wat vinden jullie ervan dat...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-01 17:58

sommige van ons nog op een shet rijden, want als ik op buitenrit ben wordt er vaak nog nageroepen 'dierenbeulen'.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 18:03

nou als je niet te groot ervoor bent, dus niet zwaarder dan 55 kilo voor een grote shet. jaja want die shetten zijn groot *lol* en jij bent geen dierenbeul roep maar terug weet je het zo goed? klim dan zelf op een shet! Haha!

Marjolein

Berichten: 11635
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 18:05

zelf zou ik t niet doen. tenminste niet serieus. wel een rondje voor de grap. maar niet langer. zonder rijden kan je ook veel lol hebben. dus waarom zou je met een shet rijden. tuurlijk hij kan t best houden, maar ga me niet vertellen dat hij er niets van voelt dat er iets langs op zn rug zit (probeer maar eens een lange stok omhoog te houden in evenwicht of een korte wat is makkelijker). ik vindt het er niet mooi uitzien, tuurlijk er rijden ook grote mannen op ijslanders maar dat ziet er net zo min niet super uit.
het is je eigen keuze of je t wel of niet doet. t paardje gaat er niet dood aan ofzo en zal er ook niet super onder leiden. maar zelf zou ik t niet snel doen op een echt te kleine pony stappen

Ineke2

Berichten: 33105
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 18:10

Tja ik rij nu ook op Shadow en das een Welsh A ruin, dus ik ben er ook te groot voor, maar qua gewicht kan het wel (weeg 50 kilo)

Wedstrijden zal ik er denk ik niet mee rijden, heel misschien ooit eens een onderlinge, maar verder gewoon lekker een beetje voor de lol.
En hij gaat ook voor de kar (zijn we mee bezig om te beleren) en das ook heel leuk!!

Maar een dierenbeul ben je niet hoor.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 21:37

Ik hobbel heel soms voor de lol ook een rondje maar serieus zou ik zelf nooit op een shet gaan rijden ik voel me er niet prettig bij omdat ik mezelf te zwaar en te lang vind ik zou 'm steeds storen in de beweging (doe ik nu al als ie gaat draven en ik zak zonder zadel naar links gaat ie scheef lopen om onder me te blijven) bovendien voel ik me er niet lekker bij ik wil dingen die een shet met mij op z'n rug onmogelijk kan uitvoeren niet omdat ie het niet zou kunnen maar hij wordt door mij behoorlijk gestoord en heeft daarnaast ook niet zijn bouw mee.
ach die 2 keer per jaar dat ik dan van weiland naar stal hobbel das wel grappig.
Heb er trouwens geen bezwaar tegen als er mensen zijn die het wel doen zielig ach ze ze zijn sterk genoeg en zolang je geen verachtingen hebt als bv tussen de paarden B of L te starten waarom niet?

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 22:06

Hoi

Ik zelf rijd nog wel steeds op mijn shet ( ik ben 19, 1.65m., Mickey is 1.06m.), en ze vindt alles super om te doen, zelfs springen. Ik kan niet merken dat ze er last van heeft. Mensen hier die mij op Mickey hebben zien rijden zullen weten dat Mickey er super vrolijk onder is. Als ik zou merken dat ze er moeite mee had zou ik meteen stoppen.
En ach, op de Shetland eilanden rijden er ook volwassenen op, en de postbode, met een postzak er bij op!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: maaike van de vis op 2001-07-09 22:26 ]</font>

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 22:08

Een Shettie is heel sterk, alleen dat weten de meeste mensen jammergenoeg niet. Je kan er nog makkelijk op, alleen om een buitenrit te gaan maken moet je zelf weten. Je kunt er dan wel donder op zeggen dat je nageroepen wordt. Of hang een bord om je nek met:
"IK BEN GEEN DIERENBEUL"
Ik denk dat de boodschap dan ook wel overkomt en heb je mooi nergens last van! *LOL*

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-01 15:51

haha,die is goed. Plak gewoon een papier met daarop 'ben geen dierenbeul' op mijn jas. haha. Zelf ben ik 49 kg. en 1.66 ( jaja, ik ben gegroeit). Chess is ongeveer 1 meter.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 16:02

ach, ik rij toch ook op hon? Ik weeg iets van 58 kilo ofzo, ben 174 lang, hon is 99cm.
Commentaar? Heel veel!!!!!
Ook van mensen die me nooit hebben zien rijden, die me helemaal niet kennen.
Dan vragen ze eerst hoe oud ik ben (20 dus) en dan wat voor pony heb je? SHet dus, en dan gelijk EN DAAR RIJ JE OP!!!!!!!!
Jah, daar rij ik op ja.
Dierenbeul.
Ach, na 4 jaar wen je er zo onderhand aan

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 16:11

Mijn mening is dat het er: 1 niet uitziet 2 best lastig zal zijn voor de shet 3 maar dat zon beestje het toch aan kan 4 hoewel ik betwijfel of ie er blij mee is..

