Rare uitspraken instructeur/instructrice?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
boemel

Berichten: 8452
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Rare uitspraken instructeur/instructrice?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-03 20:49

Ik kreeg laatst te horen van mijn instructrice dat ze vond dat er niemand anders op mijn paard moest rijden. En dat het anders in overleg met haar moest.
Ik was werkelijk stomverbaasd! Ik had echt zoiets van 'dat bepaal ik toch zeker zelf'. Voor de duidelijkheid mijn paard is normaal te rijden en ik heb er laatst 1x iemand anders een kwartier op laten rijden, die ook nog eens beter rijd dan ik dat doe.

Hebben jullie ook wel eens uitspraken van je instructeur/instructrice waar je echt je ?????????????? bij zet?

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 21:00

Mijn vorige instructrice zei dat je gewoon hoefslag moest volgen en geen voltes mocht rijden, ook niet als je dicht op je voorganger zat. We waren maar met z'n drieen, in een 20x40 bak! Dan denk je toch ook Verward !
Maar dat van jouw is nog wel veel raarder.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 21:13

maar wat was er voor uitleg dan? Ik kan me niks geks herinneren eigenlijk.

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 21:20

Gisteren:

*Buitenschouder naar buiten trekken op een volte. Ik weet niet of iemand dat kan, maar ik ga dan gewoon tegen mijn paard inzitten. Ze bedoelde dus echt naar achter, niet gewoon "niet naar voor vallen ermee".

*Nageven bereik je door constant kneepjes te geven. Dan speel ik mijn aanleuning dus kwijt, of is ze allesinds niet constant.

*Uit je vuisten rijden, dus met strakke polsen.

Ik ben dus erg aant twijfelen of ik daar wel wil blijven lessen, gewoon al omdat ik van al die dingen het nut niet snap. En vooral omdat ik het al zolang anders doe Haha! . Misschien fout, maar ik heb er lol in en heb nog nooit een paard horen klagen Lachen (toch niet héél erg).

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 21:33

rare instructrices hebben jullie..... Haha!

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 21:40

haha, als ik zulke insturctie zou hebben zou ik zo weg zijn

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 21:59

nou die van mij geeft me allerlei namen, behalve de goede.
meestal krijg ik dan eerst een paar paardennamen te horen, dan een paar van mensen die op stal lopen, en als ik dan geluk heb, zit die van mij er ook bij hehe.

maar verder is het een aardige meid, geeft goed les, kan je goed mee praten, neemt je mee naar winkels, (die achteraf gesloten blijken te zijn)
gaat met je stappuh oftewel, een wereld meid.

groeten jeffrey

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 23:07

Ik ben denkelijk weg, heb ze pas een keertje gehad.

Paar keer aanzien en tenzij ik goede verklaringen krijg voor haar instructies ga ik maar terug naar mij instructricetje, zonder diplomaas maar met véél meer inzicht en gevoel naa mijn mening

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 23:16

Die van mij kletst altijd met iedereen die buiten de bak staat, maar daar hadden we wat van gezegd en nu doet ze het niet meer Haha!

En ze geeft mij niet echt les, ik heb het gevoel alsof ik doelloos het hele uur rondjes zit te hobbelen...er wordt niets tot bijna niets tegen me gezegd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 09:21

Ik snap niet dat jullie bij zulke instructeurs blijven rijden.....

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 09:44

Bij mij was het ook m'n vorige instructrice. Ik ben blij dat ze weg is, want ze was de ponyclub instructrice, dus daar is lastig van af te komen.

gomir

Berichten: 25544
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 10:16

merel blom schreef:
haha, als ik zulke insturctie zou hebben zou ik zo weg zijn


Zo pak ik het ook aan, vandaar dat ik niet meer op de rijvereniging les, maar iets duurder zelf wel voor instructie zorg *LOL*
Ik vind een springinstructeur die roept dat je voorover moet gaan zitten, met je benen moet wiebelen en vooral je teugels als waslijnen in de wind moet laten klapperen erg leuk, maar als je zo een L-parcours ingaat dan is dat wel een beetje een kamikaze-actie hoor Haha! Ben dus na drie lessen maar gestopt en sindsdien hoor ik op de club steeds dat ik er geen verstand van heb *LOL* Best hoor, maar die van mij springt nog en die van jullie komen meestal niet eens bij hindernis 4! Tong uitsteken
Het is natuurlijk wel ontzettend leuk om tijdens de springles in de andere bak te rijden...Het kan zo naar de leukste thuis Lachen

