Mooiste beroep te wereld???

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Mooiste beroep te wereld???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-03 22:38

Ik vind het heerlijk hoor dat ik van de paarden kan leven maar af en toe.... Lips are sealed Vandaag was het superdruk dus hebben er twee alleen maar even buiten gestaan en die heb ik niet gereden, kan de rest van de week wel weer. Belt er net iemand op die morgenochtend heel vroeg voor deze twee wil komen kijken. Dus ik ga nu nog even twee parden rijden en wassen moet best lukken voor elven en dan mag ik weer om 7 uur op stal zijn.
Af en toe wilde ik toch dat ik een 9 tot 5 baan had. Maar meestal niet hoor. Haha!

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 22:42

.
Laatst bijgewerkt door holly op 13-03-23 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-03 23:42

Ja nou schaam ik me weer dat ik zo liep te klagen. Ik heb ze net gereden en ze liepen allebei super. Ik ga morgenvroeg wel even wassen met het solarium moeten ze net op tijd droog zijn.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 23:49

maak je geen zorgen, zo'n dag heb je niet alleen in het paardenwereldje. draai maar eens een dagje met mij mee.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 23:51

mijn werk!!!!!!!!!! van 8:30 tot 12:30 op kantoor als personeelsfunctionaris en van 13:00 tot 17:00 in de paarden betere combi kan je niet hebben

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 23:53

Euhmm..

Heb een beroep waarbij ik heel veel films kijk.. is toch ook leuk Lachen

Charaz

Berichten: 24292
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 00:39

Sow, wat voor een droombanen hebben jullie allemaal wel niet! Zit nog op school, dus ik kan er nog uitgebreid over na gaan zitten denken. Tallie wat is jouw beroep dan?

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 01:08

Mijn baan, maakt niet uit welke baan, ik betaal er mijn droom van: Kasmier Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 02:34

As long as it pays the bills.

Momenteel werk ik op 2 plekken binnen hetzelfde bedrijf, aan een kant is daar weinig begrip voor en wordt er dus dikwijls van alles van me gevraagd terwijl ik in een ander gebouw zit. Dat laatste maakt het ook wel weer makkelijker om er niet direct op in te hoeven gaan, ze staan niet direct naast je bureau Haha!. Het maakt me intussen weinig meer uit, ik vermaak me wel .

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-03 09:39

SuperPepeijn schreef:
maak je geen zorgen, zo'n dag heb je niet alleen in het paardenwereldje. draai maar eens een dagje met mij mee.


Weet ik ook wel. Met elke baan heb je het soms even helemaal gehad en dat had ik gisteren. Vandaag is het wel weer leuk.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 09:58

Ambtenaar. Weet je zeker dat je van half negen tot vijf werkt, goed betaald wordt en vooral ook op tijd betaald wordt

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 12:38

Ik hoop nog eens een goede baan te krijgen. Eerst maar terug naar school en wie weet ooit.... mijn droombaan.

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 12:43

newforestlover schreef:
Tallie wat is jouw beroep dan?

Ik ben Scheduler Pay Per View & Previewchannel bij een bedrijf wat digitale tv aanbied aan mensen. Onze klanten kunnen via de kabel dan films en andere tv zenders bestellen.

Errug leuk, ik maak de uitzendschema's en kijk dus veel film.. Lachen Kan geloof ik zelfs bioscoopkaatjes claimen Haha!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 20:41

Hmmm ik was ook ambtenaar en doe nu psychisch zwaarder werk voor véél minder geld!! Boos! Ik zit er wel eens aan te denken om terug te gaan naar het ambtenarenwerk maar er is toch nog íets dat me tegenhoudt... maar wat?

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 22:42

In de paarden werken, dat is het mooiste beroep maar ook een zwaar beroep. Je bent er 7 dagen per week mee bezig en maakt lange dagen. Maar je krijgt er ook veel voor terug!

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 12:54

Ik heb ook lang in de paarden gezeten, lange dagen, maar ik zou zo weer beginnen als ik op een leuke stal terecht zou kunnen! Dat sfeertje, echt geweldig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 02:32

Katja"]
[quote="SuperPepeijn schreef:
maak je geen zorgen, zo'n dag heb je niet alleen in het paardenwereldje. draai maar eens een dagje met mij mee.


