Gebeten door paard... tetanus prik bah UPDATE!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Gebeten door paard... tetanus prik bah UPDATE!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-03 15:47

Ik gaf gisteren ook nog even het paard van mijn vriendin wat kuilgras. Vaak geef ik hem niets omdat hij ontzettend vuil en lelijk kijkt als er maar iemand langsloopt maar tot nu toe had hij nog nooit wat gedaan.

Ik kwam dus aanlopen met mijn handje kuil en opeens komt die k*t knol als een haai naar buiten met zijn oren in zijn nek en hij keek zo vals... hij viel me aan en beet me keihard in mijn vinger en rukte toen het kuilgras uit mijn handen Lips are sealed . Ik dacht dat mijn vinger er aflag en ik keek er echt heel verbaasd naar. Dat gekke beest vluchte gauw naar achter in zijn stal voor ik hem een klap kon geven. Gelukkig was het wel boven mijn nagel en er zat een flinke deuk in en het begon te bloeden. Ik heb mijn vinger wel goed onder de kraan gehad en heb vanochtend de dokter even gebeld en nu moet ik dus morgen voor 2 tetanus prikken komen Lips are sealed

Ik weet niet wat dat beest mankeerd maar dit is toch geen normaal gedrag Verward Ik heb hem nog nooit wat aangedaan en zijn baasje ook niet want die is hartstikke soft met hem en als hij wat doet wat niet door de beugel kan zegt ze: niet doen he dat mag niet hoor Hij viel haar ook al aan bij het longeren en ze kon hem niet meer longeren. Ik zei als hij je aanvalt moet je hem misschien eens laten voelen dat die zweep meer is dan alleen maar sier Verward Ik hou helemaal niet van schoppen en slaan maar als mijn paard mij zou bijten dan krijgt hij toch echt meteen een tik als reactie.

Ik had al zo'n sh*t week en voelde me al zo rot en toen beet dat paard me ook nog... het is mijn week niet geloof ik. Ik denk dat ik maar een winterslaapje ga houden en in het voorjaar weer terug kom Knipoog
Laatst bijgewerkt door AnneOmie op 28-01-03 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 16:03

Bij ons op stal staat er ook zo een..die komt dus gewoon aandacht te kort.. hij mankeert verder niks dit paard?? Het kan ook uit pijn voortkomen..
Maar het is niet echt lekker als je zo gebeten wordt, ben vorig jaar 1e kerstdag gebeten door een hond, die me even leuk aanvloog terwijl ik langsliep en ben dezelfde dag nog naar het ziekenhuis gegaan voor een prik..

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 16:04

Tetanusprikje valt wel mee hoor, heb ik ook gehad een tijdje geleden. Ik ben een enorme trut met prikken, maar dit vond ik zelf meevallen! Maak je dus geen zorgen.

Dan over het gedrag van dat paard. Het is duidelijk afwijkend gedrag, maar het is niet zo te zeggen waar dat gedrag vandaan komt. Het kan bijvoorbeeld komen door verveling, stress, over-voeren, maar ook door wat je zelf al zegt: de aanpak van je vriendin. Dit paard heeft duidelijk geen respect voor haar, en dus blijkbaar ook niet voor anderen. Het is heel erg belangrijk dat hier iets aan gedaan wordt, voordat het echt uit de hand loopt. En dan bedoel ik niet in de zin van slaan en schoppen, maar in de zin van proffessionele begeleiding. Iemand die verstand van zaken heeft, is hier naar mijn idee wel op z'n plaats.

Succes ermee!

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 16:06

Mooi waardeloos Annemiek Scheve mond

Sterkte.. Tetanus is niet tof.. Scheve mond

Gelukkig ben ik nog zeker een jaar of 8 beschermd Haha!

Jel

Berichten: 699
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 16:10

Ik heb vorig jaar ook zo'n prik moeten halen. Ik vond het best pijnlijk maar ze prikten er bij mij dan ook een verkeerd. Het duurt nogal lang voordat ze de ene prik eruit halen. Ik heb ook een paar dagen verkrampt gelopen maar dat komt dus waarschijnlijk ook omdat ze mis geprikt hadden. Maar ach, in verhouding doet de beet natuurlijk meer pijn! En je hebt het tenminste voor de komende 5 (of zelfs tien?) jaar weer gehad!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 16:12

Dat heb ik ook gehad met de pony die bij m'n vorige merrie liep. Ik vertrouwde haar al niet, en gaf dus altijd haar iets in de grond terwijl Filly haar bakje kreeg, ik voerde 'r nooit uit m'n handen. Die bewuste dag kwam de smid, en moest ik Filly uit de wei plukken, dus ik erop afgestapt, met 'r worteltje mee. Ik gooi het worteltje van de andere pony Sofie genaamd in de grond, en ze viel me gewoon aan, beet gewoon midden m'n hand. Het is een lidteken gebleven, maar schijtlaars dat ik ben, een prikje heb ik niet gaan halen ... eigenlijk moest het al lang, de laatste was einde de lagere school ... zo trapte ik een week of twee terug in een plank met een nagel in ... Denk dat ik toch maar 's al m'n moed zal moeten samen rapen en toch maar 's zo'n prik moet gaan halen.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-03 16:15