Met dressuur hetzelfde verhaal, weet niet eens meer wat er niet klikte, maar het was een groot drama. Heb het niet eens meer een tweede kans gegeven en ben dus bij onze oude instructrice gaan lessen Party!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 10:26

Ik ken een instructrice die paarden al vrij snel 'leert' appuyeren.
Zodra een paard kan wijken geeft ze als opdracht ht paard om te stellen en door te gaan met wijken. En dat is volgens haar hetzelfde als een appuyement......
Ik ken ook geen enkele leerling van haar die ooit de L uit is gekomen.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30655
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 10:27

Ik zal idd ook gelijk weggaan. Ik ben heel tevreden over mijn instructrice, ze komt nu al jaren bij mij, en het gaat goed. Het klikt super tussen ons. Ik snap wat ze zegt, en mocht ik het niet snappen dan vraag ik om uitleg, en dat krijg ik.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 10:55

Ja mijn instructriece, wil de ene keer wijken en als het niet lukt, gaan we daar bijna een maand mee verder Verward
En de ene keer moet parouscha abnormaal voorwaarts en de andere keer weer niet/
Soms snap ik ze niet hoor Haha!

Zonnetje81
Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 10:59

Ik ben ook super tevreden over mijn instructeur. Ik houdt het al aardig lang vol moet ik zeggen hehehe iets van 6 jaar ofzo.
Als er ooit "rare" aanwijzingen gegeven worden dan overleg je dat toch gewoon? En van die rare bemoeizuchtige dingen laat je toch langs je afgaan of zegt gewoon dat je zelf wel over je paard beslist. Maar ja ik hoor wel meer rare dingen ooit.
Maar echte rijtechnische missers die er regelmatig zijn....??? Ik zou pleitte zijn.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 11:00

Nu rijd ik western, maar in een paard opmerkingen die jullie instructeurs tegen jullie hebben gezegd, kan ik me wel vinden.

Mijn instructrice zegt ook dat ik met strakke polsen moet rijden, en vanuit mijn elleboog.

Eens een andere ruiter op je paard laten rijden kan ook helpen om foutjes die je er zelf in hebt gereden naar boven te halen. En wat is er mis mee om hulp te vragen als je tegen een probleem aanloopt dat je zelf niet op kunt lossen?
En ook als je niet om hulp vraagt, zou ik me toch afvragen waarom ze dat tegen me zegt. Het kan een diplomatieke manier zijn van aangeven dat er een probleem is.

En constant op de hoefslag moeten rijden, ook als een ander voor je zit, helpt met verzanelen en tempo reguleren. En als je echt niet uitkomt, ga je toch even terug naar de stap of ga je even halthouden?

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 11:02

Nou niks raars, maar wel iets leuks elke keer als ik naar beneden kijk (altijd dus bijna) verzint ze iets anders, zoals: "er ligt hier geen geld in de bak hoor" of "wat voor je is is veel interessanter, dat onder je is alleen maar zand" *LOL*

boemel

Berichten: 8452
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-03 11:18

De dag voordat ik iemand anders op mijn liet rijden had ik een uur prive-les van haar. Ik kreeg mijn paard er niet echt lekker doorheen, dus moest ik wat eerder stoppen van haar. (ik was het er zelf niet zo mee eens, maar heb daar verder niets over gezegd). En sorry, maar als je paard al niet zo lekker loopt, om de 5 minuten roepen, van 'oh wat loopt je paard toch slecht' vindt ik weinig opbouwend en weinig motiverend. Omdat ik zelf een beetje twijfelachtig en rot-gevoel had na die les, heb ik de dag erop gevraagd iemand anders gevraagd er eventjes op te rijden, zodat ik zelf kon zien hoe 'het plaatje'er uit ziet en ik ook de mening van een ander kon horen, om na te gaan of er echt een probleem zit.

