pony's ontsnapt!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

pony's ontsnapt!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-03 16:41

Michèle (Pellie) en ik hadden vanochtend heerlijk de pony's dr uit gegooid, in het weitje. Omdat afgelopen zaterdag Ewald heerlijk met een grote zwarte man van 1.70 had gespeeld en dat een beetje uitgelopen was (door het draad gerent) stond er op dat gedeelte dus geen stroom meer (achter in de wei).
Michèle en ik zaten dus heerlijk in de kantine te kletsen en wat te drinken, komt Appie (stalhouder) binnen lopen dat de pony's ontsnapt waren. Wij snel jas enzo aantrekken en halsters en halstertouwen bij elkaar geraapt. Toen we naar voren liepen zagen we Ewald en Laica op de autoweg rennen richting de tunnel. Snel die kant opgerent (ik op mn hakken) omdat je daar door een grote boch een omweg maakt zouden we over de sloot springen (niet zo breed, max. 1 m.). Ik gooide mn touwen enzo al over de sloot en stond te twijfelen of ik een aanloop zou nemen, toen riep Gaby "SPRINGEN" dus toen sprong ik uit automatisme er snel over. Ewald en laica waren inmiddels bijna de tunnel in op het fietspad gedeelte en renden weer terug om de autoweg op te gaan, maar Appie had Ewald al gevangen met het touw (had geen halster om) en de buurman had Laica gevangen, Laica heb ik overgenomen en Michèle had Ewald geloof ik het halster om gedaan want Appie had houden en keren aan Ewald, hij liep achteruit en steigeren.
Laica was ook erg onrustig en super druk, maar kon dr vrij god houden, met 1 hand had ik het touw en de andere elleboog in dr nek om dr van me af te houden en ahd dr bij de manenkam vast.
Snel Ewald en Laica op stal gezet, ik zag Gammon in het bos eten dus snel de fiets gepakt + halstertouw. Appie gooide me nog een halster toe omdat hij geen halser om had.
Voor het bos snel fiets neergegooid en op Gam afgelopen, die kwam koeiig Koe naar me toe lopen "heb je wat lekkers???" Halster omgedaan en richting stal gegaan. Gam op stal gezet en gekeken of Wanda en Doah al de wei uit waren (Tuurlijk waren onze pony's (gelukkig) de enigen die ontsnapten). Wanda stond al op stal en Appie had Doah. Omdat Michèle en Gaby ook ergens heen waren gerent toen ze zagen dat wij Laica en Ewald al hadden gevangen nog gekeken of die ergens te bekennen waren, maar ze kwamen dr al aan.

Na een bakje choco en even uitgetrilt te hebben zouden we Gammon, Ewald en Laica nog even in de bak doen zodat ze even konden rollen en een beetje kunnen lopen ter voorkoming van spierpijn enzo, zag ik dat Laica een schaafwond op dr flank had, helemaal open. Dus Laica laten staan. Ik mijn acedermzalf gepakt, maar dat was bevroren. De hele tijd in mn zak gehouden en later was het al ontdooid, dus Laica op de wasplaats gezet en benen afgespoten.
Op Haar sokjevoet (zo noemen we die altijd Haha! ) zat een bult, voelde niet warm aan, maar toch even afgespoten. Linksvoor boven haar kroonrand had ze een wondje en op haar knie ook, dus die schoongespoelt zodat we daar wat zalf op konden smeren. Ik zou net zalf op dr schaafwond bi dr flank smeren toen michèle op haar hak linksvoor nog een wondje zag. Deze was vrij dik, vies en zag er niet lekker uit (stukjes vel enzo) Ook even schoongespoelt. Toen handen ontsmet (goh wat professioneel ) en alle wondjes ingesmeert met een goede laag wondzalf. Na dat te hebben gedaan heeft Michèle Laica (dr wondjes) nog wat Reiki gegeven en toen weer op stal gezet.

Ewald en Gammon stonden lekker te spelen in de bak dus bij hun was de schrik er wel al uit, tegen elkaar aan steigeren en bijten en rennen Haha!
Op ITP komen vandaag wat foto's van de monsters Lachen

Pffff dit was me het dagje wel, maar gelukkig is alles goed afgelopen!!!


