MarkKH goes western, Milena finally getemd!!!!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anoniem

MarkKH goes western, Milena finally getemd!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 11:51

Gisteren is MarkKH bij ons geweest voor een miniboktmeeting en kennismaking met westernrijden, en het goede nieuws is dat Milena uiteindelijk dan toch getemd is!
Mark, nog een beginnende ruiter (maar wel eentje met lef!) is op Mileen gestapt, die toch een naam laag te houden heeft, en heeft flink met haar (los!!!!) door de bak gereden!
Niks longeerlijn, niks gevecht, gewoon RIJDEN!!!!!!
Ok, draven had ze niet zo'n zin in, galopperen ging een heel stuk beter, maar Mark had haar aardig onder controle, kon haar terugnemen en sturen, en heeft zelfs een paar stops, rollbacks en rundowns gemaakt. niet helemaal volgens alle regelen der kunst, maar het was een heel aardige kennismaking met enkele aspecten van westernrijden.
M'n zadel is geloof ik wel goedgekeurd, en Mileen had haar cadeautje (grote zak banenensnoepjes Kwijl ) ook wel verdiend!


Na het rijden met Mileen zijn we bij ons thuis gaan eten, waar Dick inmiddels ook uit z'n werk was gearriveerd, en hebben we geprobeerd een grote wok nassi en sateh soldaat te maken. (niet gelukt, maar er was nog wel een gaatje voor een toetje Haha! )

Daarna weer terug naar stal, en Leonardo gepoetst en opgezadeld. En wederom vertoonde Mark z'n kunsten in de bak! Leo deed erg z'n best (toen er een zweepje aan boord was gekomen Haha! ) en Mark zat met 'n grote grijns op z'n bakkes z'n rondjes te sturen Tong uitsteken Was erg leuk om te zien; goede combinatie, Leo en Mark!

Al met al een keigezellig middagje en avondje. 's avonds begonnen we om 20 uur, en een half uurtje later was het al 23 uur en taaiden we af naar huis Knipoog

Mark, ik vond het hartstikke leuk! Dus als je nog eens in de buurt bent, be welcome!

Sonja


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 11:58

Nope, Mark rijdt nu vanaf september vorig jaar, en ik leerde hem ' kennen' op een ander forum, waar hij zich afvroeg of een beginner bijrijder kon worden, en ik dus heel fanatiek ging promoten dat dat inderdaad hartstikke goed kan, en dat je daar pas echt goed van leert rijden, als je een beetje begeleiding erbij krijgt. Prompt kwam twee dagen later het goede nieuws van Evert, waar hij nu dus dolgelukkig mee is als bijrijdpaard! Zo leuk, zoals iemand in zo'n korte tijd zo enthousiast en fanatiek kan worden!!!!

Ik moet trouwens wel toegeven dat Mileen ietsie makkelijker is bij mensen die niet te veel van haar vragen. Mark is opgevoed met een heilig respect voor paardenmonden, en dat mag Mileen wel. Dus omdat Mark niet aan haar mond ging zitten trekken als ze wat harder ging dan gepland door de ruiter Haha! , werd ze niet boos op hem en kreeg ze er zelfs lol in. Wordt nog een goede ruiter, die Mark. Het begin is er!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 12:08

Toch geldt dat niet voor alle paarden. Het (lease)paard dat ik voor Mileen had, ging namelijk gewoon midden in de bak staan als 'ie geen zin meer had, en weigerde vervolgens om ook nog maar een poot te verzetten *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 17:37

Binnenkort hebben we een videoavond op de TopsRanch. Misschien ben je dan 's middags wel thuis? Kom ik gewoon een paar uurtjes eerder richting Veluwe..... Dan is Mileen er niet bij, maar kunnen we wel lekker beppen..... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 18:27

Ja dat viel mee he Mark, dat je d'r niet eens doorheenzakte *LOL*
En geloof het of niet, maar iemand van 1.97 meter komt dus maar 10 centimeter onder Mileen's buik uit.... (NEEEEE ze heeft geen hangbuik tot op de grond Haha! )

Jurga, ik geloof dat het 28 feb wordt, maar ik wacht even af of het vast komt te staan en of Blaze tijd heeft om voor die tijd mij te komen video-en Haha! . Ik PB je er nog wel even over. Zou gezellie zijn!!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, Albertina71, Bielsje, laura22, Myrthe1, rien10, sterregoud, StonedRomy en 33 bezoekers