mijn pony imiteert houdini(succesvol)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

mijn pony imiteert houdini(succesvol)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-03 20:44

Nou zijn er wel meer paarden die hun halster af kunnen doen zelfs als het erg strak zit.
Er zijn al een stuk minder paarden die ook in staat zijn om het halster aan te houden maar de haak waarmee het aan het touw zit los te krijgen.
Nou waren die truukjes altijd wel mee te leven, maar inmiddels heeft hij een nieuwe truuk, zijn deken afdoen. De waterdichte winterdeken heeft hij gesloopt Frusty , met als gevolg dat hij nu met een staldeken en daarover een regendeken loopt.
De regendeken heeft geen bilkoorden, en de staldeken is niet waterdicht.
Vandaag stond hij met een doorweekte staldeken bij het hek, het eerste wat in me opkwam was dat iemand hem zijn deken had afgedaan tot ik bedacht dat hij niet in de stal hing.....
In de verte(+/- 1 km, en dankzij een hek en een sloot ong 1,5 a 2 km om er te komen) zag ik een donker hoopje liggen. Dus paard op stal en opweg naar mn deken, ik verwachte dat hij gescheurd zou zijn, maar niets was minder waar, de buikriemen waren los(waren nog nooit eerder los geweest) en de borstsluiting was nog gesloten.
Hoe hij de buikriemen los heeft gekregen geen idee, maar daarna was het natuurlijk alleen nog maar een kwestie van over zn hoofd heen
Meer mensen met zulke creatieve paarden?

PaulientjeJarig
Berichten: 793
Geregistreerd: 11-11-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 21:04

Nou toen ik vroeger nog op de manege reed was daar een shetlander en die kon deuren openmaken, dekens afdoen, nekbanden afdoen en ga zo maar door.
De pony´s daar stonden aan nekbanden met daarachter een ketting die bij de shetlanders extra laag waren zodat ze er niet onderdoor konden, hij dus wel...
Als hij dat had gedaan ging hij naar de deur, schoof hem open en ging in de hooiberg liggen slapen.
Soms nam hij zijn maatje ook nog mee. hihi
Toen hebben ze de deur open gehouden maar geblockeerd met een voerkar, dus als er brand ofzoiets was konden zij hem zo opzij schuiven maar hij dus niet, toen hij merkte dat hij daar niet meer langs kon ging hij gewoon bij zijn vriendje in de stal slapen.
Jaren daarna ging zijn vriendje dood op 27 jarige leeftijd en hoe het nu met hem gaat (ook al ver over de 20!!) weet ik niet, maar ik weet wel dat hij ook altijd houdini werd genoemd!

maaikysammy
Berichten: 765
Geregistreerd: 13-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 21:50

vandaag kwam ik op stal en ha een ander paard alle sluitingen los gemaakt, incl bilkoorden, en hij had hem ook nog opgevouwen!!! de eigenaar, tevens stalhouder, keek net zo wazig als ik, dat heeft hij echt knap edaan!!we konden er wel om lachen!!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 23:15

Whahaha die van mij is gelukkig niet zo vindingrijk! Je bent er mooi klaar mee.