Vreemd verschijnsel op stal te Ede *update mij*

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Vreemd verschijnsel op stal te Ede *update mij*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-03 00:51

Ik heb vandaag zowat in mijn broek gezeken van het lachen... *LOL* Ik en mijn vader waren op stal bezig geweest het tuig eens uitgebreid in te vetten. Daarna was ik dus bezig met stallen uitmesten en pap zou ff wat andere dingen doen, zoals de voertonnen bijvullen, want er was nieuw voer gekomen en de ton was zowat leeg. Pap er dus een paar zakken ingegooid en ik was daar aan het vegen....

Kijkt hij me ineens heel verschrikt aan: " ik heb kiepenvoer in de ton gegooid!" (legkorrel)

Ik zeek echt zowat in mijn broek van het lachen, want mam en ik waren er ook bijna mee in de fout gegaan... Er lag namelijk in de schuur geen een zak paardenbiks meer en wel een aangebroken zak legkorrel. (komen van een zelfde 'fabriek' dus zitten in dezelfde zak...) Maar ja, mam en ik hadden het uiteraard Nerd gezien....

pap had dus gedacht dat halve zakje nog maar even in de ton te gooien om hem vol te krijgen en bedacht zich ineens dat die korrel wel wat bleek zag Bloos .... Ik zag hem dus ineens op de zak kijken en schrikken "Sh*t.... legkorrel" Frusty

Ik ben echt zowat plat op de grond gaan zitten om niet in mijn broek te piesen en daarna met de slappe lach naar binnen gerend om het mam te vertellen die ook al in de lach schoot. Opa en oma werden niet echt wijs uit mijn gegier... "heeft ze het nou over een paardenkont?" Verward

Echt, je had het moeten meemaken.... Pap daarna maar zoveel mogelijk korrels eruit proberen te scheppen, maar ja, dat valt nog tegen . Dus als er iemand in de buurt van Ede/Lunteren een kip hoort hinneken en een wei vol eieren en paardenmest ziet.... Hier woon IK. Schijnheilig


Maar goed, ik wilde dus even een update schrijven over mezelf en mijn Superdames....

Iloontje is onderhand verhuisd en woon dus bij stal in Lunteren-op-vijf-meter-afstand-van-mijn-voordeur. Bevalt super, deur uit, paar pasjes lopen en ik zie de sjaggie kop van Jur... }> Geweldig!
Het is wel even wennen, je gaat niet meer 'ff' naar dorp om te pinnen... (is me al twee keer gebeurd dat ik daarvoor naar Lunteren kon fietsen.... Frusty ) of een boodschap te doen.... Ook is mijn kamer nog een gigantische puinzooi.... Mijn spullen zitten nog in plastic tasjes, waarvan er een hele hoop op zolder staan, want mijn nieuwe kamer is klein.... Scheve mond Maar ja, voor wat hoort wat..... Ik heb wel een balkon met uitzicht op de paardenwei.... Zonnen zonder dat iemand je ziet 's zomers....

Al mijn beestjes zijn ook meeverhuisd. Tweety (grasparkiet) lijkt hier vrolijker dan in het vorige huis... (meer vogels die bij het raam komen kletsen denk ik ) Die lamme kan iig lekker van haar oude dag genieten hier.
Winnie (cavia) werd net tijdens de verhuizing hartstikke ziek, maar de da heeft haar weer opgelapt.... *dankbaar* Ze heeft er nu een vriendinnetje bijgekregen.... Een jonge caaf genaamd Jup. Gaat super samen en ik ben hartstikke blij met mijn nieuwe aanwinst. (zal snel pics posten)
De honden gaan uiteraard ook goed, alleen is het lastig uitlaten zo in het donker bij het bos, zonder lantaarnpalen.... Mam had de hond al aan het schrikken gemaakt met de zaklamp *LOL*.
De konijnen staan voorlopig lekker warm in de schuur en dat bevalt ze wel. Tja...en dan de paarden natuurlijk....

Jurga vindt het geweldig dat de baas nu meer tijd voor haar heeft. Ze heeft al weer een keer voor de kar gestaan en volgens mijn vader vond ze het geweldig! Geloof ik graag! Ze was zo braaf geweest alsof ze er de dag ervoor nog voor gestaan had, maar ik denk dat het wel haast vier maanden of langer geleden was.... *SuperJurga* Pap heeft er iig weer zin in en gaat zaterdag als het weer meezit weer eens naar menles.... Kijken of ze hem nog herkennen daar *LOL*.