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 16:21

Ik ben 16 en heb een welsh, en JA ik ben van plan er op te gaan rijden! Geen wedstrijden of echt dressuur (daar ben ik nou eenmaal te groot voor). Maar wel lekker voor de lol! Buitenritten, hindernisje, gewoon lekker paardrijden. Voor iedereen die dit zielig vind: ik vind jou zielig dat je commentaar op andere gaat hebben Lachen
Ik rij nu heel af en toe op een pony van 1.18 (pinky's mammie) en ze heeft er totaal geen last van! Zodra ik merk dat ze me niet kan dragen stop ik metteen.
Bovendien ben ik van mening dat rijden niet eens zo leuk is al de verzorging zelf (Volgensmij kunnen daar heel wat mensen aan tippen, bij veel is het alleen maar rijden rijden rijden (Goh! Laten dat nou net de mensen zijn die een shet te klein vinden!) en dat vind ik FOUT!
Ik denk dat vele shethouders beter voor zn ponytje zorgen dan mensen met een rijpaard!
Maar dat is mijn mening. Als je ziet wat bv Stef allemaal met hon doet heb ik daar echt bewondering voor, geweldig! maar sommige anderen?!?... laat maar Lachen

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 16:32

Ik ben 16(ong 45 kg en 1.65m)en rijd ook nog vrolijk op Dennis! Hij vind het prachtig en springt met gemak 50 cm met mij, hoger heb in niet geprobeerd maar ik denk dat hij dat ook wel doet. Ik krijg heel veel commentaar. Vooral als we het bos in gaan en ik cros met hem door de waterbak! Dan verdwijnt hij zowat maar hij vind het prachtig(alleen aan te raden met warm weer, je komt er met een shet drijf nat uit). Op Tammy rijd ik bijna niet omdat ik aan haar merk dat ze het wel een beetje zwaar vind maar als ik haar naar de wei breng vind ze het prachtig(dan is ineens al haar energie terug). Gewoon ff lekker zonder zadel een stukje stappen en meer niet.
Ik ga ook met Dennis naar de Hoornse pony dagen en wil daar heel graag op hem rijden. De optocht kan wel omdat je verkleed moet als sprookjes figuur(dat word dus iets met een hele lange jurk. Maar met bestgaande rijpony en de mini hemdenrace voor shetjes(geen idee wat het is maar oke)kan ik dus niet mee doen omdat ze het zeker dierenmishandeling vinden.
XXX
Ciska

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 16:49

Shetten kunnen heel wat hebben hoor! Doordat ze zo klein zijn vinden (met name leken) het vaak zielig om op een shetlander te rijden, maar het zijn harstikke sterke paardjes. Heb er zelf nog één staan, rijdt een vriendin op. Als ze te zwaar zou zijn was het heus wel te merken aan het dier. Ik ben op de shetlandeilanden geweest en daar rijdt de halve bevolking op een shet! Het nadeel alleen is dat het niet zo mooi staat, maar als paard en ruiter plezier hebben, waarom niet?

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 17:30

Het probleem is dat iedereen kijkt naar de lengte, en niet naar het gewicht. Kijk, ik ben best wel heel erg dun Lachen en mijn broertje is best wel dik. Die is dus ook met gemak zwaarder dan mij. Maar zou ik op een Shet gaan rijden, dan zou ik worden uitgescholden voor dierenbeul. Zou mijn broertje erop gaan zitten, dan zegt niemand er iets van, terwijl die shet beter mij dan mijn broertje kan dragen, maar mijn broertje past er beter op dan mij.
Ach ik heb gewoon scheit aan de hele wereld als het zoiets betreft, als ik maar plezier heb met mijn shet en andersom natuurlijk. Haha!

_________________
Groetjes Claudia!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Zip op 2001-07-10 17:31 ]</font>

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-01 01:07

die mensen weten er gewoon nix vanaf!ik reed vroeger ook op een shet, daar reed ook een veel te groot meisje op, maar hij had haar er heel hard afgegooid en was op haar gaan staan(au!) dus toen was ik de enige die er nog op durfte en reed ik het heel vaak en kreeg ik soms zelf geld!(vet he!) omdat als ik hem niet reed niemand het deed en hij nog erger zou worden!!ik was toen geloof ik 12 ofzo, maar wel te groot, maar ja, ze kon nog keihard rennen, bokken, stijgeren enzo.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-01 09:18

hoi
shetten zijn heel sterk je kunt je hele leven erop rijden (kijk maar naar de shetlandeilanden) ennuh.. ik heb eigen een vraagje wat heel offtopic is maar toch moet ik em ff stellen sorry roos: ik weeg 42 kilo, ben 1.62 en heb een pony van 1.49 daar kan ik toch ook nog wel me leven oprijden he? want ik word later ongeveer 1.72 tot 1.75
i hope so want ik ga hem niet weg doen,en al helemaal niet door commentaar van die dombo's en ja kim je hebt gelijk mensen met een shet weten echt wat een pony in houd behalve rijden, rijden rijden ik vind rijden zelf niet het leukst, hem lekker mooi maken en frunniken is vaak leuker.

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-01 09:46

Als het beestje het aankan waarom niet. Persoonlijk vind ik het er niet mooi uitzien maar dat is mijn mening.

Wilona

Berichten: 3115
Geregistreerd: 06-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-01 09:53

Ik heb ook een tijdje op een shet gereden..
ik vind het er ook niet echt mooi uitzien, ligt er natuurlijk helemaal aan hoe lang en hoe groot je bent, maar om je dan na te schreeuwen met dierenbul vind ik wel stom hoor!!! volgens mij zijn die mensen gewoon jaloers! *LOL* Nix van aan trekken dus..