Kiwi Ka meets De Buik van Lielle!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Kiwi Ka meets De Buik van Lielle!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-03 23:24

Gisterenavond was het zo ver: ik zou bij Lielle op stal gaan kijken! Lielle en ik hadden elkaar al eens IRL gezien op de snuffelmarkt in Mantinge, maar haar paarden had ik nog nooit gezien. Ik werk redelijk dicht bij haar stal en het lag altijd nog een keer in de planning om langs te komen. Vorige week maar eens spijkers met koppen geslagen en een date voor woensdag gepland. Lielle pikte mij om 5 uur op bij station Den Bosch en al snel waren we op stal. Wat een rust daar! Heerlijk groot, ruim en mooie stallen. Even alle paardjes bewonderd: Pablo, Raimaer oftewel De Buik en natuurlijk Oude Heer Trammelant. Ze waren allemaal erg nieuwsgierig en knuffelig, vooral Pablo kroop bijna in m'n jaszak Haha!. En de buik van Raimaer was idd zoals ik me had voorgesteld van de foto's van Margreet!

Toen even omgekleed op het toilet. Daar bleek dat ik deze week maar even niet aan ramen en deuren moet komen: net als bij mijn auto afgelopen zaterdag viel ook hier het raam eruit toen ik de deur vastpakte... Schrok me rot, 't was een vrij zwaar kozijn voor zo'n klein raampje dat naar beneden kwam, maar gelukkig liep het goed af.

En toen het poets-en-rij-gedeelte. Antoine, de vriend-en-aanstaande-man van Lielle kwam ook nog even langs en ook Lielles moeder was op stal. Die ging Pablo longeren, dus die heb ik ook nog even zonder dikke deken gezien. Mooi koppie zit daar trouwens op, met twee van die wakkere oogjes die alles goed in de gaten houden! Raimaer opgezadeld en op naar de binnenbak. Lielle reed haar even lekker los (mooi gezicht zo van achteren: een stevige merrie met ergens hoog bovenop een klein meisje in een groene trui *LOL* ) en toen was het mijn beurt.

Daar zat ik dan, boven op De Buik. Ik had totaal geen moeite om m'n benen eraan te houden, die bleven mooi vanzelf op hun plaats liggen. En ik zat echt als in een luie stoel! Raimaer was goed voorwaarts en ze heeft een fijne draf, waarin ik lekker kon doorzitten. Galop hebben we niet gedaan, dat lukt niet echt meer met zo'n buik. Lielle stond me op een gegeven moment min of meer les te geven, heel leerzaam was dat. Op een gegeven moment moest ik (ik = L-ruiter) zelfs ap-pu-ye-ren... moeilijk woord ook nog eens zeg, met vier lettergrepen nog wel! Tong uitsteken Ik herkende trouwens wel wat van Ameretto in Raimaer, vooral dat voorwaartse, dat graag willen lopen. We hebben even wat voltes en wendingen gereden met veel tempowisselingen, en toen was het wel weer goed allemaal.

Lekker uitgestapt, De Buik afgezadeld en weer ingepakt en toen nog even alle stallen langs om de paardjes dag te zeggen. Trammelant is echt goud waard, wat een leuk dier is dat zeg! Ik snap nu heel goed waarom Lielle hem als 'lievelingspony' heeft ingevuld in mijn Pennyvriendjesboekje! *LOL*

Inmiddels was het nog geen 8 uur en we besloten om nog even een hapje te gaan eten in de stad. Aangezien we er allebei niet zo'n moeite mee hebben om ons in rijkleding in de stad te vertonen, hebben we ons niet meer omgekleed voordat we Den Bosch in gingen. Daar zaten we dan in onze rijbroek in het eetcafé, Lielle zelfs met haar rijlaarzen aan Haha!. Onder het genot van ieder een flinke schaal met salade hebben we nog gezellig zitten kletsen (en Lielle heeft daar in mijn Pennyvriendjesboekje geschreven Haha!). Ik had gehoopt om de trein van 21.50 nog te halen maar helaas... die reed letterlijk voor mijn neus weg toen ik de roltrap af kwam. Gelukkig gaan er ook nog vier intercity's per uur, dus ik was nog op een schappelijke tijd thuis.

En foto's... tja, die zijn we helemaal vergeten te maken, suf hè? Maar als je de foto's van [ITP] Op bezoek bij Raimaer, Lielle en de buik! en mij even op de plaats van Margreet denkt, dan heb je een impressie van hoe het er uit zag. Weet alleen niet of het er bij mij net zo mooi uitzag als op het onderste plaatje, maar het voelde wel heel relaxed aan! Lachen

Lielle, ik vond het hartstikke gezellig en ik kom zeker binnenkort weer langs als De Buik haar inhoud op de wereld heeft gezet! Ben wel heel benieuwd wat ik nou precies tussen mijn benen heb gehad Knipoog.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 00:39

Klinkt super! Ik ga bij Lielle langs als Raimaer geveulend heeft en misschien neem ik dan nog wel wat fans mee. (als dat mag...)

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 09:33

Hee, Karin. Wat leuk dat je De Buik, Trammelant en Pablo hebt leren kennen. Trammelant is echt een lieverd. Ik wacht met smart op de beschuit met muisjes, dan ga ik naar de Ex-Buik kijken.


Volgende keer ook even naar mij komen, hoor, ik woon maar 2 km. van Lielle’s paarden af. Lijkt me leuk een keer te meeten.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 11:53

Imker, ik heb Karin wel aangewezen waar je woonde (vanaf de doorgaande weg) dus dat komt goed. Het was idd heel gezellig, Raimaer's dikke BUIK kent inmiddels een flinke schare bewonderaars *LOL* *LOL* We wachten zelf met spanning de beschuit met muisjes af.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 13:14

Hihi, ik waarschuw je vast met je beschuit met muisjes, je BLIJFT smeren *LOL*.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 15:48

Leuk he?! Party!!

De Buik is lief Lovers

(En Lielle ook Knipoog )

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 15:50

Margreet schreef:
Leuk he?! Party!!

De Buik is lief Lovers

(En Lielle ook Knipoog )


Kom je een volgende keer ook even Imker uitproberen? Lijkt me erg leuk!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 16:05

Doe ik! Leuk! Party!!
Tzt combineren met de beschuit met muisjes ofzo.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 16:29

Ik verheug me erop!

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 16:48

Waarom wonen jullie nou allemaal zo ver weg...Verward
Ik moet toch maar eens een dagje naar Braboland...Haha! Al is het alleen maar om het beeld dat ik van Zuidhorn heb wat op te krikken Lachen

Leuk dat het lekker ging Karin, jammer dat jullie geen foto's hebben gemaakt.
Mocht je ooit eens ergens bovenin Noord-Holland verdwalen dan ben je welkom om mijn halve draver-SGW-er ook even te testen hoor Haha!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 17:18

Aaaaaaaaaaaah ik wil ook in het Pennyvriendjesboekje schrijven!!

Volgende keer als je ons meet dat boekje meenemen hoor Ka!
En De Buik... tja die zag er toch wel heel adorable uit... Lovers
Moet die niet eens onderhand een fanclub hebben? *LOL*

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 10:21

Dorine schreef:
Moet die niet eens onderhand een fanclub hebben? *LOL*


Hahaha en die van SuperJur dan? Pics volgen.... Tong uitsteken