Vanavond hoor ik of mijn paardje verkocht is.

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Vanavond hoor ik of mijn paardje verkocht is.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-03 10:33

Ze was een week op proef in Dreischor en ik heb die mensen van de week nog aan de telefoon gehad en ze vonden het een heel lief, sociaal, vriendelijk paardje dus dat zit wel snor denk ik.
Vorige week woensdag kwamen ze bij ons langs op stal om haar te rijden en toen stapte er dus voor het eerst een man op. Ik vond Mijou echt een damespaardje maar ze liep super bij die jongen. Ik heb haar nog nooit zo zien lopen. ALs ze besluiten haar te kopen dan moet ze nog gekeurd worden dus dat is nog wel even spannend want je weet nooit wat ze ineens vinden. Ik ben echt heel erg benieuwd.

Bonte kanjer Frank (Ed King Hill) Z2 + 5
Zanou (Kingston) Z2 + 4
Darco Z1 + 2


Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-03 11:39

Wegens niet klikkende combi.
Ik had hiervoor een tinker en de overstap naar Mijou was veel te groot. Mijou is M1 dressuur en ik ben helemaal niks en dan gaat er wel eens wat verkeerd. Niks erg hoor maar als ik mijn buitenbeen iets aanleg dan loopt ze al travers en dat ging dus wel eens helemaal fout. Ik kon jammer genoeg niet naar les met haar want dan moest ik alleen een kwartiertje naar toe rijden en met andere buiten rijden gaat prima maar alleen ging mevrouw niet. En ik heb alles geprobeert maar om het erf af tekomen moeten wij over een weg van 2 meter breed ofzo en als je paard dan met zn achterbenen al bijna in de sloot loopt die een meter dieper ligt dan ben je niet blij hoor. En ik zal niet de 1ste zijn die in de sloot komt en zeker niet de laatste.
Veel mensen zeggen dat je veel kan leren van een hoger opgeleid paard maar dat gaat niet voor mij op. Ik ga op zoek naar een jong paardje wat al niet helemaal verwend is door zn vorige eigenaar.

Snappie???????

Bonte kanjer Frank (Ed King Hill) Z2 + 5
Zanou (Kingston) Z2 + 4
Darco Z1 + 2

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-03 12:22

Nou ik heb alleen problemen met mn eigen paard. Dat is het erge. Ik rij met 4 andere paarden zo naar buiten maar met mn eigen paardje niet. Mijn nieuwe aanwinst moet 200% verkeersmak zijn zodat ik naar buiten kan voor de les.
Mijou heeft nooit buiten gereden. Ik was de 1ste die met haar naar buiten ging. Hiervoor reed ze alleen maar in de bak en daar hou ik niet van. Ik hou van afwisseling. Maar ik heb geen haast dus ik ben lekker op zoek.

Bonte kanjer Frank (Ed King Hill) Z2 + 5
Zanou (Kingston) Z2 + 4
Darco Z1 + 2

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-03 10:29

Ik wil idd wedstrijden gaan rijden en ik kan wel wat dressuur maar ik ben geen M. Een L proef lukt nog wel. En ik weet idd ook dat het hele intelligente dieren zijn de spaanse. Ik vind het voor een paard ook niet leuk als hij elke dag in de bak zou moeten lopen. Dus het maakt niet uit wat ik uiteindelijk koop hij moet 200% verkeersmak zijn zodat we wat afwisseling erin kunnen houden en niet elke dag 1 uur in de bak lopen maar 2 a 3 keer per week naar buiten.

Bonte kanjer Frank (Ed King Hill) Z2 + 5
Zanou (Kingston) Z2 + 4
Darco Z1 + 2

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-03 11:25

Nee absloluut niet. Een hoger opgeleid paard is gewoon niks voor mij en dat verwend zijn dat is een andere issue. Die 2 dingen zie ik niet als 1.

Bonte kanjer Frank (Ed King Hill) Z2 + 5
Zanou (Kingston) Z2 + 4
Darco Z1 + 2

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-03 11:13

Ja maar ik heb er verschillende op het oog. En anders maken wij hem verkeersmak. Maar vanaf morgen begint mijn zoektocht want morgenavond ga ik op zoek naar een ander paardje.

