zou het vertrouwen nu toch komen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

germie

Berichten: 25916
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

zou het vertrouwen nu toch komen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-03 10:25

Ik rij dus nu een maand of 4 op een onzeker paard met springen. Dit paard is 5 jaar lang met slof en sporen gereden. Heeft tijdens het springen ook wel eens d'r hoofd gestoten aan de staanders vanwege verkeerd aanrijden. Verder werd het paard voor de sprong losgelaten en moest het zelf doen. Hierdoor werden onnodig benen gestoten en werd ze lekker onzeker.

Dit heb ik dus gemerkt, weigeren, weigeren. hehe, erover, weigeren, geen balkjes willen lopen enz. WAs het bekend, dan was het klaar. Maar elke nieuwe hindernis werd eerst geweigerd.

Gisteren dus voor de les de hele bak volgezet met hindernissen.
Vorige week ging het ook al lekker, dus nu maar weer.
Balkjes lopen was nog wat kijkerig, 2 weigeringetjes op een eerste kruisje. En daarna hoe hoger hoe fanatieker. Hetp aard sjeesde de bak door. Totaal neit meer onzeker. Ook nieuwe hindernissen werden genomen zonder aarzelen. Ik kon haar amper houden. Een martingaal in het parcours is geen overbodige luxe.
ik had moeite om wendingen te rijden, vloog zo ongeveer uit de bocht.
Later werd het beter, gelukkig en kon ik mooi rond rijden, maar nog bleef het paard sterk.
Zo zie ik het wel weer zitten
Iets heel anders dan een paar maanden geleden toen telkens geweigerd werd uit onzekerheid. Nu nam het paard zo ongeveer het initiatief (wat dus het totaal andere uiterste is). Uiteraard nog het e.e.a. bijschaven, maar zo zie ik het wel zitten. Het was niet echt hoog 50-90 cm, maar het ging zo lekker. Nog lang niet perfect uiteraard, maar tenminste zonder weigeren. Dan neem ik het geren en gejaag nog wel even op de koop toe.
Straks in april buiten beginnen.
Ik heb nu pas het idee dat het vertrouwen van het paard in mij begint te komen.
Herkenbaar?
Ik had niet verwacht dat het paard nog eens zo enthousiast kon worden. Nu maar hopen dat het zo blijft. Vermogen is er wel, ze is ook behoorlijk voorzichtig (wil geen benen stoten). De absolute controle ontbreekt nog wat, maar ook daar heb ik wel vertrouwen in, het wordt elke keer beter.
Wie weet kom ik nog eens in de L springen Haha! en daarna nog verder uiteraard. Haha! Eerst zonder uitbeld te worden rondkomen in de B, daarna winstpuntjes halen en dan verder Haha!
Ik ga nu lekker dooroefenen om het gejaag eruit te krijgen. Zitten moet wachten worden. En het binnenbeen wordt nog teveel doorheen gelopen. Maar ik merk toch wel verbetering gelukkig.
de kijkerigheid is er nog niet uit uiteraard, maar dat ze nu toch beter en fanatieker gaat springen is een eerste stap.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, IASCrawler en 110 bezoekers