is dat moeilijk,gewoon leuke dingen met hem doen deze laatste tijd.

maar als je zelf echt denkt dat het je niet lukt om je niet aan hem te hechten zou ik het niet doen want dan word het in mei idd moeilijk...

Larissa

Berichten: 729
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 20:44

Als je van jezelf al weet, dat het moeilijk gaat worden stop dan met verzorgen en gebruik die tijd voor een andere vzpony. Maar aan de andere kant het zijn nog drie maanden en in die tijd heb je weer veel geleerd in een korte tijd en kan je beter gaan rijden en na in die drie maanden die je nog hebt kun je op zoek gaan naar een andere leuke verzorgpony.

Als ik in jouw schoenen stond zou ik hem toch nog blijven verzorgen, want zoals je zelf al aangeeft je leert er veel van maar in die tijd ook op zoek naar een andere pony gaan. Al is afscheid moeilijk nemen, je moet denken aan de leuke tijd die je in die korte tijd met elkaar beleefd hebt. Maar het is tenslotte jouw keuze en die kan ik niet voor je bepalen...Succes Lachen

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-03 20:46

ik heb nog een aantal verzorgshetlanders die ik ook onwijs tof vind. Maar het is zo moeilijk om te kiezen Bloos

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 22:16

Nou mijn mening ken je al....
Maar als je van te voren een beetje kunt inschatten of je het aan kan dat hij weggaat na hem een tijdje verzorgt te hebben, zou ik het doen. T is eigenlijk wat SANEX zegt, als je maar blijt onthouden dat hij weg moet

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 05:46

Je moet doen waar je je zelf het beste bij voelt. Denk je dat je het straks te moeilijk gaat vinden als hij idd weg gaat, dan kun je misschien beter nu al stoppen.
Maar als je je erop kunt instellen dat hij weg gaat, kun je misschien nog een paar maandjes plezier met hem hebben...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 12:31

Idd Linda250. Als je vooral last hebt van moeilijk afscheid nemen, dan zou ik het niet doen. Maar wie ben ik? En een Shetlander is wel effe wat anders dan een Fjord (qua stokmaat).
Maar doen wat je denk dat het beste voor je is.

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-03 18:38

Hoe bedoel je yaar? een shetlander is anders?

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 18:49

I.v.m. rijden, er kan niet zoveel achter de kar, nogal klein etc denk ik marieke Knipoog.
Maar je moet zelf kiezen, ik heb ook één van de pony's van Loolapelooza verzorgd, ik wist dat die verkocht ging worden, maar het was een schatje, 4 jaar oud(kende bijna niets) en we hebben samen heel veel geleerd. Echt iets misdoen kon ik niet, ze werd verkocht als gezelschapspony in een wei, dus ze moest misschien alleen eens wat wandelen.

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 18:54

Marieke_456 schreef:
Hallo,
Nu heb ik gehoort dat hij in mei word verkocht. Scheve mond


Heb je het gehoord van de eigenaar zelf of gewoon gehoord van mensen? Een verzorgpaard dat ik had, zou al 20 keer zijn verkocht als ik de verhalen had geloofd.

Advies van iedereen is goed, daar heb ik niks meer aan toe te voegen.

LMsWinnetou
Berichten: 1613
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 19:00

Hey, ik zou absoluut blijven rijden. Ik had ook een heel gaaf verzorgpaard, waarvan ik na 2 maanden verzorgen hoorde (van de eigenaresse) dat ie verkocht zou worden. Huilen Ik was er kapot van, maar ben met veel plezier blijven rijden. Ik genoot van alle tijd die we hadden. Toen werd ik opeens op een zondag gebeld: dinsdag zou ie weg gaan. Huilen Vreselijk absoluut, maar ik heb een geweldige tijd met m gehad. Lachen Mijn tip is dus zeker: blijf rijden, en geniet ervan!

