M'n buuf in 't ziekenhuis + deeltje 2 + deel 3

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

M'n buuf in 't ziekenhuis + deeltje 2 + deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-03 17:56

Gisteren had mijn buurvrouw wat last van dr rug, heeft ze al een tijdje maar nu best erg..........dus ze was maar even lang het ziekenhuis gegaan, die hebben een scan gemaakt en wat blijkt nou? :
- Ze heeft uitgezaaide kanker Huilen
ze ligt nu in het ziekenhuis voor nog meer onderzoeken en uislagen, ik gaa ook nog even bij dr lang.
Ik ken haar nu al 10 jaar en ze is echt superaardig, haar hond Donja heb ik altijd uit mogen laten (vond ik geweldig) ik kreeg heel veel van haar en ze was gewoon een topwijffie en nu dit , ik voel me echt rot, hoe moet zij zich wel niet voelen..

Haar Zoon Danny zit in Frankrijk, vakantie, die weet nog van niks en ze willen het hem nog niet vertellen pas als hij thuis is want het is heel vaak gebeurt als je opbeld komen ze heel hard naar huis gereden en is de kans op een ongeluk groot, dus daarom wachten ze nog even...

Kanker is echt een erge ziekte kom ik nu pas echt achter, en ik gealiseer me nu ook waaraan mijn opa is overleden
Mijn oma is er vorig jaar aan geopereerd en zij is genezen....toen dacht ik dat het geen erge ziekte was maar nu, al die verhalen van iedereen....
echt erg...

was het maar weer 2002 en kon ik heel 2002 weer opnieuw beleven Verdrietig

_________________________________________________________

Deel 2:

Vandaag waren mijn andere buurvrouw en mijn moeder langs gegaan ze had heel veel bezoek (10 mensen tegelijk)...
Ze lag plat omdat ze opeens zo'n erge pijn in dr rug had ! ze kan niet zitten dr omdraaien of lopen Huilen
Ze ligt aan een infuis met zakken vocht/kalk achtig iets erbij
en ze kreeg smidags nog 4 zakken bloed
en wat ik heb gehoord als je dat krijgt dan ben je al heel ver (was bij mijn opa ook)

Ze vertelde ook dat ze dus gisteren naar het ziekenhuis was gegaan, scnan laten maken, toen moest ze terwijl ze niet kon lopen enz, helemala terug naar hier, naar de huisarts voor de uitslag en toen zei ie dat ze opgenomen moest worden dus weer helemaal terug, ze was best kwaad want elke huisarts wie weet dat ze niet kan lopen zou naar haar toe komen inplaats andersom, en die huisarts komt ook nooit naar het ziekenhuis om ff te kijken (doet onze wel)
dus dat vonden we/ze wel belachelijk

hopelijk wordt ze toch wel beter, ook al denken we van niet, ze is al erg ver Huilen Huilen Huilen
------------------------------------------

Goed nieuws !!:
Ze hebben haal helemaal onderzocht en de kanker zit bij haar rug en nu kan ze bestraalt worden ! er is een grote kans dat dat lukt
Nu maar hopen dat alles goed gaat en dat het niet terugkomt, ze/we waren wel op gelucht !!!
Laatst bijgewerkt door Thortana op 22-01-03 17:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-03 20:26

zo........ge-update

Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 20:35

Ohwjee.
Dat is echt niet leuk! als je dat te horen krijgt.
Veel sterkte en hou je taai
Xjes Tiffany

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 00:25

Gadver, nog zo'n akelig verhaal. Een al wat oudere vriendin van mij (begin 60) had ook al jaren pijn in haar lijf. Lag aan reuma en weet ik wat nog meer. Maanden geleden begon ze erge pijn in haar rug te krijgen, en dat werd steeds erger en erger en erger. Ze kon de trap haast niet meer op (huis met 2 trappen waarvan de 1ste naar de woonkamer gaat) en ze zat in een rolstoel. Vorige week zei de internist dat ze opgenomen moest worden om haar binnenstebuiten te kunnen keren om te kijken waar de pijn nou eigenlijk vandaan kwam. Ze kon niet meteen, want er was nog geen plaats.

Nou is die vriendin het type dat niet klaagt en heel veel pijn en ongemak accepteert. Ze wil niemand tot last zijn. Nou, was ze maar een beetje lastiger geweest...

In het weekend kwam de uitslag van de eerste onderzoeken: een tamelijk zeldzame tumor aan een nier (nier niet meer te zien, helemaal verschrompeld) ter grootte van een flinke tennisbal, een softbal meer eigenlijk, met uitzaaiingen. En bijna een dwarslaesie, want de tumor drukt tegen een wervel die steeds verder in het ruggemerg duwt. Scheve mond

De artsen gaan behandelen en ze krijgt nu al bestraling. Er is dus hoop, maar het zal enorm vechten worden...

Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-03 19:03

ja ik heb nu ook een 3e deel gemaakt en ze moet ook bestraalt worden