clinic knhs afgelopen vrijdag

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

clinic knhs afgelopen vrijdag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-03 09:43

Afgelopen vrijdag ben ik geweest naar een clinic van Gert van 't Hof.
Over gedrag, welzijn en zadelmak maken. Ik wist niet wat ik zag!
Hij gaat met een groen paard aan de slag met een halster en een touw dat werkt als een soort strop om de neus. Even loopt hij zo door de bak (soort longeren) daarna liet hij een helper het zadel brengen.Het paard mocht er even aan ruiken en daarna werd het paard opgezadelt.
Daarna ging hij er gewoon op zitten Verward sommige paarden liepen rustig en andere wilden heel hard en 1 bokte met vier benen van de grond en die man bleef zitten. daarna gave de paarden het op en kon hij ze met gemak de bak doorsturen en zelfs een balkje laten springen!
Daarna stapte hij af en nam het zadel af. Daarna liepen de paarden als een hondje achter hem aan!
Er was ook een paard dat was onhandelbaar die sloeg je op stal al als je aan dr kwam maar ook deze was na zijn werk ook zo mak als een lammetej echt waar heel gaaf om te zien maar ik ga het niet thuis proberen Haha!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 09:53

Wie is die Gert van 't Hof, ik heb er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 10:12

nee, niks voor mij
ik geloof dqar niet zo in.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-03 10:26

Hij heeft een africhtings stal in slagharen ik kon hem ook niet. Het was echt zo'n showbink zelfs tijdens het bokken zwaaide hij nog naar het publiek Lachen

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 10:38

Mijn zusje heeft haar paarden ook bij hem gebracht om ze zadel mak te maken. Hij heeft een goede reputatie.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-03 10:54

Hij heeft er echt gevoel voor er zaten echt draken tussen maar hij won het toch van ze hij dwong het af zoals hij zelf zei.
Dit is zijn site:http://www.stalgertvandenhof.nl/
Hij doet ook aan corrigeren en heropvoeden van paarden. Hij vertelde dat hij ook internationaal startende paarden soms terug krijgt omdat ze over traint zijn een paard dat de passage verleert was omdat dat te veel getraint was maar het is natuurlijk allemaal goed gekomen Lachen