Welke zou jij kiezen..?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Welke zou jij kiezen..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-03 15:26

stel: je kan kiezen uit 2 paarden/pony's.
De een is echt super mooi, goeie afstamming, papieren, sociaal tegen mensen en andere dieren.. perfect dus.. Maar met rijden is het dus echt vreselijk, hij/zij gooit bijv heel hoog op, of kan niet springen/dressuren, is heel wild of juist heel sullig.
De andere is om te zien niet bepaald aantrekkelijk, zijn bouw is erg mager of juist heel breed, geen papieren, een kleur die je niet aanstaat, niet sociaal tegen andere dieren en happerig, niet het perfecte paardje dus.. Maar zodra er eenmaal opzit is het geweldig, je wilt er eigenlijk niet mee van af. Hij/zij kan super goed springen/dresuren en heeft lekkere gangen.

Tja en je voelt hem al aankomen welke zou jij nou kiezen??!
Het is niet echt realistisch nee, maar ben toch wel beniewd welke jullie nou kiezen als je een van de 2 moest nemen.

Jeetje ik lees het echt zo na en ik zou echt niet kunnen kiezen..... Ik denk er nog even over na. Haha!
Ik hoop dat mij nooit overkomt! (maar dat lijkt me ook wel sterk hoor )

Maar zouden jullie wel kunnen kiezen en welke kies je dan en waarom?
Laatst bijgewerkt door Reem op 06-02-03 15:43, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 15:28

dan maar liever geen paard Haha!

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 15:31

Ik zou persoonlijk voor de eerste gaan. Ik zie bij de minder mooie staan dat ie niet sociaal is en bijt, daar kan ik dus echt niet tegen. Het is niet omdat ie niet mooi is, dat komt meestal ook nog wel als ie gespierder enzo word. Aan dat rijden van die eerste zou ik met hulp wel wat aan kunnen doen denk ik. Ligt er natuurlijk aan welke discipline het paard niet kan, als ie niet kan springen vind ik niet zo erg. Want ik wil graag dressuren.

germie

Berichten: 25924
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 15:47

voor de onderste. Met wat opvoeding wordt dat wel beter. Niet perfect misschien, maar wel enigzins 'sociaal'.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 15:48

Ik zou verder kijken. Haha! En dan zon type als de eerste zoeken, die wel fijne gangen heeft.
nee als ik moest kiezen werd het denk ik toch de eerste. Ik denk, netals Fabienne zegt, dat daar best wat van te maken is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 15:48

Geen van beiden. Als je een paard gaat kopen, moet je geen consessies doen, daar is de investering te groot voor.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 16:01

Idd geen van beiden, maar als beiden in mn schoot geworpen worden en ik moet er 1 verkopen/weggeven, gaat toch echt de tweede weg!

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 16:09

Ik zou geen van bijde kiezen maar verder zoeken.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 16:48

Als ik echt moest kiezen zou ik voor de eerste kiezen! Anders zou ik verder zoeken, want of je nu al lang op zoek bent of nog niet, ergens staat een paardje dat op jou te wachten staat! Party!!

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 17:32

Fabiënne1 schreef:
Ik zou persoonlijk voor de eerste gaan. Ik zie bij de minder mooie staan dat ie niet sociaal is en bijt, daar kan ik dus echt niet tegen. Het is niet omdat ie niet mooi is, dat komt meestal ook nog wel als ie gespierder enzo word. Aan dat rijden van die eerste zou ik met hulp wel wat aan kunnen doen denk ik.


hier ga ik in mee. (de laatste zin heb ik weggelaten omdat ik wel graag spring Haha!)
maar dit is voor als ik echt moet kiezen. anders idd liever een goed paard zoeken. en zoals je zelf al zei dit is niet reeel want een vals en misbouwd paard zal nooit super gaan lopen, geloof ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 17:32

Ik zou voor de laatste kiezen!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 17:58

Hangt er ook vanaf waarom het tweede paard zo is in de omgang. Kijk als dat gewoon gebrek in de opvoeding is, en niet levensgevaarlijk, zou ik toch voor de tweede kiezen. Spoort ie echt niet, en is ie wel gevaarlijk zou ik voor de eerste gaan. Als ik echt moest kiezen natuurlijk....