Ik heb mijn vriendin nadat dit gisteravond is gebeurd nog niet gesproken. Het paard komt zeker geen aandacht te kort want ze is iedere dag op stal en gaat iedere dag rijden etc. dus dat is het niet. Mijn moeder denkt dat het een angstig paard is en dat een angstig paard net als een angstige hond in de aanval gaat uit angst Verward Ter verduidelijking mijn moeder komt uit de hondensport wereld Knipoog

Ik ben heel erg bang voor injecties dus heb echt zoiets van bedankt he

Ik zal haar vanavond mijn vinger, die overigens behoorlijk pijn doet, laten zien en haar vertellen wat er is gebeurd. Misschien heeft hij wel voernijd gekregen ofzo Verward Ik vond hem altijd al een beetje eng want hij kijkt echt vals zodra je alleen al langsloopt. Ik geef hem in ieder geval niets lekkers meer want ik heb mijn vingertjes nog langer nodig dan vandaag Haha! Schijnheilig

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-03 16:19

Uhm krijg ik nu dus zo'n zere bips dat ik dagen niet kan rijden Verward Ik ben zieluuugh Huilen Ze prikken toch in je bips *houdt het netjes om geen ruzie met Bart te krijgen Schijnheilig *. Bah ik ben wel aan de beurt zeg de laatste tijd Lips are sealed

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 16:20

Ik mocht kiezen waar ik em wou hebben, heb toen in m'n bovenarm gedaan, maar ik kon de volgende dag mijn arm niet meer optillen..ze prikken recht in een spier..is dus heel fijn..

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 16:22

Hmm.. Ik heb een prik in mijn bovenbeen gehad.. Haha! Viel best mee hoor.. Haha!

Ik werd meteen voor DTP ingeent.. Doordat ik eigenlijk nog immuum was had ik maar een prikkie nodig Haha! Ben nu nog 8 jaar beschermd ( was 10, maar ben 2 jaar verder Haha! )

En anders moet ik Omar maar doen vrijdag Schijnheilig

Chantal173

Berichten: 1112
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 16:26

Even een vraagje ik ben eens door een hond gebeten en moest binnen 24 uur m'n tetanus halen is het dan niet al een beetje te laat VerwardEn idd ik kreeg hem ook in m'n bips en kon een dagje niet rijden Verdrietig

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-03 16:30

Tallie1979 schreef:
En anders moet ik Omar maar doen vrijdag Schijnheilig


Hahaha ja en dan moet ik jou springles geven zeker Haha! Verward Uhhh geldt dat ook voor de boktveiling Verward Knipoog

Ik zal je de vingerbijter wel laten zien vrijdag Tallie.... ben je toevallig ook paardenfluisteraar Verward

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-03 16:31

chantal21 schreef:
Even een vraagje ik ben eens door een hond gebeten en moest binnen 24 uur m'n tetanus halen is het dan niet al een beetje te laat VerwardEn idd ik kreeg hem ook in m'n bips en kon een dagje niet rijden Verdrietig


Volgens de assistente van de dokter was het binnen 48 uur ofzo Verward Ik moet morgenochtend de injecties bij de apotheek halen en dan moet de assistente me gaan prikken... hellup ik hoop maar dat ze niet misprikt

KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 16:37

Vaag dat je zelf die injecties op moet halen. Maar wat een pieppaard zeg.
Dan hoeven we zeker ook niet af te spreken om het bos een keer in te crossen dit weekend? O zondag kan ik toch niet ga ik naar Western Experience en zaterdag kan je waarschijnlijk nog niet goed op je bibs zitten Knipoog . Maar we gaan toch nog wel een keertje Tong uitsteken ?

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-03 16:40

We gaan zeker een keer het bos in. Zondag's kan ik nooit want dan is mijn bijrijdster er altijd en zaterdag heb ik altijd privéles van 11.45-12.45 uur maar daarna kan wel zodra het niet meer zo regent Knipoog

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 16:41

Hey! Wel even gedag zeggen he!

KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 16:48

Hey, Ev jij ook aanwezig? Ik ga er al weer bijna vandoor.

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 16:54

Tsja, alles is weer vanouds stil hier. Ik zie je vast vanavond wel weer Knipoog

KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 16:58

Ja denk het wel, kan bijna niet missen he? Dat krijg je nu eenmaal als je van 7.30 tot 16.00 werkt, dan mag je optijd naar huis toe.

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 17:01

Maarja, ik kan dan weer om 9 uur voor mijn werk nog even kijken of mijn paard nog leeft. Is ook wel nodig bij dat monster.

Hij leefde dus nog Tong uitsteken

KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 17:06

Ja maar die van jou is ook wel een geval apart. Die van mij blijft gewoon met 4 beentjes netjes op de grond en laat ook nog zijn hoofd heel (tot nu toe tenminste).

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 17:13

Hey! Hij heeft er "slechts" 3 wondjes bijgekregen sinds hij dag en nacht buiten staat. En die haartjes op zijn kop zijn nu van die kleine stekeltjes... kolletje komt gelukkig ook weer terug.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-03 17:16

Dames *zwaait met zere wijsvinger* we krijgen straks op onze donder van de moddie's.... per pb verder Schijnheilig Knipoog anders krijgen we een slotje Haha!

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 17:32

Oh, sorry.

Maar je komt nog wel gedag zeggen dan? Tong uitsteken

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 17:40

Sterkte Annemieke.