Maaike

Ineke2

Berichten: 33108
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 16:45

Poeh wat spannend! Gelukkig is er niks ernstigs gebeurt.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 16:48

Jeetje wat een verhaal, Ilona en ik hebben toen ongeveer hetzelfde gehad met Voice, alleen we zagen haar nergens meer en hebben we dus maar aangenomen dat die naar stal gerend was... gelukkig is alles goedgekomen!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 16:56

Jaaaaa de schrik slaat je om het hart hoor!! Zoooo wat kunnen wij rennen, hahaha! Ik kan merken dat ik rook. Misselijk

Nadat die twee van de weg af waren geplukt dachten we dat er nog 3 rondliepen. Ik ben een heel stuk door de blubber gelopen, zoeken en roepen om Gammon. Er ligt achter het terrein nog een aanplanting met jonge boompjes, eerst daar omheen gelopen en niks gevonden. Ik kon tot op een zekere hoogte mooi Gammon zijn plathoefjes-afdrukken volgen. Bij het houten bruggetje richting het bosje naast de stal ben ik even stil gaan staan maar daar zag ik geen afdrukken op.

Terug bij stal hoorden we dat Doah en Wanda braaf in het landje waren blijven staan en dat Maaike Gammon toch uit het bosje had geplukt. Meneer stond daar lekker te snoepen. Aan zijn lijf en dek te zien was hij gewoon door de sloot gebanjerd. Tssss, daar heb je wel ervaring mee hè Gammon?

Ik was errrrrg blij dat ze allemaal veilig terug waren. Bij het zien van die 2 paarden op de weg zag ik al visioenen dat ze de snelweg opliepen enzo. En qua gevoel had ik bij Gammon dat hij wel goed stond en niet de weg op was gegaan, ook al konden we hem eerst niet vinden. Lovers

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 17:06

Oei, gelukkig is het goed afgelopen.
Daarom laten wij altijd de halsters om *LOL*
Als er wat gebeurt kan je ze zo pakken, i.p van een touw om de nek

Maar gelukkig is et goed afgelopen

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-03 17:10

nee ik heb met opzet altijd halsters af in de wei aangezien ze zo vast kunnen komen te zitten, van ontsnappen ga je niet uit Lachen
Maar jullie zitten met jonge dingen he Knipoog Lachen

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 17:30

Mijn verhaal dan nu ook maar.
Michele vertelde het zonet over msn, en ik kreeg de tranen al in me ogen. Ik wist namelijk niet precies hoe ernstig het was.
Gelukkig was me moeder thuis en zijn we er gelijk heen gereden.
Aangekomen vond ik Laica abnormaal rustig. Normaal gesproken is ze altijd wel een beetje nieuwschierig, maar ze bleef voor zich uit staren.
Toch maar even uit de box gehaald om te kijken hoe ernstig ze er aan toe was.
Gelukig valt alles heel erg mee. Het zijn voornamelijk schaafwonden.
Die heb ik nog een keer schoongemaakt en uierzalf opgesmeerd. Daarna haar benen helemaal gecontroleerd maar die waren gelukkig niet warm en ze reageerde er ook niet op.
Morgen maar weer verder zien. Stomme ponys ook, wie weet wat er allemaal had kunnen gebeuren.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 18:01

ooooh Roosje, ik heb het nog wel zo 'normaal en rustig mogelijk' geprobeerd te vertellen Bloos dát was niet de bedoeling..!

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 22:34

geeft niet Pellie joh, maar als het om Laica gaat dan denk ik meteen het aller ergste met als gevolg dat ik zo in janken uit kan barsten Haha!
Maar gewoon het idee wat er allemaal had kunnen gebeuren..

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-03 23:15

Je bent niet de enigste Knipoog
Ze hadden zo de snelweg op kunnen rennen, god had kunnen weten wat zij/ik dan hadden gedaan!!! Huilen

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 03:46

ja inderdaad, gelukkig is het goed gekomen. Morgen weer een nieuwe dag in paardenland!

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 12:16

jeeetje wat moeten jullie geschrokken zijn.. ik schrok er wel ff van!!!
Gelukkig is alles goed gekomen Knipoog

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 15:00

jeetje wat een verhaal! wel heel eng! gelukkig is het goed gegaan zeg..

Clair

Berichten: 139
Geregistreerd: 11-01-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 21:51

Wat een verhaal zeg... Wees maar blij dat het goed is gegaan.
Bij ons is er vorig jaar een shet de weg opgerent en die lag onder een auto is zit nu vanuit de shettenhemel op ons neer te kijken. Schijnheilig
Vreselijk... je moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 22:10

Nee dat zijn echt geen leuke dingen. Vooral omdat rondom de stal 2 snelwegen lopen, en dan nog de andere drukke rondwegen...

Ik gellof niet dat ze wat hebben overgehouden aan het verhaal behalve dat Laica dus allemaal wondjes heeft.