Verschil mannen en vrouwen.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-01 17:42

Gaan mannen anders met hun paarden om dan vrouwen en hoe zou dat komen?
Ik zelf denk dat vrouwen meer tutten en en frutselen en meer over het gedrag van hun paarden praten dan mannen of vergis ik me hierin? Helaas zitten er niet zoveel mannen op dit forum, maar ik ben er toch benieuwd naar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 17:48

tja, als "man" praten ze op^wedstrijd natuurlijk meer over de beweging van een paard he, maar ik kan niet zeggen dat ik omga met [***] als een ding, voor mij is het ook een dier en ik tut ook met hem, meer als de meeste vrouwen die ik van de sport hier ken. Ok ik zeg weleens dat ik dat vlechten haat enzo maar toch poets ik altijd dik 3 kwartier , vlechten kan ik gewoon niet goed en het is een poedersuikerjob, vooral die staart is eindeloos als je t mooi wil doen.Ik vind dus niet dat die dingen opgaan die je zegt

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 18:44

Bij ons is er dus wel verschil. Ik ben degene die altijd loopt te tutten en te borstelen en wassen enzo. Ik betwijfel of mijn man ooit een borstel in z'n handen heeft gehad *LOL* En sinds ik gekomen ben wordt het paard van mijn man geborstelt. Hij knuffelt wel met z'n paard, maar dat getut vind ie maar niks *LOL*
groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 18:48

Hahaha! Leuke vraag! Dick is dus altijd uuuuuuuren aan het tutten, borstelen, wassen etc. en ik ben de "snelle" van ons tweetjes!
Dus bij ons is het de man die altijd aan z'n paard zit te frutten!
Niet dat ik het niet doe hoor, maar ik ben daar toch wat "zakelijker" in dan Dick. Schoon is schoon, maar knuffelen vind ik ook heel belangrijker. Maar Milena en ik zijn allebei meer liefhebbers van actie!!!

Grtz, Sonja

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 21:14

hoi
nou mijn kennis die heeft een stal en de vrouw doet het poetsen enzo en de man de zaken ezo dus volgens mij klopt het wel maar er zijn uitzonderingen

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 21:18

volgens mijn instructeur voelen vrouwen paarden beter en sneller aan dan mannen.
tja ik weet niet of dat zo is.

maar het is heel leuk als ik hem zie en ik heb gereden,dan doet ie echt heel lief tegen tinkerbell,zegt dan:tinkerbell klontje?ja he,want je bent zo braaf.en zijn gezicht verandert ook helemaal als ik hem bij tinkie zie,dat is echt zo mooi om te zien.

ik vind dat mannen heel mooi ook met paarden kunnen omgaan,heelgeduldig en heel bijzonder,je ziet ze als het ware veranderen als ze bij hun paard zijn.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 21:55

Mee eens. Ik haat borstelen ed. Allemaal nix voor mij. Ik rijd dus het liefst. Maar gewoon een poosje bezig zijn met alle dingen erom vind ik ook leuk..

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 22:53

Ik daarentegen kan soms wel een hele dag door brengen met "tuttelen"...heerlijk! Dat vind ik net zo belangrijk als rijden... Schijnheilig

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 22:59

Sja ik kan ook al niet doorgaan als standaard type vrouw dan denk ik.
Alhoewel ik het soms heerlijk vind om te frutten, echt vaak komt het niet voor.
Schoon onder het tuig en een beetje toonbaar? Gaan en niet meer omtutten.
Vind vlechten wel heel erg leuk, maar dat ga ik ook niet voor niets staan te doen, dus de laatste keer was.... Verward veel jaartjes geleden!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 11:16

Nou, het verschil tussen mannen en vrouwen is, dat vrouwen meer in een paard opgaan en meer inlevingsvermogen hebben. Natuurlijk niet generaliseren want er zijn weer genoeg uitzonderingen. MAar feit is dat vrouwen over het algemeen beter met bloedpaarden kunnen omgaan, omdat mannen minder goed zijn in het aangaan van concessies en absoluut gehoorzaamheid eisen. En daar moet je bij menig paard niet mee aankomen. Dit is dus weer een kwestie van aanvoelen waar de grenzen van een paard liggen. En daar zijn vrouwen dus beter in.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 16:05

haha, Desiree, je omschrijft me <b> bijna </b> helemaal..
Ik kan alleen supergoed met bloedpaarden overweg.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 16:16

ben jij dan niet stiekum toch een meisje? HAHAHAHAHA, sorry steef, effe lekker plagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 16:44

steef, ik noem een draver geen bloedpaard haha ik dnek dees dat een man met wat gevoel ook een bloedpaard kan rijden, nadeel is bloedpaarden zijn rank en mannen breed (kijk naar mij ik ben 1.86 dus heb toch ook een groter en wat forser paardje nodig) vind wel dat mannen vaak beter op een hegnst passen als vrouwen.

