Vanalles...en nog wat...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-01 11:50

Ik ben tot een besluit gekomen (ja,ja!!!)
ik laat Sun dit jaar niet meer dekken en waarschijnlijk volgend jaar en de andere jaren die volgen ook niet want ik kan helaas geen geschikte dekhengst vinden...Nu heb ik iets anders (een hele goede actie eigelijk) bedacht en mijn moeder heeft ermee ingestemd...

Volgend jaar ga ik naar de paardenmarkt in laren en kijken of ik een mooi paarden/E pony veulentje kan vinden...anders bel ik het slachthuis op (ja,daar belanden veulens als mensen ze niet kunnen verkopen!!! Boos! ) op en kijken of ze wat "gedumpte veulens" hebben...Walgelijk dat je een jong paard of veulen die helemaal niets heeft naar het slachthuis brengt!!!!!!! Ik krijg met Sunny nu de hele tijd dressuurlessen en volgend jaar gaat een meisje die ook met haar pony (die nog niet beleerd is) op het weiland bij sun staat op Sunny af en toe rijden...mijn moeder gaat dan met Sunny mennen...

Nou ik kwam gisteren ook nog "kakkers" tegen...gare gasten...Ze vonden dat ik een Welsh-A hengst op Sunny moest laten zetten omdat ik dan geld kon verdienen,zeker wel fl 2000,- ja daaaaag daarvoor fok ik toch geen veulen????????????


Raar,die paarden die altijd door die "zweefende mensen" behandelt worden tegen koliek enz enz krijgen het juist! Ik vind dat paarden op een natuurlijke manier moeten leven zonder allerlei goede voeren terwijl ze maar 1 uur per dag lopen!!! Weten jullie dat als een paard weinig werkt en je geeft hem iets te veel bix daardoor koliek kan ontstaan??????




Grrrrroetjes shalane

===========
Wie heeft er al vakantie? Ik wel! zucht...dat is een leuke tijd,alle dagen bij je pony zijn!!!!!hihihi *LOL*

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 15:40

he he eindelijk verstandig geworden ofm maar een 'dump'pony te gaan kopen.
Neem wel iemand mee die er verstand van heeft.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 15:51

Citaat:
Op 2001-07-08 11:50, schreef Sunnylover:
Ik ben tot een besluit gekomen (ja,ja!!!)
ik laat Sun dit jaar niet meer dekken en waarschijnlijk volgend jaar en de andere jaren die volgen ook niet want ik kan helaas geen geschikte dekhengst vinden...


Elk jaar worden hengstveulens geboren, elk jaar worden hengsten goedgekeurd, dus waarom zou je in de komende jaren geen hengst kunnen vinden?
En als je wat minder rare eisen zet (hengst moet 2 jaar zijn) kan je best een hengst vinden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 16:00

_________________
Proffesionals kiezen voor bwp !!!
Quote Bart :"BTW ik begin zo langzamerhand een beetje erg van jullie 3en (ellen,pj,mytens) te worden. Ik snap jullie gewoon niet, laten we het daar maar op houden."Afbeelding

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: pieterjan op 2001-07-09 07:34 ]</font>

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 16:14

ooowja.
Dat snap ik ff niet.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 16:16

Nou sorry PJ maar waarom zou een pony dood geboren worden als de vader een 2 jarige hengst is? Frusty

Maar Sunny, doe pas iets zodra je er 100% zeker van bent! Tijd genoeg!

Groetjes Kim

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 16:28

die reactie van pj sloeg op mij (aangezien ik ergens gezegd heb dat honey's veulen ook doodgeboren kan worden, of verminkt of weet ikveel).


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: stef op 2001-07-09 00:17 ]</font>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 17:49

Wij eten fritjes, geen patat , patat is een dom woord , patatten zijn bij ons aardapelnb die ge zo me water gekookt hebt

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 18:02

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: stef op 2001-07-09 00:16 ]</font>

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-01 18:30

Wie weet wanneer de paardenmarkt in LAREN is Verward

En Pietjan,waar slaat dat in hemelsnaam nou op dat een veulen doodgeboren moet worden omdat de vader een 2-jarige is? Dan is het dekgeld alleen goedkoper!!!!!!!!!!!!

Gr shalane

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 18:35

Er stond toch al dat dat een reactie op Stef was.. Verward

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 18:37

Spirit was me voor Frusty
_________________
[img]../upload/32/hearts.gif[/img] Me [img]../upload/32/hartju.gif[/img]Bartje!! (he's mine! Afbeelding)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Nathalie op 2001-07-08 18:37 ]</font>

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 18:40

Extreme duivel *LOL* Sorry Nath! Schijnheilig

Maar ik snap alleen niet waarom je als je nu geen dekhengst kan vinden je dat over een paar jaar nog niet kan. Maarja, je gaat nu toch een veulentje kopen duzz.. Scheve mond\

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-01 19:52

Ik heb wel een dekhengst gevonden...in Gelderland...das minstens 2 uur rijden met een trailer achter je auto en er zijn bijna geen hengsten die aan mijn eisen voldoen in Noord Holland...dan moet ik het al verder gaan zoeken en dat wil ik niet (meer)...

Greetz Shalane

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 23:53

je eisen laten zakken misschien?
Het is maar net hoe graag je een veulen wilt

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 09:08

Sunny Ben heel blij dit te horen en als je geen hengts kan vinden naar jou eisen kan je het beter niet doen Lovers .

En een goed plan om dan een beestje van de markt of slacht een 2de kans te geven. Lovers .
Waarom nog meer ellende op de wereld zetten als er al zoveel is.

Succes en we horen wel wat je hebt gevonden *LOL*

Pris