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 19:09

Nou, ik heb dus precies hetzelfde gehad. Ik mocht een paard verzorgen maar dan voor niet te lange tijd omdat hij weg(GEGEVEN) werd..
Ik heb het tóch gedaan, en het was heel leuk! In het begin kon ik niet zoveel met hem, maar na een tijdje ging het al beter en ging het ook steeds beter m,et zijn conditie. Op een gegeven moment reed ik bijna elke dag, maar ik had niet door dat de tijd zó snel ging. Toen kwam er een klein ponytje daar in een stad te staan, omdat die een verwonding had. De eigenaresse van dat ponytje (jolie) kwam dus ook vaak bij die stallen. Daar raakte ik mee aan de praat en zij vertelde mij dat ze nog een pony had staan waar ze geen tijd voor had (ies) dus ik had gelijk een nieuwe verzorgpony! Eerst ging ik natuurlijk nog even door met Boris, omdat die bijna wegging. Ik had er echt heel veel verdriet om! De dag vantevoren heb ik nog een lange buitenrit op hem gemaakt, en helemaal huilen enz (toen wou ik ook nog even langs 2 meisjes van de manege waarvan de vzpaarden tegenover ies staan. Toen ik daar langskwam riepen ze dat ik weg moest gaan, omdat ze even bezig waren met 1 van die paarden. Toen voelde ik me nóg rotter) De dag dat hij wegging wou ik erbij zijn, dus ik was daar al heel vroeg. Heb hem nog even gepoetst, met de nieuwe eigenaar gepraat e.d. Daarna op de trailer gezet, en nog een trap als aandenken erbij En god, wat was IK blij dat het stortregende toen ik naar huis moest fietsen!! Een paar weken daarna ben ik begonnen met ies. En ik ga nu nog regelmatig langs bij boris, en ik mag ook op hem rijden dan!

Het is een beetje lang verhaal geworden, niet erg interessant ofzo. Maar dan heb je toch een idee van hoe zoiets kan gaan. Ik heb enorm veel plezier gehad van boris, en ik had die tijd voor geen goud willen missen! Het is even moeilijk als die weggaat (en ze zeggen wel: als je het vantevoren weet kun je je er niet aan hechten enz.. Maar dat ligt echt anders!) En via boris heb ik nog een andere pony kunnen vinden om te verzorgen. Ook rijd/hobbel ik weleens op een half(niet) ingereden andalusier die ook op die locatie staat..

DOEN DUS!!

mrnino

Berichten: 995
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Een plaatsjuh bij `t ijsselmeer ENKHUIZEN !

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 19:20

ik ben het met yolientje eens veel sterkte

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-03 19:48

Symmetje"]
[quote="Marieke_456 schreef:
Hallo,
Nu heb ik gehoort dat hij in mei word verkocht. Scheve mond


Heb je het gehoord van de eigenaar zelf of gewoon gehoord van mensen? Een verzorgpaard dat ik had, zou al 20 keer zijn verkocht als ik de verhalen had geloofd.

Advies van iedereen is goed, daar heb ik niks meer aan toe te voegen.
[/quote]

Van de staleigenaar en iemand heeft de eigenaar nog op gebelt en hij staat dus te koop. Het is een handelaar en die stellen eht niet uit denk ik... Scheve mond

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 19:49

Sorry hoor Angelke, maar ik kan het niet laten even te reageren...
Met een shet kan je wel veel, veel meer dan de meeste mensen denken. Marieke doet al VD met ze, en daarnaast kan je ze ook nog aan de lange lijnen laten lopen, enz... Er is vast nog wel meer...

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-03 19:57

hahaha die yolientje!
Shetlanders zijn onwijs veelzijdig
VD, longeren, lange lijnen, voor de kar. Alleen rijden is een probleem, maar dat vind ik niet erg! Er zijn nog zoveel andere dingen.....
Ik ben trouwens wel op zoek naar misschien een meisje die timon af en toe wil berijden Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 20:09

Ik bedoel qua hoogte.Dat een Shetlander kleiner is dan een Fjord. Niet dat ik Shetlanders stom vind ofzo. Juist helemaal niet ik heb er zelf ook 1.

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 23:43

Als je denkt ervan te kunnen leren, doen!
Manegepaarden worden ook weleens verkocht, dus daar heb je ook niets over te zeggen of ze opeens weg zijn, maar je leert er uiteindelijk wel zo van rijden, dat je met een ander (eigen) paard verder kunt.
Stel je er dus op in, dat het gewoon is om te leren, niet om super maatjes met elkaar te worden Lachen

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 00:59

Het ligt eraan, heb je een kans om aandere paarden/pony's te verzorgen? zo ja, dan zou ik stoppen, zo nee, zou ik wachten totdat je een ander hebt gevonden, klinkt hard maar je moet wel altijd blijven onthouden dat hij weg kan gaan.