dipje

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-03 10:25

Grrr. Het gaat de laatste tijd echt drie keer poedersuiker. Niet met mijn paard maar het ligt aan mij. Ik fok hem op, ben veels te gespannen en dat resulteerde gisteren dus in een enorme huilbui te paard. Ik had les en wilde juist weer eens lekker rijden. Geen hulpmmiddelen meer gewoon huppakee, gaan met die banaan. Maar tijdens de les ging het dus niet en daarom heb ik het eerste half uurtje gewoon met losse teugel lekker voorwaarts gereden. Mijn rug, schouders en nek proberen te ontspannen en daarna wilde ik hem oppakken, ging dus niet. Mijn instructeur (groepsles) begon te zeiken en dat was dus net even het verkeerde moment. Het was het verschrikkelijkste kwartier ever, want ik durfde niet te laten zien dat ik aan het janken was en stapte dus achterin de bak uit totdat iedereen weg was toen de les was afgelopen. Bah. Echt de balen erin. Zaterdag weer priveles. Dan gaat het meestal wel. Ik weet niet of ik er vanmiddag wel weer op moet stappen. Ik wordt er niet gelukkiger/ontspannen van...

Raja

Berichten: 7160
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 12:23

Als je nou weer zo ontzettend gespannen bent, probeer dan een liedje te fluiten! Daar ontspan je helemaal van!
Ik heb er ok wel eens last van en laatst zei een vriendin van mij dat tegen me. Ik kan alleen niet fluiten maar de gedachte eraan en het lachen om het feit dat ik niet kan fluiten was al voldoende. Lachen is dus ook een goede methode... Ontspan je ook van. Mijn paard ineens helemaal ontspannen lekker laag en rond!
Het helpt echt!!

LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-03 12:27

Fluiten? Ik kan het altijd proberen. Tijdens mijn privelessen gaat het vaak wel goed, maar dan ben ik zo bezig met mijn houding en zit dat mijn paard ook een stuk beter loopt.

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 12:30

Ik heb er ook weleens last van, iedereen denk ik weleens. Doordat je denkt dat het vandaag ook wel weer zo zal gaan, dan gaat het ook zo. Probeer anders een keer iets anders als longeren of een buitenrit. Misschien voor jezelf ontspannender.

gomir

Berichten: 25544
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 12:47

Wat Fabiënne zegt is een goede tip.
Bij mij helpt zingen altijd heel erg goed als ik merk dat ik gespannen of geïrriteerd raak *LOL* fluiten werkt tegen, dan raak ik gefrustreerd omdat ik dat niet kan Bloos

LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-03 12:57

Mijn week voor mijn paardje ziet er nu zo uit ongeveer:
Zondag : dubbele longe
Maandag : vrij springen
Dinsdag : vrij (los in paddock)
Woensdag : longeren
Donderdag : groepsles
Vrijdag : springles
Zaterdag : priveles

Dus ik doe volgens mij voor mijn paard genoeg, ik denk eerder dat ik te weinig rijd.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 13:27

Vervelend is dat, he, als het allemaal even niet lukt.
Zingen helpt bij mij ook wel als ik te gespannen ben of dreig mijn geduld te verliezen.
Als je het nu even niet ziet zitten kun je vandaag misschien beter overslaan. Of ga een lekkere buitenrit maken, ofzo. Maar als je van tevoren al weet dat je weer gefrustreerd raakt door het rijden, kun je er beter niet op gaan zitten.