Faustie

Berichten: 733
Geregistreerd: 24-06-02
Woonplaats: Sint-Antonius Zoersel (Antwerpen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 18:18

Ik zou dan liever geen paard nemen.
Maar als ik toch zou moeten kiezen, dan ga ik voor de eerste.
Dat wild of sullig zijn krijg je er best wel uit en dressuren/springen valt in zeker mate gewoon aan te leren. Een sociaal paard is toch wel belangrijk vind ik.

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 18:24

Ik zou ook verder zoeken, ik koop geen paardje waarbij ik geen 'klik' voel

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 18:32

Ik zou voor de tweede kiezen. Ik ga toch liever op een paard rijden waar ik lekker op zit, dan voor een schoonheid waar ik acuut een hernia op krijg. Voor mij telt het gevoel, en niet het plaatje. En geef toe...ook een paard wat je niet meteen het "wauw"gevoel geeft, kan in de ogen van de eigenaar veranderen in een schoonheid.

Beauty is in the eye of the beholder.

En sociaal gedrag kan geleerd worden. Zal met wat knokpartijen gepaard gaan, maar het kan geleerd worden. De reden van het gedrag van een niet sociaal paard kun je niet altijd achterhalen. Maar met de goede behandeling en voldoende weidegang (MET SOORTGENOTEN) , kun je na verloop van tijd een heel ander paard voor je hebben.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 18:43

geef mij die wilde maar! haha ik heb ook zo'n wild paard, die vreselijk hoog opgooid! die van mij ha dook nooit gesprongen en zie nu! ik wil niet anders! geef mij dat wilde beest maar!

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 18:43

Het gaat hier juist om het kiezen Lips are sealed
Ik zou opzich voor de 1e gaan, omdat het rijden meestal gewoon een kwestie is van hoe het rijden is aangeleerd, dit kan je dan natuurlijk ook weer opnieuw leren.

Maar ook van een lelijke eend valt een zwaan te maken Lachen dus waarom niet

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 18:56

Ik zou dan echt de eerste nemen. Die is wel sociaal en hardstikke mooi, dat vind ik gewoon belangrijk. Van die gangen moet echt wel iets te maken zijn vind ik. En dan is het een superpaard!

Whoops1
Berichten: 6226
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 14:39

Net zoals er al meerder zeiden... Géén van beide!

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 15:52

Ik zou er geen kopen. Voor mij is namlijk belangrijk dat ie eerlijk is en goed kan lopen (hoeft niet super te zijn want kan er aan werken maar wel iets kunnen). Een vals paard zou ik nooit hoeven, echt nooit!!! Al zou ik hem gratis krijgen en was het bij z=wijze van spreke bonfire.

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 16:29

Ik zou lekker even verder kijken, want ik zou ze geen van beide hoeven;-)

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 18:45

Ik zou voor de eerste gaan, omdat het mij niet alleen om het rijden gaat Lachen

Je moet er ook lekker mee kunnen prullen en er leuke tijden mee beleven Lachen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 18:47

Ik snap niet hoe jullie aan het idee komen dat je gangen en hoog opgooien eruit kan trainen? De gangen zijn toch aangeboren? Of zie ik dat nu verkeerd?

Een tuiger zal never nooit niet de vlakke gangen van een Quarter krijgen. Je kunt me niet vertellen dat dat er in te rijden (of uit te rijden) is.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 18:51

Aan een draf kan je heel veel veranderen hoor,
als eer een beroerde galop op zit zou ik me wel 2 keer bedenken.

Ik hoef ze beide niet trouwens.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 18:52

ik zou voor de tweede gaan.........