Weet ik ook wel. Met elke baan heb je het soms even helemaal gehad en dat had ik gisteren. Vandaag is het wel weer leuk.
[/quote]

Na een aantal jaren 80 uur per week in de paarden te hebben gewerkt, dacht ik om lekker de paarden als hobby te gaan krijgen, en een normale baan van 9-5 te krijgen.

Vergeet het maar, ben een stuk drukker dan dat ik ooit bij de paarden ben geweest....................................maar ben erg blij dat ik de stap gemaakt heb. Nee de uitzendbranche is ook gewoon hard werken. Haha!

boemel

Berichten: 8405
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 13:48

Toen ik nog op school zat, werkte ik vaak wat bij in de paardenwereld.
Maar eerlijk gezegd geniet ik nu meer van het dagelijkse uurtje op mijn eigen paard, als toendertijd toen ik 6 paarden per dag reed voor een handelsstal. Ik vind paarden geweldig! Maar de hele dag tussen de paarden hoeft van mij nu ook weer niet. Ik vind die paardenbanen over het algemeen ook veel te slecht verdienen.

Ik denk er soms wel eens over om wat minder te gaan werken en dan een paard erbij te gaan rijden. Daar heb ik nu helaas geen tijd voor en dat lijkt me wel leuk voor een paar keer per week.

easter
Berichten: 652
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 14:35

gijsenkim schreef:
mijn werk!!!!!!!!!! van 8:30 tot 12:30 op kantoor als personeelsfunctionaris en van 13:00 tot 17:00 in de paarden betere combi kan je niet hebben


Ja dat wil k ook, maar wat doe jij dan in de paarden. Les geven ofzo.

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 15:44

Fasel schreef:
Ambtenaar. Weet je zeker dat je van half negen tot vijf werkt, goed betaald wordt en vooral ook op tijd betaald wordt



Hihi, ik ben ook ambtenaar, maar werk niet van half negen tot 5.....
Ben namelijk militair.... Haha!

er zijn uit zonderingen....

ardonnypony

Berichten: 329
Geregistreerd: 23-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 17:05

nou ik zou heel graag zo'n paarden baan willlen hebben niets liever hoe hard ik er ook voor moest werken . dat is gewoon mij droom. later wil ik ook en eigen pensionstal/manege.
maar dat kost zoveel.Verdrietig....................dat kan ik nooit betalen om zoiest op te zetten dus daarom ben ik al blij als ik ooit iest met paarden werk kan doen. ik ben vanplan deurne te doen.!..... Party!!

dell_1
Berichten: 1961
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 18:59

Ik zit nu nog op school, maar ik weet dat ik later dierenarts wil worden zit ik ook tussen de beesten maar dan weer heel anders.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 20:15

Ik werk in de paarden (eigen stal) en daarnaast nog in de kinderopvang. 12 uur pw, plus overuren.
Op dinsdag is het het ergst: 's morgens alles voeren, dan kinderen naat school brengen, naar mijn werk. Tussen de middag in een half uurtje naar huis, hooi geven, paar buitenzetten. Terug naar mijn werk. 15.30 kinderen van school halen. Naar huis, paar anderen buiten zetten. Om 16.15 met de kinderen naar zwemles, daarna boodschappen doen, koken, kinderen douchen en naar bed. 20.00 naar stal en dan moet alles nog gereden worden. Dan heb ik nog de mazzel dat ik een geweldige hulp op stal heb, die alle boxen al overdag heeft gedaan!
Rond 23.30 kom ik afgepeigerd binnen (oliebol...weer sex and the city gemist) en kan naar bed.
Het enige moment op de dinsdag dat ik heb gezeten is tijdens het avond eten. Dat is 9 vd 10 x ook meteen de eerste keer op de dag dat ik zowiezo eet.

Maar voorlopig wil ik mijn baan als peuterleidster aanhouden omdat ik het erg leuk vindt om te doen. In de paarden verdien ik inmiddels meer dan met mijn baan, maar toch vind ik het heel prettig om nog iets anders aan mijn hoofd te hebben dan paarden alleen.