Peesblessure Folkert (het vervolg)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bolle

Berichten: 722
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Haarlem

Peesblessure Folkert (het vervolg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-03 20:51

Vandaag is de DA weer geweest om de peesblessure van die Bolle te scannen.
Zoals eerder op Bokt vermeld heeft Folkert in november een blessure opgelopen aan de oppervlakkige buiger links achter.
(zie eerdere topics: [VvdD] Folkert heeft een peesblessure **Update** peesblessure en [MD] Peesblessure Folkert.

Na vergelijking van de scans van vandaag met de eerder gemaakte scans bleek dat het heel langzaam beter gaat met het genezingsproces.
Op de eerste scans uit november was duidelijk een gat (= de beschadiging) te zien met daaromheen ook een zwart gedeelte wat duidt op de zwelling.
uit de tweede scans tijdens onze vakantie in december bleek dat er al iets weefselvulling in het gat was te zien en dat de zwelling wat minder was geworden.
Uit de serie scans van vandaag blijkt dat er nog weer meer weefselvulling in het gat is te zien, het gaat dus goed met het herstel van de pees.
Ook is nu duidelijk te zien dat de zwelling voor een groot deel verdwenen is.
Conclusie van de DA is dan ook dat het herstel goed gaat, maar we zijn voorlopig nog wel een tijd zoet met hem.
Opdracht van de DA: de komende twee maanden ongewijzigd doorgaan met 2x daags 10 minuten stappen waarna hij weer zal worden gescand.
Tevens kreeg hij vandaag zijn derde injectie in de serie van drie (medicijnpakketjes).
Aangezien hij de vorige keer bijna de tent afbrak (de held.... Schijnheilig ) werd er deze keer geen risico genomen en kreeg hij een praam op de neus Boos! en kon ik zijn achterbeen omhoog houden zodat de DA de injectie kon toedienen.
....Het bleek gelukkig overbodig, hij was nu dus zo mak als een lammetje Dromen ......... weer typisch iets voor een Grunninger....

Ik ben echt wel blij dat - ook al gaat het langzaam - mijn kereltje Lovers weer de goede kant op gaat.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 20:52

Klinkt positief allemaal, hopen dat t zo door blijft gaan en Folkert komt er weer helemaal bovenop. Lekker hoor!!

Xara

Berichten: 230
Geregistreerd: 30-12-02
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 21:52

fijn dat het beter gaat!!!! ik zal voor jullie duimen!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 22:00

Jeetje wat een lange tijd ben je zoet met zoiets.
arme folkert hopelijk is het met 2 maanden genoeg opgeknapt hij zal het stappen ook wel bijna zat zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 22:01

Gelukkig meer dat het beter gaat! Ik zal voor je duimen dat het helemaal goed gaat komen!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 23:26

Wat een enorme tijd ben je daarmee kwijt zeg! Maar gelukkig doe je het niet voor niets! Succes!

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 23:59

Veel sterkte gewenst de komende tijd !

Is hij ook zo braaf met het gewandel ? Of krijgt hij al wat wakkere neigingen Haha! ?

Het is wel enorm fijn voor jullie dat je weet dat het de goede kant opgaat, maar het zal niet meevallen om zo'n tijd in toch wel een beetje onzekerheid te blijven. Dus nogmaals sterkte !

Bonte
Berichten: 6055
Geregistreerd: 02-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 00:08

He Bolle. Toch hoop in zicht!! Ik hoop dat het nu alleen maar beterder blijft gaan. Dat hebben jullie wel verdiend. *LOL* Tijd niet gezien, trouwens

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 01:21

Bolle schreef:
Opdracht van de DA: de komende twee maanden ongewijzigd doorgaan met 2x daags 10 minuten stappen waarna hij weer zal worden gescand.
Tevens kreeg hij vandaag zijn derde injectie in de serie van drie (medicijnpakketjes).

Heeft je DA geen ultra geluid of laser aanbevolen daardoor word de boorbloeding verbeterd en daardoor betere en snellere genezing.

Mijn paard is behandeld met de laserpointer en de DA verbaasde zich er over hoe snel en goed de peesblessure genezen was.

Bolle

Berichten: 722
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-03 18:50

Dat dit een erg langdurige zaak is was mij al bekend, ik heb hetzelfde ook al moeten meemaken met mijn vorige paard Kevin. (zie ook: [VvdD] In memoriam, Kevin. )
Toen zijn we meer dan een jaar zoet geweest voordat die pees was genezen.
Overigens is buiten stappen haast onmogelijk met die Bolle, bij het minste of geringste staat ie al te stuiteren, dus stappen we constant binnen door de stallen. (hoezo koele Grunninger..... Verward )

Bolle

Berichten: 722
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-03 18:51

shasta"]
[quote="Bolle schreef:
Opdracht van de DA: de komende twee maanden ongewijzigd doorgaan met 2x daags 10 minuten stappen waarna hij weer zal worden gescand.
Tevens kreeg hij vandaag zijn derde injectie in de serie van drie (medicijnpakketjes).

Heeft je DA geen ultra geluid of laser aanbevolen daardoor word de boorbloeding verbeterd en daardoor betere en snellere genezing.

Mijn paard is behandeld met de laserpointer en de DA verbaasde zich er over hoe snel en goed de peesblessure genezen was.
[/quote]
Ik heb je een pb-tje gestuurd.

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 19:43

Mijn paard had ook een peesblessure rechtsachter, een heel gat zat erin. Ik heb hem behandeld met magneetveldtherapie. Kijk eens op www.magnacare.nl, daar kun je ze huren.
Mijn DA vond ook dat het verassend snel weer beter was (half jaar ipv een jaar)
Succes!!!!