Hij vond mijn paard fijn, maar vond dat ik haar wat harder moest aanpakken, omdat ze een beetje bazig deed. Daar ben ik op doorgegaan en het werkte super, want ze liep en loopt nog steeds heerlijk.
Daarbij wil ik niet zeggen dat mijn instructrice slecht is, want ik heb wel een hoop van haar geleerd.

Toevallig kwam ik mijn instructrice vandaag tegen. En ze gaf me aardig de volle laag, dat ik dus niemand zomaar op mijn paard moest laten rijden en dat ik mijn eigen rij-problemen moest oplossen en dat ik anders haar er op had moeten laten (iets wat ik haar al diverse malen aangeboden heb, maar daar komt steeds niets van). Als ik daar niet naar luisterde, moest ik me geld maar aan iemand anders gaan besteden. En verder dat ik maar les moest nemen, van diegene die haar gereden had. (Hij geeft niet eens les!). Ik heb haar rustig mijn standpunt proberen uit te leggen, maar dat had, vrees ik , totaal geen zin.

Ik geloof dus niet dat er een vervolgles komt. Wel jammer dat het zo moet lopen.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 11:20

Geen handvol maar een landvol instructeurs. Waar zit je ergens? Misschien kan ik je nog een tip geven.

En inderdaad een instructeur die alleen negatieve punten benadrukt is niet leuk. Af en toe wil je ook horen dat het goed gaat.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 17:00

Uitspraak: Zie je teugels als een spons, knijpen, knijpen.
uitspraak: Trap hem vooruit! (als je in galop wilde Verward )

Uit de manegepony tijd Knipoog

Miri

Berichten: 1622
Geregistreerd: 01-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 17:15

als we (mijn zusje en ik) tegelijk een kkleine volte halve baan moeten maken zegt onze instrectrice MARS en dan moeten we een halve volte maken.En als we moeten galoperen zegt ze:Zo nu gaan we even galoppen haha

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 17:56

Mijn vorige instructrice bleef volhouden dat ik mijn hand laag moest houden, terwijl ik ze al open haalde aan mijn zadel, ook was het goed als ie achter de teugel kwam, want dan liep hij mooi over zijn rug... Ik ben met haar dus ook gestopt en heb nu een instrcutrice waarmee ik het erg geod kan vinden

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 19:06

Jippie schreef:
Ik ken een instructrice die paarden al vrij snel 'leert' appuyeren.
Zodra een paard kan wijken geeft ze als opdracht ht paard om te stellen en door te gaan met wijken. En dat is volgens haar hetzelfde als een appuyement......
Ik ken ook geen enkele leerling van haar die ooit de L uit is gekomen.


Volgens mij ken ik die ook!!!!

gomir

Berichten: 25544
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 21:06

boemel schreef:
Toevallig kwam ik mijn instructrice vandaag tegen. En ze gaf me aardig de volle laag, dat ik dus niemand zomaar op mijn paard moest laten rijden en dat ik mijn eigen rij-problemen moest oplossen en dat ik anders haar er op had moeten laten (iets wat ik haar al diverse malen aangeboden heb, maar daar komt steeds niets van). Als ik daar niet naar luisterde, moest ik me geld maar aan iemand anders gaan besteden. En verder dat ik maar les moest nemen, van diegene die haar gereden had. (Hij geeft niet eens les!). Ik heb haar rustig mijn standpunt proberen uit te leggen, maar dat had, vrees ik , totaal geen zin.


Lijkt me duidelijk! Graag of niet hoor *LOL* Geen handvol, maar een landvol...Haha! Ik laat me door niemand afbekken en ga er zeker niet voor betalen...Knipoog Al mogen ze wel een keer nadrukkelijk een brul geven als ik voor de zoveelste keer hetzelfde foutje maak(komt gelukkig niet zo vaak voor Haha! ), maar dat is wat anders dan uitschelden en de grond intrappen!

Een goede instructeur/instructrice is goud waard Party!!