Ik heb vorige week mijn laatste wedstrijd voor het veulen komt, gestart. Was L1, ik had drie wp en hoopte er nog twee te halen die avond, maar helaas. Ik was close.... Scheve mond Dan had ik van veulen naar veulen L2 startgerechtigd gereden, maar het mocht niet zo zijn. Jurga deed het goed hoor, ik was reuzetrots. Ze deed voor haar doen veel middenstap en halsstrekken en ook het wijken ging super. Uitslag: 152 en 153. De moeder van Bettine hier op Bokt heeft me gejureerd en heel rechtvaaridg ook, kan ik niets over zeggen. Ik kan me erin vinden, had zelf ook verwacht net geen wp te hebben, maar het blijft lichtelijk jammer.

Zoals velen wel gelezen hebben, ben ik de eerste keer NET gezakt voor mijn rijbewijs.... Verdrietig Dag nieuwe leren rijlaarzen...

SuperJurga wordt nu echt goed dik. (net als vorig jaar bij Voice... zou die kol van W... weer zo groot zijn dat ie bijna niet in die buik past? Schijnheilig ) Ik ben zoooo benieuwd wat er nu weer uit gaat komen! Wanneer begint de Kraamstal weer?

SuperVoice groeit ook maar door en door. Naast Jur zie je al zowat geen verschil meer... (die is 1.60 m) Mijn koei.... Koe Ze groeit gelukkig heel regelmatig en blijft nog steeds prachtig om te zien. Ze is wel vreselijk bijdehand en heeft een opvoeding nodig, dat merk ik wel. Mevrouw is het er absoluut niet zonder tegenstribbelen mee eens, maar dat vind ik niet erg. Nog steeds vreselijk gek op aandacht, aandacht en nog eens aandacht..... (zo vreselijk NIET Jur) Maar ja, ik kan niets anders melden dan dat ik stapel ben op die muts en ik niet alleen....
In tegenstelling tot Jur...de bitch... Lips are sealed Stalgenote van mij:"Jurga bijt me iedere keer!" En ik moet in de stal af en toe ook flink laten zien wie degene is met tanden... IK dus.... Pling

Maar goed, is dit weer eens een SuperJurga verhaal of niet? Ik zal binnenkort mijn profiel eens updaten en nieuwe pics erin zetten... Cool Het gaat dus GOEDmet mij... I'm still very much alive! Mensen die mij en de paardjes willen meeten zijn natuurlijk nog steeds van harte welkom!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 00:55

Jur was vandeweek ook weer even sjaggie tegen mij ja . Maar dit is weer een gedeelte van een SuperJurga verhaal hoor. Je zet wel erg veel enters om het bericht groot te laten lijken }> hihi geintje Lachen Hey hoor ik niet in jouw laatste update? Bloos Love ya schatje, en ik ben blij dat je het naar je zin hebt in jullie mooie nieuwe villa *LOL*

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 10:37

Jeetje, wat een verhaal. Leuk om te lezen hoe het met jou en de superbabes gaat!
Het lijkt me heerlijk om de paarden in de achtertuin te hebben staan.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 10:39

Leuk zo'n uitgebreide update van het Jurga en Voice-front! Maar als ik het goed begrijp legt Jurga straks in mei een ei en loopt er straks een stel veulentjes in het kippenhok rond? *LOL*

Jammer dat die L2 net niet gelukt is, maar ach.... dat haal je straks wel weer in als het veulen er eenmaal is.

Ben trouwens heel benieuwd of er weer zo'n mooie kol uit komt! Haha!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-03 10:45

Ja, die kol ben ik ook benieuwd naar! je hebt wel iets aparts iig! Ik ben er nu ook wel aan gewend haha. En ja, die L2 komt wel, want de laatste maand begint Jurga het pas ECHT te doen, dus dat komt helemaal goed!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 10:47

Leuke update joh!!!
Ik wil graag een keer meeten, maar volgens mij heb ik dat al veel vaker gezegd Tong uitsteken
En ben erg benieuwd naar wat er dit jaar voor schitterend veulen uit zal komen rollen Knipoog

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 13:55

Hey, leuk verhaal! Veel wist ik al, maar ik moest wel even lachen bij je legkorrel verhaal hoor *LOL* Zie het helemaal voor me!!! En dat stukje fietsen naar het dorp is goed voor je Knipoog

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 19:28

Leuk om te lezen Haha!
Enne die L2 ben je zo in want je paardje loopt goed!
Voor je het weet ben je alweer M startgerechtigd, ik denk namelijk dat het weer erg hard gaat als t veulen er is Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 19:35

Heel lachwekkend om te lezen . Toen ik dit las moest ik ook zowat in m/n broek piesen!