Bonte kanjer Frank (Ed King Hill) Z2 + 5
Zanou (Kingston) Z2 + 4
Darco Z1 + 2

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-03 09:42

Mijn huidige paard is wel verkeersmak maar ik krijg haar niet alleen het erf af. Ik moet altijd met een ander paardje naar buiten en daar heb ik niet altijd zin in en er is niet altijd iemand bereid om mee naar buiten te gaan. Ik kan slaan wat ik wil maar ze gaat overdwars lopen met haar benen al in de berm. En ik kan je vertellen dat onze berm heel eng is en maar iets van 30 cm breed eer de sloot begint.
Ik wil een paardje wat nuchter genoeg is om alleen naar buiten mee te kunnen. Al moet ik de eerste paar keren met een ander paard mee om te kijken hoe hij is maakt mij niet uit als hij daarna maar zonder problemen in zn eentje mee naar buiten gaat. En anders laat ik mn paardje gelijk betuigen. Dan is hij zeker weten verkeersmak.

Bonte kanjer Frank (Ed King Hill) Z2 + 5
Zanou (Kingston) Z2 + 4
Darco Z1 + 2

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-03 09:44

Je maakt hem verkeersmak???? Ik dacht dat het probleem met je huidige paardje juist was dat je hem het erf niet af kon krijgen????? Sorrie hoor maar dat ligt aan jou en niet aan je paard!![/quote]

Ik kan je een ding vertellen. Het ligt absloluut niet aan mij. Ik ga met alle paarden naar buiten, vaak ook alleen en daar heb ik nooit problemen mee. En als je er iemand anders opzet doet ze het ook. Dus bij deze hou ik het erop dat ik de handigheid er niet voor heb.
Laatst bijgewerkt door Frankinero op 30-01-03 10:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Bonte kanjer Frank (Ed King Hill) Z2 + 5
Zanou (Kingston) Z2 + 4
Darco Z1 + 2

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-03 09:47

Sjuimpje schreef:
Veel succes,
bedenk wel dat verwendheid niet gerelateerd is aan leeftijd.
Als ik jou verslagen en reacties lees ben jij volgens mij niet het type voor een wat groenig jong paard.


Het is gewoon zo moeilijk om een geschikt paardje te vinden maar ik heb geen haast dus ik ga rustig op zoek. BIj mij op stal rijden ze ook paarden in dus als in een groenig paard zou kopen mogen hun hem eerst nog even aanpakken en als ik aan mn vriendin vraagt of zij er op wil als we de eerste keer naar buiten gaan dan doet ze dat wel en dan pak ik een goed verkeersmak paardje. Dat doen we momenteel ook met haar paard. Maar idd verwendheid is niet gerelateerd aan leeftijd.

Bonte kanjer Frank (Ed King Hill) Z2 + 5
Zanou (Kingston) Z2 + 4
Darco Z1 + 2


Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-03 10:14

Ik heb mn berichtje aangepast maar sommige mensen komen zo aanvallend over terwijl ze niet weten hoe het allemaal in elkaar zit. Maar zoals je ziet ik heb het veranderd.
HEt is wel erg dat je er 1 hebt die overeind komt. Dat heeft Mijou gelukkig nooit gedaan.
Mijou is idd een dominant paard want op een gegeven moment kreeg ik haar niet meer de afspuitplaats op en ik heb staan vechten en staan doen. Het is me gelukt en toen zei die man waarbij ik op stal sta dat ik me niet aan moest stellen. Ik de volgende dag na het rijden hem gehaald en gezegt, nou Piet als jij mij een aansteller vind hier is mijn paard zet jij hem maar bij de wasplaats. Nou hem lukte het ook niet want ze sloeg der kop dubbel en ze stond met Piet en al in haar eigen stalletje. En Piet rijd 4-span dus je moet toch denken dat hij 1 paardje wel aan kon. Het was een heel grappig gezicht en toen pas geloofde mensen mij.
Maar dit is allemaal verleden tijd. Mijou staat nu op een dressuurstal waar ze gereden word door 2 mannen. Dit gaat heel goed en over een maand word er beslist of zij haar willen houden of niet. Ligt aan of ze goedgekeurd word of niet. En word ze afgekeurd dan koopt Piet haar en word ze een fokmerrie voor hem. (Hij is de eigenaar van Kingston).

Bonte kanjer Frank (Ed King Hill) Z2 + 5
Zanou (Kingston) Z2 + 4
Darco Z1 + 2

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-03 09:50

Ze is daar ook beter af want zij willen haar echt alleen voor de dressuur en gaan niet meet haar naar buiten.

Bonte kanjer Frank (Ed King Hill) Z2 + 5
Zanou (Kingston) Z2 + 4
Darco Z1 + 2


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jildou1979, Mark0919 en 45 bezoekers