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 17:21

Ik denk niet dat er zo veel verschil zit tussen mannen en vrouwen. Vorige week heb is 2 keer samen met mijn neef getraind, we zijn samen beginnen te poetsen en we waren allebei even snel klaar. Maar ik geloof wel dat het lichaam van vrouwen beter gebouwd is om paard te rijden, heb ik ooit eens ergens gelezen. Het zou iets zijn i.v.m. onze heupen, die breder zijn dan mannen en dat we zo een betere impact hebben op het paard en als hij bokt blijven we er beter opzitten. Alleen bij dat laatste heb ik m'n twijfels! Verward

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 19:49

Ik denk nietr dat er echt veel verschil in mannen en vrouwen zitten wat betreft omgang met paarden. ik den dat er eerder verschil is tussen mensen die genoegen nemen met tuttelen (kan zowel man als vrouw zijn) en mensen die meer "correct" met hun paard omgaan. Dus poetsen (omdat het moet) beest moet een half uurtje super lopen, en dan weer vlug stal in/wei op, en eigenaar zit alweer met een glas drinken in huis/in de kantine...

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 22:41

HAHAHAHHA, nee een meisje ben ik niet.
Pj, een draver is wel een bloedpaard en ik heb meer paarden gereden dan die draver.. Lachen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 13:55

correctie bit: je hebt gelezen dat vrouwen soepeler zijn in de bekken en daardoor beter mee kunnen bewegen met het paard en daarmee minder storen in de rug vanhet paard. Daarentegen kunnen mannen beter in het zadel blijven zitten als er iets geks gebeurt dan vrouwen. dus voor allebei is iets te zeggen. en dat was overigens in BIT dat je dat gelezen hebt, vermoed ik.

LUNA

Berichten: 599
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 15:06

Het stalgenootje van Siebus is het paard van de broer van Wilco en als ik er niet naar omkijk doet niemand het, dus in zijn geval...

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 16:41

Ik ben het wel met Dees eens, denk dat er zeker verschillen zijn (uitzonderingen daargelaten). Ik denk dat mannen en vrouwen anders communiceren en ik denk zeker ook dat ze anders met paarden communiceren/omgaan (mbt rijden dus).

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-01 08:51

Een hele tijd terug stond er een stuk in Bit of de Hoefslag met het verschil van mannen en vrouwen. Vrouwen denken veel verder vooruit bv als hij schrikt kan hij er vandoor gaan en kan ik er afvallen. Die maken zich al van te voren druk om niks. Enne ik weet dat het waar is ik ben er soms ook zo een. Mannen denken vaak niet verder. Ach maar dat weten de meeste meiden hier wel. Hihihihihihi nu krijg ik natuurlijk alle jongens over me heen. Ik denk ook dat vrouwen meer knuffelen en tutten.

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-01 10:54

Ik denk dus echt dat er een verschil is in rijden. Je hebt ook niet voor niets mannen- en vrouwenpaarden. En natuurlijk heel veel paarden waar zowel mannen als vrouwen goed op wegrijden, maar toch..Een man eist denk ik meer gehoorzaamheid, een vrouw kan compromissen sluiten. In het algemeen that is...

Smaxie

Berichten: 1266
Geregistreerd: 21-05-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-01 11:06

Hihi.. zo'n man zoek ik nou.. die heerlijk met paarden kan tutten... (
kan hij dat daarna ook mooi met mij doen...hihi!!) Haha! *LOL*

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-01 11:36

Zou Jeroen niets voor jou zijn smax? Grinnik. stond gisteren zijn merrie te borstelen en te tutten. Misschien wil hij ook wel aan jou tutten. Hahahaha!

Smaxie

Berichten: 1266
Geregistreerd: 21-05-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-01 11:38

Whahahaha.... nee.. denk het niet.. Haha! *LOL*

Smaxie

Berichten: 1266
Geregistreerd: 21-05-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-01 11:40

*LOL* Misselijk de vorige keer dat je "iemand" voor me dacht te hebben gevonden, bleek het ook niet zo'n juiste keuze... hihihi....