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 19:55

Wow lijkt me echt een droom om zo te kunnen wonen.. als ik het zo hoor
Leuk dat het zo goed met je gaat! En veel succes in je nieuwe thuis Haha!

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 20:22

ik hoorde wel vreemde geluiden. Knipoog
Maar ja nu hebben wij aan de overkant ook al van die balkende ezels.
Dus die geluiden van kippen hoor je niet meer zo Haha!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-03 23:13

Dank jullie wel voor de reacties. Ik vond dat ik wel weer eens wat van me mocht laten horen, dus bij deze. Lachen
Rinske, je bent (zoals ik ook al veel vaker gezegd heb Knipoog ) van harte welkom hier. Anders kom je als veulen nummer twee ook uit Jurres is gekropen.... Dan loopt ze ook beter en kun je haar wel ff flink misbruiken! Lachen
Snowdon... mijn conditie is niet meer wat ie geweest is hoor *LOL*.
ukkie, dank je wel, ik hoop na het veulen ook echt snel lekker door te kunnen gaan trainen. Ik begin dan iig weer met priveles en ik heb er zoveel zin in! Dus janna, bereid je vast voor!
tallie, lekker zeg idd, ik weet welke ezels je bedoeld....

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 23:29

Let je wel op met voeren. Ik geloof niet dat legkorrel zo geschikt is voor de paardenmaag. Ik hoop dat je er geen probleem door krijgt.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-03 23:32

Nee, we hebben er echt een hele zooi uitgevist.... Kan niets gebeuren hoor!

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 23:47

Wat lekker joh, om eindelijk bij je lievelingen te wonen. Lekker is dat hè, de paarden bij huis!? Lachen

Maar goh.... straks hebben jullie er weer een veulen bij. Ik weet het nog als de dag van gisteren hoe blij je was dat Voice geboren was... Lachen

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-03 00:34

Hihi bereid je maar vast voor dan... als W... geboren wordt ben ik net zo heppie!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 13:08

wat een geweldig verhaal *LOL*
En L2 ben je straks zo hoor als W er uit is, van welke hengst is ze ook alweer drachtig Verward

Nog veel plezier met je paardjes bij huis! Wat lijkt me dat lekker zeg Haha! Al ben ik al heel blij dat ik na jaren pensionstallen en manege's een eigen stukje grond heb *LOL* Ook al moet ik er dan een stukje voor fietsen...Knipoog

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 13:52

gomir schreef:
En L2 ben je straks zo hoor als W er uit is, van welke hengst is ze ook alweer drachtig Verward


Dat hoef je toch niet te vragen? Haha! Paddox natuurlijk Haha! En ik wil er dit keer eigenlijk ook bijzijn als W'tje geboren wordt *LOL*

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-03 17:24

Wie weet...misschien ben je er dit keer wel bij..... Als ze net zo voorspelbaar is als vorig jaar....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 17:35

Haha! Mooie actie!
Ik weet alleen niet of ik over twee weken aan de koffie durf bij jou. Wie weet wat er per ongeluk in de koffiebus gestort wordt daar *LOL*

Joepieeeeeeeeeeee ik ga Superjurga en Voice en Ilona zien!!!!!!!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-03 17:37

Jaaaaaaah eindelijk Son! Ik heb er nu al zin in! Ouders op vakantie en Sonja meeten!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 00:19

Ik wist wel de afstamming van de hengst, maar kon even niet op zijn naam komen...Bloos (er wordt bij onze rijvereniging ook nog een veulen van hem verwacht *LOL* )

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-03 10:35

Wat leuk zeg! Tegen die tijd een fotootje misschien? Haha!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 22:48

Als ik er aan kan komen(heb zelf geen digi) dan krijg je er één Haha! Of iets meer als ik toch bezig ben *LOL*

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-03 01:56

Hahaha, Voice is iig wat in waarde gestegen na Paddox' overwinning in de Hengstencompetitie! *grinnik*